Simsalabim
vi er måske enige, man skal give det korrekte og teknisk fuldgyldige svar.
men siden du åbenbart kender lidt til advokatbranchen, så undre det mig at du har overset det væsentligste i jobbet, nemlig formidling. formidlingen er det man reelt betaler sin advokat for. når jeg spørger ind til beskatningsforhold skal jeg have et ja/nej/x%, og ikke en længere gennemgang af kildeskatteloven.
På samme måde ville det gå galt hvis man erstatte ordet "garanti" af "formodningsregel" når der snakkes forbrugerkøb. folk ved hvad garanti er, eller har en ide om hvad det dækker, at det så rent juridsk er en formodningsregel er noget meget få går op i, og som den almindelige forburger reelt ikke kan bruge til noget
den normale forbruger skal kunne læse disse tråde og få noget fornuftigt ud af det, og ikke konstatere at det er 3-4 hel/semi jurister der sidder og kloger sig overfor hianden, de skal have et kort, brugbart og korrekt svar.
men jeg er glad for at du kan se at budskabet kan dø hvis det bliver leveret forkert, ikke at jeg selv er fejlfri hvad det angår, men man bare erkende at det skrevne ord ikke altid er så fyldestgørende som man gerne vil gøre det til.