recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - returret hos elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketreturret hos elgiganten

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 02:43
Det med brudt emballage synes jeg er problematiskt. Hi-Fi klubbens politik med absolut ubrudte kasser giver stor tillid til det nye produktApprove
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:39
Det er intet mindre end svineri når folk tager ud, køber et produkt, afprøver det og så returnerer det igen. Grunden til dette er at jeg desværre tror at mange af disse varer bare ryger ud i butikken igen og sælges som nye... OG DET ER DE IKKE, når andre har haft fingre i dem. Jeg er selv altid meget krakilsk mht. at sørge for at den vare jeg får er FULDSTÆNDIG ny!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Det er intet mindre end svineri når folk tager ud, køber et produkt, afprøver det og så returnerer det igen. Grunden til dette er at jeg desværre tror at mange af disse varer bare ryger ud i butikken igen og sælges som nye... OG DET ER DE IKKE, når andre har haft fingre i dem. Jeg er selv altid meget krakilsk mht. at sørge for at den vare jeg får er FULDSTÆNDIG ny!

Hvorfor er det noget svineri?

Hvis butikken tilbyder servicen, så kan man jo benytte sig af denne service. Jeg har kun elektronik i butikker der tilbyde returret, for jeg oplever ind imellem at jeg ikke er tilfreds med et produkt, når jeg får det hjem og testet under mine forhold.

Jeg synes derimod at det er kanon serice og jeg handler efterhånden kun hvor jeg har returret. Butikker der ikke tilbyder servicen, har så heller ikke mig som kunde. Senest har jeg købt en projektor. Hifi klubben kunne ikek vise projektor frem, da den ikke var tilsluttet, skulle jeg bare købe den ud fra sælgers mening. NEJ. Jeg bestillte på nettet og så har jeg 14 dages returret.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:37

Det er da svineri hvis det produkt du har lånt med hjem og returneret sælges til fuld pris i butikken igen - eller det synes du ikke? Når jeg køber noget nyt skal det være NYT. Ellers skal de jo sælge det som en demo... Hvilket jeg også mener loven siger - men jeg har mine tvivl til hvor mange der lever op til dette.

Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 12:17
Har en ven med studiearbejde i en større dansk elektronikkæde, han siger at de returnerede varer sælges som demomodeller, medmindre det drejer sig om simple billige varer.

Jeg synes det er en fantastisk service, burde bare udvides til spil og film - det er nok dér man brænder flest penge af på elendige produkter med meget høj pris per time underholdning.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 13:58
Jeg synes det er en fantastisk service, når man kan afprøve et produkt i sine hjemmeomgivelser og fortryde et køb, hvis produktet ikke lever op til forventningerne.

Men ligeledes synes jeg også at det ikke er fair at man afleverer sine produkter tilbage fordi man ikke har gjort sit hjemmearbejde godt nok. Indimellem træffer man nogle valg som koster lidt i livet og så prøver man at få andre til at betale for dem. - Det er efter min mening dårlig moral.

Redigeret af Cyberguyen - 25-Januar-2010 kl. 13:59
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 14:33

Der er jo ingen der siger at det ikke er godt at man kan. Det jeg opponerer imod er hvis butikkerne sælger det som nyt til en anden – det er det jo ikke! En bil mister eksempelvis en stor del af sin værdi så snart den kører væk fra forhandleren. Det samme er da gældende om det er en dvd-afspiller eller lignende.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af quadrago quadrago skrev:

Jeg synes det er en fantastisk service, burde bare udvides til spil og film - det er nok dér man brænder flest penge af på elendige produkter med meget høj pris per time underholdning.
´
da flere personer allerede benytter sig af alternativer på det område, så vil det jo være prikket over i't hvis butikkerne skulle tage film retur, efter du har set dem.. så ville branchen da lukke helt ned.

Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 14:44
Af samme grund er jeg også tilhænger af en total omvæltning af branchen, dette gælder både musik, film og software. Det nuværende koncept indbyder til piratkopiering, og jeg forstår sagtens dem som henter ulovligt materiale - for at kunne prøve før de køber.

Det er dog en anden diskussion.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 15:12

Det er da svineri hvis det produkt du har lånt med hjem og returneret sælges til fuld pris i butikken igen - eller det synes du ikke? Når jeg køber noget nyt skal det være NYT. Ellers skal de jo sælge det som en demo... Hvilket jeg også mener loven siger - men jeg har mine tvivl til hvor mange der lever op til dette.

Ifølge købeloven kan butikken godt sælge en brugt vare som ny, det forudsætter bare at varen/produktet er i væsentlig samme stand, og produktet ikke lider af skavanker.

Hvis butikkerne ikke havde denne sikkerhed, ville der nok heller ikke være nogen som tilbød denne service, og det ville i sidste ende gå ud over forbrugeren.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 15:17
Ikke enig. Jeg betalte hjertensgerne 500 - 1000 kr. mere for en vare som jeg vidste var fuldstænigt ny og ikke havde været lånt ud til en anden person først. Er du desuden helt sikker på din påstand - jeg hører altid butikker sige at de SKAL sælge tingene som demo modeller hvis andre har haft dem først og de så sælges videre. Hvis det du siger er rigtigt kan man jo ligeså godt købe sine ting i gul og gratis!!!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 15:52

Ikke enig. Jeg betalte hjertensgerne 500 - 1000 kr. mere for en vare som jeg vidste var fuldstænigt ny og ikke havde været lånt ud til en anden person først. Er du desuden helt sikker på din påstand - jeg hører altid butikker sige at de SKAL sælge tingene som demo modeller hvis andre har haft dem først og de så sælges videre. Hvis det du siger er rigtigt kan man jo ligeså godt købe sine ting i gul og gratis!!!

Det er korrekt hvad Vasif skriver, en vare må gerne sælges til samme pris selvom den har været solgt tidligere. Varen skal dog fremstå i samme stand som ny uden forringelse og kunden behøver ikke skulle oplyses om at det er en tidligere solgt vare på forhånd.
Men jeg tror ikke sælger må lyve hvis kunden spørger om det er en tidligere solgt vare.

Men der er intet som forhindrer kunden i at prutte om prisen, det ville jeg gøre hvis den sidste vare der var tilbage havde åbnet emballage.

Nogle gange går det desværre galt og varen bliver ikke kontrolleret inden at den ryger ud til en ny kunde. Jeg købte i denne måned en mikrobølgeovn i Bilka og da jeg kom hjem og to den ud af emballagen, så var hele den ene side trykket 5 cm sammen. Det var så galt at papkasse og flamingo ville have været splittet til atomer, hvis skaden var fremkommet med ovenen indeni.
Jeg fik en ny af bytteservice uden problemer.

Faktisk er det så galt at jeg får en defekt ting tæt på hver 4. gang jeg køber noget. Dead

Hvis jeg blev ansat som kvalitetsansvarlig, så kunne jeg gå ud på enhver virksomheds lager og åbne nogle kasser og fjerne varer. Hvorefter denne uges produktion var sikret fri for defekter... Thumbs Up LOL
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu