Jeg har lidt problemer med at få et RGB signal ind på en AE900 via SCART.
I forbindelse med hjemmebiografen ligger der en SCART dåse på gulvet hvor man kan sætte spillekonsoller og lign. i. Dåsen fungerer altså blot som en simpel forlænger, så man kan nøjes med at tilslutte ting hertil i stedet for at gøre det i projektoren.
Jeg har monteret to kabler i dåsen, et audiokabel som bringer lyden til forstærkeren som står foran og et mulitleder kabel som bringer RGB samt composite til projektoren.
Composite signalet går fint igennem men jeg kan ikke få projektoren til at acceptere RGB signalet som et RGB signal. Projektoren vælger fejlagtigt S-Video i stedet, hvilket naturligvis resulterer i et forringet billede.
Jeg kan ikke se det er muligt på projektoren at vælge indgangsformat på SCART manuelt. Er det korrekt?
Jeg har prøvet at montere kablet i et gammelt Sony CRT TV. Det detekterer RGB'en korrekt (det viser RGB under info så jeg er sikker på det ikke er composite signalet jeg ser), så kablet bør vel være lavet korrekt
Jeg har tilsluttet følgende i kablet:
Dåse -> Stik til projektor
Ben 7 (RGB B IND) -> Ben 7
Ben 11 (RGB G IND) -> Ben 11
Ben 15 (RGB R IND) -> Ben 15
Ben 16 (RGB Skiftesignal) -> Ben 16
Ben 18 (GND Skiftesignal)-> Ben 18
Ben 20 (Composite ind) -> Ben 20.
Udover dette har jeg monteret fælles stel (skærm) til følgende ben:
5, 9, 13 (GND for henholdsvis B, G og R), 17 (fælles video GND) samt hus på scart.
Jeg har prøvet at undlade 0V til RGB og kun køre fælles 0V (Ben 17), dette ændre ikke noget. Jeg har også prøvet at fjerne RGB skiftesignalet, dette ændrer heller ikke noget.
Nogen ideer til hvad jeg gør galt?
Mvh Kim