|
Ridsede cd'er |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Dalaho
Ny bruger Oprettet: 04-Februar-2012 Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Februar-2020 kl. 14:18 |
|
Der var engang en tjeneste/udbyder, som man kunne sende ridsede cd'er til, og så fik man dem nøjsomt slebne tilbage, så ridserne var mere eller mindre væk (og derved kunne læses igen). CD markedet er selvfølgeligt mere eller mindre dødt og nævnte udbyder er vist også væk.
Findes der andre metoder og/eller udbydere? Har lige solgt en halv sjælden cd, og da jeg rippede den på min computer inden afsendelse, kom der en større rids i (fordi skuffen har holdt den lidt skævt tror jeg). Den spiller stadig fint, men alligevel.
|
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en batteridrevet maskine, som automatisk kan polere CD'erne.
|
||
Dalaho
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok. Hvordan ser cd'en ud bagefter og hvad er succesraten efter din erfaring?
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at søge på "CD polere"; der kommer bl.a. dette op:
Jeg har i sin tid brugt tandpasta, hvor det virkede fint...
Redigeret af Supergris - 25-Februar-2020 kl. 18:28 |
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den ser fin ud bagefter. Der er flere slags "pasta" med, alt efter, hvor grov ridsen er. Jeg bruger ikke min længere, så du kan evt. købe sættet, til en billig penge. 😊
|
||
JHS
Junior bruger Oprettet: 29-December-2009 Sted: Jylland Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og jeg betaler naturligvis gerne portoen - når du er færdig med den. |
||
MVH JS
|
||
Dalaho
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du evt linke til en produktbeskrivelse eller noget? Eller smid et par billeder til gislao@gmail.com
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Seriøst - stjæl din kones/kærestes 4 x neglefil (sådan en med fire forskellige "grovheder"), og start evt. med tandpasta og en microfiberklud.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sådan en rids ville jeg holde fingre fra. Hvis den spiller fint, så lad den være. En enkelt fed rids gør ikke så meget. De gange hvor man skal polere CD’en er når der er en ‘skrab’ altså et bredere stykke hvor overfladen ikke længere er blank og aflæseren dermed har problemer.
Der er større chance for du får lavet en masse små ridser + at den første stadig vil kunne ses.
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
nu ved jeg ikke hvor du er fra, men ellers ved jeg at Læsehesten Randers, stadig polerer skiver og har en maskine til det.
Evt. prøv at give dem et kald.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
Uffe W
Ny bruger Oprettet: 30-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg bruger Brasso (polermiddel til kobber) + en gammel t-shirt. Min erfaring siger at tandpasta indeholder for grov et slibemiddel. Held og lykke
|
||
Dalaho
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for tips
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |