recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ridsede cd'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ridsede cd'er

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dalaho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2012
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalaho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ridsede cd'er
    Sendt: 25-Februar-2020 kl. 14:18
Der var engang en tjeneste/udbyder, som man kunne sende ridsede cd'er til, og så fik man dem nøjsomt slebne tilbage, så ridserne var mere eller mindre væk (og derved kunne læses igen). CD markedet er selvfølgeligt mere eller mindre dødt og nævnte udbyder er vist også væk. 

Findes der andre metoder og/eller udbydere?

Har lige solgt en halv sjælden cd, og da jeg rippede den på min computer inden afsendelse, kom der en større rids i (fordi skuffen har holdt den lidt skævt tror jeg). Den spiller stadig fint, men alligevel.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 16:41
Jeg har en batteridrevet maskine, som automatisk kan polere CD'erne.
Til top
Dalaho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2012
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalaho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 17:17
Ok. Hvordan ser cd'en ud bagefter og hvad er succesraten efter din erfaring?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 18:27
Prøv at søge på "CD polere"; der kommer bl.a. dette op:


Jeg har i sin tid brugt tandpasta, hvor det virkede fint...


Redigeret af Supergris - 25-Februar-2020 kl. 18:28
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Dalaho Dalaho skrev:

Ok. Hvordan ser cd'en ud bagefter og hvad er succesraten efter din erfaring?

Den ser fin ud bagefter. Der er flere slags "pasta" med, alt efter, hvor grov ridsen er.
Jeg bruger ikke min længere, så du kan evt. købe sættet, til en billig penge. 😊
Til top
JHS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-December-2009
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JHS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 20:08
Og jeg betaler naturligvis gerne portoen  - når du er færdig med den. Wink


MVH JS
Til top
Dalaho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2012
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalaho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Dalaho Dalaho skrev:

Ok. Hvordan ser cd'en ud bagefter og hvad er succesraten efter din erfaring?

Den ser fin ud bagefter. Der er flere slags "pasta" med, alt efter, hvor grov ridsen er.
Jeg bruger ikke min længere, så du kan evt. købe sættet, til en billig penge. 😊

Kan du evt linke til en produktbeskrivelse eller noget? Eller smid et par billeder til gislao@gmail.com
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 22:44
Seriøst - stjæl din kones/kærestes 4 x neglefil (sådan en med fire forskellige "grovheder"), og start evt. med tandpasta og en microfiberklud.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 16:33
Sådan en rids ville jeg holde fingre fra. Hvis den spiller fint, så lad den være. En enkelt fed rids gør ikke så meget. De gange hvor man skal polere CD’en er når der er en ‘skrab’ altså et bredere stykke hvor overfladen ikke længere er blank og aflæseren dermed har problemer.
Der er større chance for du får lavet en masse små ridser + at den første stadig vil kunne ses.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 09:13
nu ved jeg ikke hvor du er fra, men ellers ved jeg at Læsehesten Randers, stadig polerer skiver og har en maskine til det.

Evt. prøv at give dem et kald.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Uffe W Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Uffe W Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 09:44
Jeg bruger Brasso (polermiddel til kobber) + en gammel t-shirt. Min erfaring siger at tandpasta indeholder for grov et slibemiddel. Held og lykke Smile
Til top
Dalaho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Februar-2012
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalaho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 12:52
Tak for tips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu