recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "rigtige" priser hos Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"rigtige" priser hos Yousee

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil da hellere betale 25 kr. mere pr. md. for at få et ordentligt signal og flere digitale kanaler samt HD-kanaler. 48 kr. pr. md. for et dårligt signal er da at blive snydt eller det du kalder røvrendt.


Nu skyldes prisforskellen at du skal betale for Viasat og SBS kanaler i en grundpakke, og næste år sætter YouSee garanteret prisen yderligere op (vi du vædde?).

Jeg havde overset at OP kun medtager analoge kanaler. Det er i øvrigt ikke lovligt da i hvert fald must-carry kanalerne skal leveres digitalt (når de modtages digitalt).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 06:46
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil da hellere betale 25 kr. mere pr. md. for at få et ordentligt signal og flere digitale kanaler samt HD-kanaler. 48 kr. pr. md. for et dårligt signal er da at blive snydt eller det du kalder røvrendt.


Nu skyldes prisforskellen at du skal betale for Viasat og SBS kanaler i en grundpakke, og næste år sætter YouSee garanteret prisen yderligere op (vi du vædde?).

Jeg havde overset at OP kun medtager analoge kanaler. Det er i øvrigt ikke lovligt da i hvert fald must-carry kanalerne skal leveres digitalt (når de modtages digitalt).
Det er svært at argumentere med nogen om pris, hvis vedkommende overhovedet ikke ser på kvaliteten. Vil du hellere betale 48 kr. pr. md. får en dårlig kvalitet eller 73 kr. for en god kvalitet? Prisstigningerne til næste år er spændende, da vi så får oplyst om, i hvilken pakke  TV2 placeres og hvad vi skal gi' for kanalen. En sådan prisstigning kommer også til at gælde trådstarteren.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Vi betaler ca 300 kr/mdr for Fuldpakken, men betingelsen er at alle lejligheder får fuldpakken og at afgiften kan opkræves kvartalsvis hos boligforeningen. Dertil er der en CopyDan afgift.
Kr. 300 for fuldpakken? Men er der så ikke at betale noget i forbindelse med Boligforening/Husleje?  Betingelser om der skal aftages en Fuldpakke er helt enkelt ikke lovligt, jeg mener de som ønsker sig noge mindre har også ret hertil.
Fuldpakkers priser per måned ligger så tæt på kr. 400, uanset hvor man er tilsluttet. Så igen igen tvungen fuldpakke kan man ikke "Leve med i det lange løb", og da slet ikke kvartalsvist. Fogedsager og andre ting som heller ikke bliver betalt, dog kan man jo trods alt lukke for et Tv signal. Ligesom man lukkede en fastnettelefon fra TDC.


Redigeret af moho - 18-Juli-2011 kl. 14:59
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil da hellere betale 25 kr. mere pr. md. for at få et ordentligt signal og flere digitale kanaler samt HD-kanaler. 48 kr. pr. md. for et dårligt signal er da at blive snydt eller det du kalder røvrendt.


Nu skyldes prisforskellen at du skal betale for Viasat og SBS kanaler i en grundpakke, og næste år sætter YouSee garanteret prisen yderligere op (vi du vædde?).

Jeg havde overset at OP kun medtager analoge kanaler. Det er i øvrigt ikke lovligt da i hvert fald must-carry kanalerne skal leveres digitalt (når de modtages digitalt).
Nå det ved jeg nu altså ikke. For ret mange år siden begyndte man modtage digitalt, men dette blev lavet om til analogt og tingene fortsatte "Som om ingenting var sket".
 
Endu er det da kun YouSee som har fulgt op med og gjort alvor af truslerne om inddrage noget af UHF båndet til digitalt Tv (Men da var samme vel nødt til undlade Kode disse programmer). 
Kravet om hvornår man fordeler noget digitalt kender jeg faktisk ikke. De kodede kanaler er jo blevet fordelt digitalt igennem, en del år!
 
Det er da nogen år siden TDC reklamerede for deres første version af Selectoren.


Redigeret af moho - 18-Juli-2011 kl. 13:18
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Vi betaler ca 300 kr/mdr for Fuldpakken, men betingelsen er at alle lejligheder får fuldpakken og at afgiften kan opkræves kvartalsvis hos boligforeningen. Dertil er der en CopyDan afgift.
Kr. 300 for fuldpakken? Men er der så ikke at betale noget i forbindelse med Boligforening/Husleje?Betingelser om der skal aftages en Fuldpakke er helt enkelt ikke lovligt, jeg mener de som ønsker sig noge mindre har også ret hertil.
Fuldpakkers priser per måned ligger så tæt på kr. 400, uanset hvor man er tilsluttet. Så igen igen tvungen fuldpakke kan man ikke "Leve med i det lange løb", og da slet ikke kvartalsvist. Fogedsager og andre ting som heller ikke bliver betalt, dog kan man jo trods alt lukke for et Tv signal. Ligesom man lukkede en fastnettelefon fra TDC.
Du har tilsyneladende ikke forstået det. Det er ikke YouSee, der kræver at alle skal ha' samme pakke, men den pågældende forenings gamle interne net. Det er altså foreningens beslutning og ikke en YouSee har truffet. Hvor ligger det ulovlige? I øvrigt betaler jeg nærmere de 300 kr. for Fuldpakken (305,78 kr.) alt incl.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 13:11
@ joern loenborg
Fordi kravet om en Fuldpakke og som tvungen betaling er ikke lovligt. Uanset hvem som tror de bestemmer. hvilket net det end er, og hvilken stand samme net er i.
 
Når Antenneforeningen Århus, Stofa og Brabrand Boligforening i 2008 måtte bide pakkeløsningen i sig, da kan andre ikke lovligt undslå sig.
 
Her hvor jeg bor koster Grundpakken 83 kr per måned via "Antenne opført på vores huslejekvittering", herudover kan man betale fuldpakkens ekstra pris på hvad denne nu koster hos Stofa. Og hvis man her i Århus kunne få Fuldpakken til kr 300, alt inklusive, tror jeg mange ville vælge, men det gør den I K K E.
 
Hvis dette havde været en mulighed, med kr 300 for en almindelig fuldpakke, da tror jeg nok nogen ville stille sig i folden til skifte over til andre. Hvilket trods alt ikke ligger i kortene.
 
Pris idag per måned Fukldpakke er 387. kr


Redigeret af moho - 18-Juli-2011 kl. 15:07
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 13:20
@ Queenyard
Sådan som Du beskriver tingene, da kan jeg ud fra egen erfaring kun tale om at nogen også i fremtiden, vil fremtvinge tingene bliver dyrere og dyrere. Fordi nogen eller man føler sig forpligtiget til aftage mere og mere.
Siderne 24 og 25 som er et svar, med dette tonefald tyder det ikke godt, for de der gerne vil spare på sine Tv udgifter, jeg har følt mig umådeligt inspireret. Prisen for fuldpakke steg i et eneste hug fra kr 175 op til 265, lig de 50% som også omtales. På den anden side forsøger man vel at tækkes de som trods alt fortsat leverer en vare.
 
På et spørgsmål om kvaliteten kan jeg da nævne Ramasjang som eks. på virkelig dårlig kvalitet, hvilket ikke generer nogen synderligt. 


Redigeret af moho - 18-Juli-2011 kl. 14:55
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ joern loenborg
Fordi kravet om en Fuldpakke og som tvungen betaling er ikke lovligt. Uanset hvem som tror de bestemmer. hvilket net det end er, og hvilken stand samme net er i.
 
Her hvor jeg bor koster Grundpakken 83 kr per måned via "Antenne opført på vores huslejekvittering", herudover kan man betale fuldpakkens ekstra pris på hvad denne nu koster hos Stofa. Og hvis man her i Århus kunne få Fuldpakken til kr 300, alt inklusive, tror jeg mange ville vælge, men det gør den I K K E.
 
Hvis dette havde været en mulighed, med kr 300 for en almindelig fuldpakke, da tror jeg nok nogen ville stille sig i folden til skifte over til andre. Hvilket trods alt ikke ligger i kortene.
Prøv nu lige at se hvad grunden til den fælle Fuldpakke er:
"Det vil der også være i dag, hvis YouSee skal acceptere en ny kunde, idet de forlanger direkte forbindelse fra deres anlæg til den enkelte lejlighed, med digital returvej.
Vi har en serie forbindelse som YouSee gerne ser vi får ændret, men vi ejer selv vores antenneanlæg og det virker fint og vi vil ikke lade YouSee overtage det (og binde os for 5 år)."
 
Hvis foreningen ikke vil ha' forbedret sit internet net, hvad kan der så gøres ved det? YouSee kan sikkert også leverer Grundpakken til ALLE i stedet for Fuldpakken.
mvh Infinity
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:11
@ joern loenborg
 
Hvorledes Jeres anlæg har kunne været således, når andre har skulle ombygge deres senest tilbage i 1998 til eller fordele Tv. Plus internettets tilkomst via netop de samme kabler. Det går over min forstand hvis man har fundet et sådant smuthul, i paragrafferne om samme antenneanlæg, men sådan er der så meget.
Igen igen selv her i Århus skulle samme anlæg moderniseres   LOL
 
Se selv havde jeg opgivet alt om denne "Pakkeløsning", denne kom altså pr 1. april 2008. Og da skal samme pinedød også gælde resten af landet!  Angry
I det ene øjeblik skal jeg fra nogens side høre om en tvungen Fuldpakke og om et anlæg som er noget ______ tvivlsom/forældet ____   for straks efter høre om Internet (returvej), med mere faktisk er indbyggede i samme net. Så springer kæden.
Foreninger kan beslutte hvad de vil, og hvis dette betyder en betaling på kr 400, kr 800 per måned i 10 år, i 20 år, altid?  da glæder jeg mig til se hvad som sker den 11. januar 2012 vedrørende Tv's løsning hos de der kun har en basispakke.
Jeg tror faktisk jeg vil slippe _____ meget ____ løst hvis denne kommer i min Grundpakke, og til en pris af 20 kr pr måned.


Redigeret af moho - 18-Juli-2011 kl. 15:20
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ joern loenborg
 
Hvorledes Jeres anlæg har kunne været således, når andre har skulle ombygge deres senest tilbage i 1998 til eller fordele Tv. Plus internettets tilkomst via netop de samme kabler. Det går over min forstand hvis man har fundet et sådant smuthul, i paragrafferne om samme antenneanlæg, men sådan er der så meget.
Igen igen selv her i Århus skulle samme anlæg moderniseres   LOL
 
Se selv havde jeg opgivet alt om denne "Pakkeløsning", denne kom altså pr 1. april 2008. Og da skal samme pinedød også gælde resten af landet!  Angry
Det er ikke vores anlæg, man det anlæg der er hos Infinity. Læs nu det indlæg, der danner grundlag for svarene. Hvis du gjorde dig den ulejlighed, ville du opdage, at vi også har pakker. Men igen: Det er hos Infinity, de ikke har flere valgmuligheder. Hos os er Grundpakken hos YouSee billigere end din hos Stofa. Vi giver 73,18 kr. for Grundpakken.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:23
Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.
Du skal ikke bide noget i dig, men alene forholde dig til fakta. Hvor står det skrevet, at en forening skal ombygge sit interne net til noget mere tidssvarende?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu