|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Viby Sjælland ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Et serieanlæg er fuldt lovligt og er stadig brugbart, dog kræves der at der aftages samme pakke af alle tilsluttede.
Men anlægget kan ikke umiddelbart bruges til de nye tjenester som internet og telefoni, vi har dog hos os et eksempel på at internet virker i et serieanlæg. men mange anlæg har så valgt at bygge om til stikledingsanlæg, så er standarden idag, men der er intet lovmæssigt krav om at det skal gøres. mht valgfrihed, så vil den kommende ændring af loven kun gælde ejerboliger som pr deklaration (eller lignende) er bundet til en bestemt udbyder/forening. Denne regelændring vil ikke berøre lejeboliger, idet lejeboliger er underlagt anden lovgivning også. |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
@ Viby Sjælland
Grunden til det ikke længere er "lovligt" skylles blandt andet at priserne for Kabel Tv normalt stiger med det dobbelte for hver 5. år. Eksponentielle prisstigninger! Som ere velsete hos nogen men bestemt ikke alle.
Og reglen om en tvungen fuldpakke er altså noget som gjaldt før alle og enhver fik Mobil Telefon og Internet tilslutning, således mulighed for betale mindre automatisk måtte opstå.
Så der hvor nogen siger sådanne anlæg er lovlige, hvad så den dag det koster 500 kr per måned for, igen, en fuldpakke plus alle de andre ting der skal betales til TDC/YouSee _____ Forventer ingen at kæden må hoppe af, før eller siden?
Skulle Fiber da også kunne gennemtvinges? Elselskaber og andres lønlige håb. Lysegrønne
Der hvor jeg kommer i tvivl er hvor man er tilsluttet YouSee og så skal betale kr 185 i en grundpakke. Her tror jeg faktisk man kan slippe helt herfor. Fordi som sagt om 5 år koster samme grundpakke det eksaktly dobbelte. IKK'
![]() Ejerforeninger som siger noget andet, ting kan altså ændres. At det så kan koste 4500 igen eller for andre at blive tilsluttet, bliver en anden og senere historie. Redigeret af moho - 20-Juli-2011 kl. 14:53 |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
@ Infinity
At samme vil give mig et svar, men samme er ikke uddybende nok.
Et officiel svar og intet andet, som Du skriver.
Hvis jeg nu blev lidt mopset og spurgte til love og paragraffer vedrørende "Ombygning af Kabel Tv fra sløjfe og til Stjerneopbygget, at man enkeltvis kan kobles fra, kobles fra i Pakkevis". Hverken Antenneforeningerne, eller FDA, Foreningen af Danske Antenneforeninger eller Boligafdelinger/Boligforeninger kunne i det lange løb forhindre dette. Man gjorde meget eller man gjorde alt hvad der stod i ens magt for hindre samme men i sidste ende så _____
Jeg kan ikke bruge lovtekster til noget som helst. I et meget Lokalt beboerblad fra vel år 1998 stod at vores anlæg skulle bygges om, til hvad nu "gældende lov skrev", jeg fornemmede ligefrem man klappede i sine små hænder (eller hvad jeg læste imellem linierne), i et kort men velskrevet indlæg.
Se blot på fibrene og om andre må komme ind i TDC's Fiber Paradis.
Mon samme Boligafdelinger/Boligforeninger også vil koble deres Beboere op til Fibertilsutninger, se dette er det virkeligt spændende. Og vil man også garantere programudbyderne fortsat aftage det maximale, til ugunst for, nå ja de aktuelle beboere. Redigeret af moho - 20-Juli-2011 kl. 15:07 |
|
![]() |
|
![]() |
@ infinity
Beklager jeg glemte det vigtigste, hvor stor er jeres Anlæg?
![]() Et sted så jeg en pris fra YouSee på kr. 409 for fuldpakke for iår. Grunden til jeg skriver er at hvis de kr. 305 er korrekt da tror jeg Brabrand Boligforening ville være ekstrem interesseret. Et sted i Århus, Trillegården, var en bekendt flyttet ind og der var Intet signal, overhovedet. Og det er tilsluttet YouSee. Redigeret af moho - 20-Juli-2011 kl. 15:19 |
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
De 305,78 kr. for Fuldpakken hos YouSee er det vi giver i vores ejerforening. Det kan ikke hjælpe, at du tilsyneladende ikke tror at YouSee i kan være billigere end STOFA. Du har tilsyneladende kun én stor interesse - nemlig at umuliggøre TDC/YouSee. Det er usagligt. Hold dig til det konkrete. Bevis at det omtalte anlæg er ulovligt. At du ikke kan bruge lovteksten til noget, fortæller måske mere om dig end om lovteksten. Nej, jeg lyver IKKE, vi betaler "kun" 305,78 kr. for Fuldpakken hos YouSee.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Tak for en dejlig præcis afklaring - synd at mobo ikke vil tro på det.
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Igen noget tåbeligt vås. Vores aftale med YouSee er prisindex reguleret og stiger med prisindexet fra Danmarks Statistik. Dertil kommer prisen for eventuelle nye produkter de tilbyder os.
Kære mobo. Jeg står af diskussionen her, der er jo ikke for 5 øre sandhedsværdi i det lort du lukker ud. Det gider jeg ikke bruge min tid på.
Her har du en kopi af YouSee prisstignings varsel september 2008, jeg har den desværre ikke nyere.
![]() |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
![]() |
Og her står der måske ikke kr. 409 fra YouSee
309 kr for mellempakken.
Igen hvis andre var billigere end Antenneforeningen Aarhus og Stofa, tror Du virkeligt ikke nogen ville stå i kø?
Om der så er forskel i udbudet i nævnte to tilfælde, denne forskel tror jeg betyder mindre.
Og hvis nogen gør opmærksom på det er som enkelttilsluttet samme priser gælder ____ Da er man i princippet tilsluttet YouSee enkeltvist "Hvad den lokale antenneforening siger ændrer ikke min holdning", i retning af skifte fra nå ja Stofa og til YouSee
![]() Et eksempel på godt Købmandsskab er når en Antenneforening fremstår som om man har solgt noget til Programudbyderne, når man i realiteten har købt noget (selvom dette ikke er ganske sprogligt korrekt gengivet, håber jeg meningen kom med). Og dette noget er for de tilsluttede at dække udgifter _____ Ret at forsøge følge en pengestrøm ___
Det jeg nok har imod YouSee er som følger. Når der er gået en hel del år siden "Borgfreden mellem TDC og Stofa/Antenneforeningen Århus at samme sluttede" (Ordet Borgfred er citeret fra Aarhus Stiftstidende for år tilbage) ___ og Vi er endnu ikke opslugte af YouSee Kabel Tv. Ting går vel langsommere end TDC ønsker . . . .
Ikke for at bremse det her, men er der ikke mange som studser over så få der rundt omkring i landet foreslår at man skifter, fra hvad man nu har, for gå over til YouSee? På et tidspunkt troede jeg bedre folk kunne gennemtrumfe en overgang til Både Fiber og til YouSee, det gjorde jeg virkeligt. Redigeret af moho - 20-Juli-2011 kl. 18:00 |
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
Du er helt umulig. Den pris du ser på er listeprisen fore enkelttilsluttede. En forening aftaler en pris med YouSee - se bare her. Prisen afspejler også den konkurrence, der er på kabel-TV i området. Her i Aalborg er der en forskel på ca. 75 kr. pr. md. Det er det beløb som AN-TV (Stofa) p. t. er dyrere end Yousee. På landsplan er YouSee mange gange større end STOFA. Her i Aalborg er AN-TV mange gange større end YouSee. Kender godt den gamle opdeling mellem YouSee (JTAS) og jeres antenneforening. I Aalborg leveres STOFA af Aalborg-Nørresund Antenneforening (AN-TV) og YouSee levere for det meste direkte til de tilsluttede boligforeninger m.m. Vi er altså ikke opslugt af hverken den ene eller den anden. Vi skiftede for en hel del år siden fra AN-TV/STOFA til JTAS (YouSee). Aftalen med YouSee kan opsiges hvert år. Bliv du endelig hos STOFA, men hold dig venligst sagligt til indlæg om YouSee - det er vi mange, der vil sætte pris på.
Redigeret af joern.loenborg - 20-Juli-2011 kl. 18:44 |
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Moho her i Fredericia er YouSee (som du åbenbart ser som "den store satan") direkte leverandør til en stor del af byen siden de for nogle år siden opkøbte det gamle forældede kommunaltejede bynet. Inden jeg før nytår skiftede til mellempakken, der kostede fuldpakken hos yousee 30Xkr/måned.
At sige at prisen for fuldpakken bliver fordoblet hvert femte år fordi yousee skal tjene flere penge er godtnok for dumt og latterligt at sige. Koster en liter mælk eller benzin det samme idag som for 5år siden? Nej vel, alt bliver dyrere, desuden stiger priserne på kanalerne samt antallet af kanaler jo også, jeg har desværre ikke længere en prisliste over hvad hver enkel kanal koster, men feks TV2sport er en hamrende dyr kanal. Og ja, til nytår stiger priserne nok igen, men kunne det mon have noget at gøre med at folketinget har besluttet at tv2 skal være en betalingskanal? |
|
![]() |
|
![]() |
@ Queenyard
Da bliver jeg virkelig nysgerrig efter hvad Trådstarters super pakke til kr. 410 dækker af programmer.
Tror nogen virkelig at mine ord om fordobling hver 5. år skulle være noget originalt tænkt eller observeret.
![]() Jeg ser ikke YouSee som en stor satan, mere som noget der bør undgås.
![]() Hvis Fredericia kommune nu siger noget med man var tvunget til lovliggøre et anlæg ____ Hvis man selv skulle have gjort samme, prisen herfor. I modsætning til sælge det hele til TDC.
Så igen når man ikke kan tvinge Antenneforeningen Aarhus til modtage og service fra TDC, så i det mindste noget.
Vi må gerne kunne spare ved skifte kabel Net udbyder, teknisk programmæssigt set men men men, vi vil i sidste ende ikke spare mere end "Hvis vi skiftede EL Selskab!".
![]() Fandt denne side og til mit held læste jeg om NorDig
![]() Orv manner den er jo 9 år gammel, og her står sandeligen også noget om digitaliseringen og andre sjove ting.
Redigeret af moho - 21-Juli-2011 kl. 14:55 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er oprigtig træt af at læse dine Århushistorier. Det drejer sig om den "rigtige" pris hos YouSee og du magter ikke at tilføre debatten noget givende.
|
|
Mvh.
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |