recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af BD adgang til internet og HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rip af BD adgang til internet og HDD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausewitz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rip af BD adgang til internet og HDD
    Sendt: 23-Marts-2013 kl. 12:08
2 spm.:

1. Jeg bruger en gratis version af DVDfab til rip af mine BD. Den kræver adgang til internet - hvorfor egentligt det? Er det ens for alle rip-programmer? Gerne gratis alternativer, der kan rippe filmen uden komprimering og uden at skulle på nettet.
  2. Jeg har købt en 3TB HDD hvor 3,7 GB står som anvendt uden, at jeg kan finde nogle filer. 3,7 GB lyder voldsomt, men er det helt normalt.
Håber nogle af jer kan afklare disse spm. Smile.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 14:06
Hvis BD ripper software kræver adgang til internettet, kan det være for at hente seneste opdateringer om AACS og især BD+ omgåelse, og for at skjule nogle af detaljerne om hvordan denne omgåelse foregår, så Hollywood (filmproducenterne) får sværere ved at lave reverse engineering for at lave nye mere effektive udgaver af BD+ eller får sværere ved at blackliste de dekrypteringsnøgler som er "in the wild" og (mis)bruges af software som DVDFab.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 14:20
MakeMKV er gratis imens den er beta. Men så får du dine film gemt som MKV...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 16:55
Hvis disken er koblet til Windows, så er pladsen måske allokeret til skraldespanden.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausewitz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 12:31
Tak for svarene. 
Det lyder som om MakeMKV kan være et super godt alternativ. Jeg ønsker blot filmen i så god kvalitet som muligt - det skal bruges med Boxee Box.
Ja det er når jeg har disken sluttet til (Windows) PC'en, at jeg kan se at 3,7 GB ikke er ledigt.
Har desværre opdaget at Boxee ikke kan registrere tilkoblingen af denne 3TB disk men den registrerer når jeg frakobler den Confused. En tilsvarende 2TB kan den godt registrere.  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu