|
rip af cder hvorfor ? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Redigeret af Potter - 24-Januar-2021 kl. 18:59 |
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12409 |
|||
Der er bare ikke nogen grund til det
![]() |
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Måske ikke, har du set en analyse på et spektrum, wav vs flac, og så den anden vej retur, altså den wav fil som blev til flac, som laves retur til wav? ![]() Redigeret af Potter - 24-Januar-2021 kl. 19:53 |
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1451 |
|||
Man kan rippe til tabsfri Windows WMA, så får man også Metadata med.
|
||||
![]() |
||||
HenrikN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 167 |
|||
Jeg har altid kun rippet WAV. Hvad er det for metadata jeg mangler?
|
||||
Mvh
Henrik Nielsen |
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12409 |
|||
Igen: FLAC er lossless. Der går ikke noget tabt. Nogensinde. Ever. Overhovedet. Redigeret af Naiera - 24-Januar-2021 kl. 20:43 |
||||
![]() |
||||
|||
Jeg prøver igen, har du set et spektrum fra en 1:1 16 bit 44.1 wav der er lavet om til flac, og herefter er flac filen lavet tilbage til wav? Hvis spektrum ikke er ens, hvad så?
Redigeret af Potter - 24-Januar-2021 kl. 21:25 |
||||
|
||||
![]() |
||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|||
Jeg har for mange år siden encodet en fil i wave-format til flac-format og derefter decodet den tilbage til wave-format igen. De to wave-filer var 100% identiske - sammenlignet på hver eneste bit. (Den slags gør man naturligvis inden man begynder at rippe sine cd'er... - eller det gjorde jeg i hvertfald :-)) (det var ikke helt så modent for 15 år siden). |
||||
![]() |
||||
|||
De ér ens. |
||||
![]() |
||||
|||
Ok, super. Bare lige for at gøre det klart, det er ikke fordi jeg ikke tror på hvad du siger/svare
![]() I en lidt ældre mail korrespondance, figurere b.la. dette link Redigeret af Potter - 24-Januar-2021 kl. 23:45 |
||||
|
||||
![]() |
||||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|||
Så længe du ripper til et lossless format så burde det være ligegyldigt hvilken ripper du bruger, kvalitets mæssigt. Lossless er lossless altså 1:1 med den CD du ripper.
|
||||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||||
![]() |
||||
mrjocs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
|||
Potter: Jeg forstår godt din logik - men, Komprimeringen i flac sker ikke som et codec (der er ikke noget der bliver encoded / converted / decoded). Så vidt jeg husker benytter flac sig af teknologi fra det gamle winzip format. ja filen er pakket ned med som en zip fil der fylder mindre. så det er ikke selve lyden der bliver komprimeret i en flac fil det er filen i sig selv. så må du selv lige slå op hvordan winzip eller andre komprimerings værktøjer fungerere i praktis :). mvh
|
||||
mvh
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |