recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rip af cder hvorfor ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rip af cder hvorfor ?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 14:15
Potter: Det du linker til er jo primært en vurdering af den lydkvalitet der kommer ud af højttalerne, som jeg forstår det? En sådan vurdering (uanset, hvor videnskalbeligt den måtte være angrebet) er jo afhængig af alle leddene i kæden og afhængig af hvordan en wave-fil hhv. en flac-fil håndteres af dit udstyr, så kan du jo få resultater der ikke er helt ens. Det ændrer dog ikke ved at flac-formatet er tabsfrit - uanset valg af komprimeringsgrad. Men mange andre faktorer har betydning for det endelige output. Det er dog nok de færreste, som har anlæg, hvor det har en praktisk og ikke kun en teoretisk betydning.
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Damme Damme skrev:

Jeg ripper mine CD'er via "DB Poweramp CD Ripper" da det program er det, som jeg vurderer, giver en optimal kvalitet.          

Så længe du ripper til et lossless format så burde det være ligegyldigt hvilken ripper du bruger, kvalitets mæssigt. Lossless er lossless altså 1:1 med den CD du ripper. 


Helt enig! - burde nok have beskrevet det lidt anderledes, da jeg egentlig mente, at det var den ripper den opfyldte flest af de behov jeg efterspurgte, i form af muligheder for opsætning og tilpasning til mine specifikke krav. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 14:34
NB: Jeg har i sin tid rippet surround-tracks til FLAC-format (fra koncert-dvd'er) - lyder fedt, afspillet fra en Squeezebox på et surroundanlæg - ikke noget med at rode rundt med dvd'erne. Så man er ikke begrænset til de almindelige stereo-cd'er i FLAC :-)
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 07:57
Nogle cd'er er ikke på Spotify, så du kan nøjes med at rippe dem
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 08:33
Fordi de er på Spotify i dag, betyder jo ikke, de behøver være det i morgen!
Det er én af de ting, der gør, jeg synes, det er rart at have sin egen musik, men man kan jo sagtens bruge en kombination af begge dele...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Fordi de er på Spotify i dag, betyder jo ikke, de behøver være det i morgen!
Det er én af de ting, der gør, jeg synes, det er rart at have sin egen musik, men man kan jo sagtens bruge en kombination af begge dele...
jeg giver dig ret.
Det jeg oplevet var dog med tidal, at et specifikt album med roxette forsvandt efter Marie Fredrikson døde. Så jeg mistænker hun havde rettighederne til det album
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu