recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe dvd til USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe dvd til USB

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sannes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2019
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sannes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rippe dvd til USB
    Sendt: 13-Juni-2019 kl. 20:32
Jeg vil gerne kopiere en dvd film til en usb-nøgle, så jeg kan afspille den på mit Sony Smart tv. Jeg har prøvet at konvertere til mp4, men så kommer underteksterne ikke med. Hvad gør jeg? Skal jeg bruge et andet filformat? Nogen der kan anbefale et program (gerne gratis).

Redigeret af Sannes - 13-Juni-2019 kl. 20:38
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 22:30
Jeg kender ikke umiddelbart nogle gratisprogrammer der kan konvertere DVD undertekster med over. Så hvis ikke du vil betale for et program, f.eks. Pavtube ByteCopy, kan du måske finde en undertekst på www.Subscene.com og muxe den med mp4 filen ved hjælp af mkvmerge (gratis) til en MKV fil som dit TV kan afspille. Det kan lyde indviklet, men er ganske nemt og tager ikke mange sekunder. Hvis videofil og undertekst ikke er i synch, kan du bruge gratisprogrammet Subtitle Edit til at fixe det med.

Edit: Er kommet i tanker om, at programmet Handbrake https://handbrake.fr/downloads.php måske kan klare det du søger.

Flemming


Redigeret af fltk - 13-Juni-2019 kl. 22:37
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Sannes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2019
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sannes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 21:34
Hej Flemming. Tak for svar. Dit første forslag var vist lidt ud over mine evner. Handbrake kunne jeg ikke få til at virke ordentligt, så jeg endte med at købe Pawtube. Og det virker 👍. Og endda med undertekster🤓.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 23:21
MakeMKV
Til top
Sannes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2019
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sannes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 01:08
Makemkv prøvede jeg faktisk, men jeg kunne ikke få den til at virke ordenligt
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 03:42
Det er ellers ikke så svært.
Til top
Sannes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2019
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sannes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 07:06
Filmen var i rigtig dårlig kvalitet, så jeg droppede programmet
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 11:46
MakeMKV laver kun 1:1 kopier.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:13
DVDFab.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:14
Hvorfor?!
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 15:24
+1 på MakeMKV.

Som Naira siger laver den 1:1, så det kan ikke blive dårligere end den dvd du har.  
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 00:11
Jeg foretrækker selv clonedvd og lave en identisk kopi. Med ekstra marteriale. Det vil jeg kalde selv kalde en 1:1 kopi.

MakeMkv ligger filen i en mkv container uden transkodning i mpeg2. 

CloneDVD laver en klon, her er filen også i mpeg2 og ikke transkodet.

Ekstra materialet, fylder ikke meget på dvd'er og ved koncerter eller serie/dokumenterer, er det ofte at foretrække.
Derfor er det værd at overveje om, der ikke skal laves klon af sine dvd'er.


CloneBD har desuden mange anvendelses muligheder og sammen med anydvd, kan der flyttes undertekster. Dette program benyttes til Blu-Ray.

Hvis der ønskes at bruge, Apple TV4, kan der med købes infuse app, der er parring med plex media server og trakt. ISO filer m.m kan afspilles uden menu, vil at tilføje mappen manuelt.

De nye Dune skulle kunne afspille BD med menu. 

Hvis du får mod på og kopiere dine film, vil jeg råde dig til at læse op på det. Mediainfo er også et uundværligt redskab. Der kan se ind i filen med hvad lydspor er i. Stereo på DVD kan både være 16 bit og 24 bit. 

På enkelte blu rays, med PCM album, har jeg brugt mkvtoolnix til at dele filen op i mkv filer efter kapiteler og udtrukket audio med freemake audio converter til wav. Med Mediainfo kunne jeg se, hvilken samlingsfrekvens og bitdybde og derefter med dbpoweramb konvertere til korrekt samplingsfrekvens og bitdybe  i flac format. Derefter slås tags op med tagscanner. Nu kan jeg afspille disse albums, på min netværksafspiller fra Meridian. Den ligger ikke data ind, hvis den sporer fejl i bitstrømmen på audio nummeret.

CloneDVD, CloneBD, AnyDVD, og freemake audio converter er betalingssoftware, men hvis der ønskes der kan rettes lidt mere på det, et uundværlig redskab. CloneBD kan rippe 4k læste jeg på hjemmesiden.

Handbrake, kan desuden, lave mpeg2 om til AVC eller HEVC også kaldet x264 eller x265. Mulighederne er mange, hvis der læses lidt op. Selv foretrækker jeg film uden transkodning. Når der læses, kan der ses at filer kan have andet farverum og helt anden bitdybde ved konvertering i handbrake. 

Derfor kan det rådes til at holde det simpelt. Med programmerne hvis der ikke læses op på emnet


Redigeret af JackD84 - 19-Juni-2019 kl. 00:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu