recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe film uden at miste kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRippe film uden at miste kvalitet

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

hvorfor ikke mkv og ikke komprimer materialet? så kan du også vælge undertekster alt efter hvad du nu vil have.
 
Jeg har også været forbi mkv, men det er lidt i samme skuffe som iso - super godt når man skal afvikle filmene lokalt, men kan ikke bruges, hvis filmene skal streames.
Hos ALLE andre virker det da at streame MKV - hvis udstyret understøtter det.

Ellers kan du gemme som .MP4 og brænde underteksterne ind i billedet Smile

Det meste nye udstyr i dag kan MKV (H264) og endnu mere kan .MP4
 
 
Også almindelige sub undertekster (det format underteksterne ligger i, når man ripper en dvd)?? Du er sikkert på, at det ikke er f.eks. srt undertekster du bruger (underteksterne er i klar tekst)?
 
Hvordan kan jeg gemme filmene i mp4, og brænder underteksterne ind i billedet uden at miste lyd og billedekvalitet (et er det andet codec/format er ok med mig, men jeg vil beholde den gode biledekvalitet og surround-sound)?
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hej
Hvordan ripper jeg mine film (både dvd og bluray) uden at miste kvalitet? Jeg vil godt have lagt undertekster på filmene. Filmene skal gemmes som en enkelt fil som enten mpeg2 eller mpeg4, afhængig om det er en dvd eller bluray. Hvilke program kan håndtere dette job?


Jeg har rippet mine dvd film til .mp4 så jeg kan streame dem fra min ps3
OK. Hvordan har du gjort det? Hvilket program anvender du? Hvilken kvalitet har du gemt filmene i?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

 
Hvordan kan jeg gemme filmene i mp4, og brænder underteksterne ind i billedet uden at miste lyd og billedekvalitet (et er det andet codec/format er ok med mig, men jeg vil beholde den gode biledekvalitet og surround-sound)?
 
Som sagt, du kan ikke re-encode uden at miste kvalitet i én eller anden udstrækning. Om du kan gøre det uden at miste mere kvalitet end du kan acceptere, det er så en anden snak.
 
Men er det ikke at besværliggøre tingene temmeligt meget? Var det ikke bedre at finde noget hardware der kan udføre opgaven, i stedet for at bruge så meget energi på at lave om på opgaven så hardwaren kan udføre det? Det er selvfølgelig dit valg...
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Lad os nu ikke diskutere udstyr.  Er der nogen som ved, hvordan man laver det jeg efterspørger?
 
Uden at jeg har et konkret svar, så er der en ting jeg måske tror at du misforstår (men ret mig hvis jeg tager fejl): Når du ripper en DVD eller blu-ray i "fuld kvalitet", så bliver billedet ikke pakket ud. Så gemmer du dataene præcist som de er. Hvis du vil have den fulde originale kvalitet, kan du derfor ikke lægge undertekster ind i selve billedstrømmen. Du skal lægge underteksterne ved siden af, så afspilleren kan lægge dem på. Det vil sige, hvis du har et program der kan rippe skiverne og hvor du kan vælge undertekster, så skal du "bare" have underteksterne liggende i det korrekte format, og sætte dem ind i stedet for de originale. Som sagt, hvilket program der kan bruges til dette, har jeg ingen anelse om.
 
Du siger at bluray skal lagres i MPEG-4. Blu-ray kan være enten MPEG-2, MPEG-4 eller VC-1.
Godt indlag. Jeg er godt klar over, at hvis jeg ripper en dvd film til vob, og så omdøber den til mpg, så har en mpeg2 i fuld kvalitet. Den kan jeg også streame til min ps3 uden problemer.
 
Problemet er bare at bl.a. ps3 ikke understøtter undertekster, når man streamer ens film. Derfor vil jeg godt have indlejret undertekster, og er godt klar over, at filmen ikke er i helt fuld kvalitet efter denne efterbearbejdning, men utrolig tæt på. 
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hej
Hvordan ripper jeg mine film (både dvd og bluray) uden at miste kvalitet? Jeg vil godt have lagt undertekster på filmene. Filmene skal gemmes som en enkelt fil som enten mpeg2 eller mpeg4, afhængig om det er en dvd eller bluray. Hvilke program kan håndtere dette job?


Jeg har rippet mine dvd film til .mp4 så jeg kan streame dem fra min ps3
OK. Hvordan har du gjort det? Hvilket program anvender du? Hvilken kvalitet har du gemt filmene i?


Bruger DVDfab med en profil som hedder generic.mp4.h264.aac og bruger følgende settings:
Video Format: fixed bitrate 5000 kbps og vælger en opløsning så tæt på 720 x xxx
Audio Format: 128 kbps Dolby ProLogic II.

Til sidst bruger jeg Mp3tag til at få cover med..
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:04

Jeg første omgang vil jeg bare undersøge, om det kunne lade sig gøre. Selvfølgelig kommer det også lidt an på, hvor lang tid det tager, men det må jeg tage stilling til, når jeg ved noget mere.

Formater og udstyr er en hel jungle, og jeg har ikke tænke mig lige at gå ud og komme nyt udstyr. Bl.a. så understøtter Apple TV og Ipad heller ikke hvilken mkv og iso - og slet ikke eksterne undertekster filer som f.eks. srt.
 


Redigeret af nph12 - 23-Januar-2011 kl. 14:10
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hej
Hvordan ripper jeg mine film (både dvd og bluray) uden at miste kvalitet? Jeg vil godt have lagt undertekster på filmene. Filmene skal gemmes som en enkelt fil som enten mpeg2 eller mpeg4, afhængig om det er en dvd eller bluray. Hvilke program kan håndtere dette job?


Jeg har rippet mine dvd film til .mp4 så jeg kan streame dem fra min ps3
OK. Hvordan har du gjort det? Hvilket program anvender du? Hvilken kvalitet har du gemt filmene i?


Bruger DVDfab med en profil som hedder generic.mp4.h264.aac og bruger følgende settings:
Video Format: fixed bitrate 5000 kbps og vælger en opløsning så tæt på 720 x xxx
Audio Format: 128 kbps Dolby ProLogic II.

Til sidst bruger jeg Mp3tag til at få cover med..
 
Jeg har kigget på dvdfab før, men hvordan får du underteksterne med? Du skriver, at du streame dine mp4 film til din ps3, men laver dvdfab ikke eksterne sub - undertekster filer?
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hej
Hvordan ripper jeg mine film (både dvd og bluray) uden at miste kvalitet? Jeg vil godt have lagt undertekster på filmene. Filmene skal gemmes som en enkelt fil som enten mpeg2 eller mpeg4, afhængig om det er en dvd eller bluray. Hvilke program kan håndtere dette job?


Jeg har rippet mine dvd film til .mp4 så jeg kan streame dem fra min ps3
OK. Hvordan har du gjort det? Hvilket program anvender du? Hvilken kvalitet har du gemt filmene i?


Bruger DVDfab med en profil som hedder generic.mp4.h264.aac og bruger følgende settings:
Video Format: fixed bitrate 5000 kbps og vælger en opløsning så tæt på 720 x xxx
Audio Format: 128 kbps Dolby ProLogic II.

Til sidst bruger jeg Mp3tag til at få cover med..
 
Jeg har kigget på dvdfab før, men hvordan får du underteksterne med? Du skriver, at du streame dine mp4 film til din ps3, men laver dvdfab ikke eksterne sub - undertekster filer?


Sætter et flueben ved danish_sub :) og så bliver de lagt i filmen
Til top
Spinks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-November-2004
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:57
DVDFab har en option der hedder dvd/blueray til PS3. HVad den gør ved jeg ikke, jeg har aldrig prøvet det.
Se evt denne tutorial: http://www.dvdfab.com/tutorial/Convert-DVD-to-PS3
 
Men der må da være mulighed for at få undertekster med.....
 
Michael
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:26
I bund og grund så er det vel dvd ripperne som er for dårlige, hvis de ikke kan rippe i film i fuld kvalitet med undertekster. Det må sgu kunne lade sig gøre!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

I bund og grund så er det vel dvd ripperne som er for dårlige, hvis de ikke kan rippe i film i fuld kvalitet med undertekster. Det må sgu kunne lade sig gøre!
 
Ja og nej.
I teroien kan det lade sig gøre, men jeg kender ikke et stykke software og codec du skal bruge - men det vil helt sikkeret ikke være ps3 venligt.
 
Det er lidt som at rippe en cd til .wav og der efter konvetere det til flac også til wmal og så brande det ud igen - Gjort rigtigt kan du genskabe den orginale kvalitet.
 
Pratisk kan det i dag nemt gøre uden at man kan vil se en forskel - og det er vil det der søges her?
 
Handbrake kan gøre det med den rigtige opsætning - lige som mange andre
 
.....
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

I bund og grund så er det vel dvd ripperne som er for dårlige, hvis de ikke kan rippe i film i fuld kvalitet med undertekster. Det må sgu kunne lade sig gøre!
 
Ja og nej.
I teroien kan det lade sig gøre, men jeg kender ikke et stykke software og codec du skal bruge - men det vil helt sikkeret ikke være ps3 venligt.
 
Det er lidt som at rippe en cd til .wav og der efter konvetere det til flac også til wmal og så brande det ud igen - Gjort rigtigt kan du genskabe den orginale kvalitet.
 
Pratisk kan det i dag nemt gøre uden at man kan vil se en forskel - og det er vil det der søges her?
 
Handbrake kan gøre det med den rigtige opsætning - lige som mange andre
 
Lige præcisSmile Rippe ens film uden at miste den originale kvalitet. Spørgsmålet er hvordan? Og hvilket program som kan?
 
Hvis man kender hvilket opløsning m.m. den originale dvd er optaget med, så burde man vel kunne sætte disse værdier ind i det dvd ripper program man anvender, så man ikke mister noget af den originale kvalitet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu