recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe/konvertere DVD=Dårlig kvalitet?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe/konvertere DVD=Dårlig kvalitet?!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 00:38
SLETTET - da mit svar bygger på den forige udgave af DVDFab

Redigeret af pjonassen - 20-December-2013 kl. 03:06
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 07:51
Er WDTV Play ikke netop ret begrænset i hvad den understøtter? Det er Live versionen der spiser det meste.

Edit: jeps... Play versionen har ret store huller i sin understøttelse:
http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=1&t=6277

Redigeret af Torben Rasmussen - 20-December-2013 kl. 07:56
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 08:00
Jeg kopierer selv dvd 1:1 hvorefter de kommer en tur i handbrake for at blive komprimeret. Hvis man ikke indstiller den til for hård komprimering (og hvad er det så? Det skal man selv prøve sig frem til) og husker at bibeholde den originale opløsning, så kan man tit sagtens klare sig med en 1.5GB DVD film. Altså på et 42" TV. Jeg har dog ofte set at ældre materiale kan være optaget i interlaced format, således at man får lodrette streger på skærmen ved bevægelse. Uden at kende den præsise forklaring, så gætter jeg på at et eller andet sted konverteres videoen til progrssive (som er det eneste der giver mening i dag) uden at tage højde for at realligne billedet. Det fikses dog let med DeComb funktionen i Handbrake. Jeg tænkte bare at det måske var dette problem du så, snarer end komprimering...

Iøvrigt komprimerer jeg mine film til mp4, som giver gode porteringsmuligheder (også til æble dimser). Men så mangler man de fede features i MKV, som flere lydtracks og subtitle tracks.
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Hvordan afspiller du dine film?

Sætter du en ekstern harddisk til din WD PLAY og afspiller fra Local Drive?

Præcis! :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

I MakeMKV kan man vælge en WDTV profile. Jeg ved ikke hvad forskellen er, men jeg har aldrig haft problemer med afspilning af film rippet med MakeMKV på min WD TV LIVE.

Hvordan vælges den??

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Er WDTV Play ikke netop ret begrænset i hvad den understøtter? Det er Live versionen der spiser det meste.

Edit: jeps... Play versionen har ret store huller i sin understøttelse:
http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=1&t=6277

Hvordan kan det så være, at jeg godt kan afspille samtlige titler, som jeg konverterede til MKV via DVDFab?

Valgte iøvrigt WDTV Play da Live modellen ikke kunne håndtere DTS-HD Master.

Redigeret af supermule - 20-December-2013 kl. 10:04
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af supermule supermule skrev:

Uha..

Kan se at alle mine ca. 80 titler fylder typisk lidt under eller lidt over 1 GB!.. Øv. Sikken et spild af tid Ouch

Undskyld jeg siger det, men hvorfor i alverden prøvede du det ikke af da du havde rippet en enkelt DVD???

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af supermule supermule skrev:

Uha..

Kan se at alle mine ca. 80 titler fylder typisk lidt under eller lidt over 1 GB!.. Øv. Sikken et spild af tid Ouch

Undskyld jeg siger det, men hvorfor i alverden prøvede du det ikke af da du havde rippet en enkelt DVD???

Flemming

Jeg prøvede om jeg kunne afspille den rippede film efterflg. på min pc. Det virkede fint. Derfor gik jeg ud fra at alt var ok og at det også så fint ud på en stor skærm. De kan også afspilles via min WDTV Play i stuen, MEN da filmene kun fylder ca. 1GB bliver kvaliteten ikke god på et stort lærred. Det spottede jeg jo ikke da jeg prøvede på pc´en og kun så på et miniature skærmbillede..

Det mystiske er, at jeg efter at have brugt MakeMKV til kopiering 1:1 IKKE kan afspille mkv filen via WDTV Play.
Den ville godt med de film som jeg konverterede med DVDFab..

Redigeret af supermule - 20-December-2013 kl. 11:06
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 12:04
Har det mon noget at gøre med at der står i specs. for WDTV Play at den kun afspiller Mpeg4?!

Bliver mine dvd film i MakeMKV lavet til Mpeg2 eller andet i forbindelse med konvertering til mkv filer??
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 12:33
Da DVD er Mpeg2 vil en 1:1 kopiering give Mpeg2......
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 12:34
MakeMKV laver ikke andet end at pakke dine film i en anden container = MKV. En DVD ligger i MPEG2 codec, og det laves der ikke om på. I DVDFab er de nok lavet om til MPEG4 codec - i en MKV container.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 13:26
Jamen så forstår jeg :)

Det er dog mærkeligt at WD ikke har lavet deres Play Mpeg2 kompatibel :/

Men vil prøve med min gamle WDTV Live..
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu