|
Rippe/konvertere DVD=Dårlig kvalitet?! |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
SLETTET - da mit svar bygger på den forige udgave af DVDFab
Redigeret af pjonassen - 20-December-2013 kl. 03:06 |
||
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055 Marantz 7007 Focal Sib XL |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Er WDTV Play ikke netop ret begrænset i hvad den understøtter? Det er Live versionen der spiser det meste.
Edit: jeps... Play versionen har ret store huller i sin understøttelse: http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=1&t=6277 Redigeret af Torben Rasmussen - 20-December-2013 kl. 07:56 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Jeg kopierer selv dvd 1:1 hvorefter de kommer en tur i handbrake for at blive komprimeret. Hvis man ikke indstiller den til for hård komprimering (og hvad er det så? Det skal man selv prøve sig frem til) og husker at bibeholde den originale opløsning, så kan man tit sagtens klare sig med en 1.5GB DVD film. Altså på et 42" TV. Jeg har dog ofte set at ældre materiale kan være optaget i interlaced format, således at man får lodrette streger på skærmen ved bevægelse. Uden at kende den præsise forklaring, så gætter jeg på at et eller andet sted konverteres videoen til progrssive (som er det eneste der giver mening i dag) uden at tage højde for at realligne billedet. Det fikses dog let med DeComb funktionen i Handbrake. Jeg tænkte bare at det måske var dette problem du så, snarer end komprimering...
Iøvrigt komprimerer jeg mine film til mp4, som giver gode porteringsmuligheder (også til æble dimser). Men så mangler man de fede features i MKV, som flere lydtracks og subtitle tracks.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
|
Præcis! :) |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
|
Hvordan vælges den?? |
||
![]() |
||
|
Hvordan kan det så være, at jeg godt kan afspille samtlige titler, som jeg konverterede til MKV via DVDFab? Valgte iøvrigt WDTV Play da Live modellen ikke kunne håndtere DTS-HD Master. Redigeret af supermule - 20-December-2013 kl. 10:04 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
|
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Jeg prøvede om jeg kunne afspille den rippede film efterflg. på min pc. Det virkede fint. Derfor gik jeg ud fra at alt var ok og at det også så fint ud på en stor skærm. De kan også afspilles via min WDTV Play i stuen, MEN da filmene kun fylder ca. 1GB bliver kvaliteten ikke god på et stort lærred. Det spottede jeg jo ikke da jeg prøvede på pc´en og kun så på et miniature skærmbillede.. Det mystiske er, at jeg efter at have brugt MakeMKV til kopiering 1:1 IKKE kan afspille mkv filen via WDTV Play. Den ville godt med de film som jeg konverterede med DVDFab.. Redigeret af supermule - 20-December-2013 kl. 11:06 |
||
![]() |
||
|
Har det mon noget at gøre med at der står i specs. for WDTV Play at den kun afspiller Mpeg4?!
Bliver mine dvd film i MakeMKV lavet til Mpeg2 eller andet i forbindelse med konvertering til mkv filer?? |
||
![]() |
||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
|
Da DVD er Mpeg2 vil en 1:1 kopiering give Mpeg2......
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
|
MakeMKV laver ikke andet end at pakke dine film i en anden container = MKV. En DVD ligger i MPEG2 codec, og det laves der ikke om på. I DVDFab er de nok lavet om til MPEG4 codec - i en MKV container.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Jamen så forstår jeg :)
Det er dog mærkeligt at WD ikke har lavet deres Play Mpeg2 kompatibel :/ Men vil prøve med min gamle WDTV Live.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |