recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe/konvertere DVD=Dårlig kvalitet?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe/konvertere DVD=Dårlig kvalitet?!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 13:45
De skal vel betale licens hvis de lader afspilleren understøtte det.
Nu bruger jeg selv en Raspberry Pi. Det er jo som sådan ikke en afspiller, men de har åbnet op for at den kan afspille MPEG2 og VC1 (Blu-ray) hvis man selv betaler for en licens.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 15:27
Deres Play-version er lidt forkrøblet i sin understøttelse ift. Live versionen, hvilket er lidt ærgerligt, da de har andre features som er bedre på Play. Man kan åbenbart ikke få alt-i-et i dag.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 15:30
Plads (hdd) koster ingen penge nu om stunder. Hvorfor ikke bare rippe dine dvd'er 1:1 iso? 1 dvd fylder max 8,5 gb med det hele. På en 3 TB HDD kan der så være mindt 350 dvd'er.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 15:37
som kim.t skriver så koster det i dag en licens at kunne levere en medieafspiller der kan afspille mpeg2 - det er også derfor der i forskellige variationer af Windows ikke har kunnet afspilles dvd'ere men fint kunnet klare h.264/mpeg4.  Så en af mulighederne for at skabe et billigere produkt er selvfølgelig ved at skære lidt i funktionaliteten så der ikke skal betales så meget bagud i systemet. Det er helt sikkert noget vi kommer til at se meget mere til fremover. Med h.265 der kan øjnes i horisonten så vil der nok blive en hel del forskel i det udstyr vi kommer til at købe fremover. En af de ting vil helt sikkert være manglende understøttelse for afspilning af DVD'ere/mpeg2.
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Plads (hdd) koster ingen penge nu om stunder. Hvorfor ikke bare rippe dine dvd'er 1:1 iso? 1 dvd fylder max 8,5 gb med det hele. På en 3 TB HDD kan der så være mindt 350 dvd'er.

WDTV Play kan heller ikke afspille .iso filer..

Købte den bl.a. fordi der stod at den spillede mkv filer og kunne videresende DTSHD-Master videre til AVR. Men var ikke klar over mpeg2/4 issuet..

Ærgerligt at man ikke kan få een afspiller til en rimelig penge som æder alt.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 17:35
Det viser sig at min gamle WDTV Live godt kan vise den film som jeg har rippet via MakeMKV.

Men nu er jeg igen forvirret, idet billedformatet ikke fylder skærmen ud i bredden!?

Hvis jeg afspiller samme filmfil, som jeg kørte igennem DVDFab og som desværre blev kraftigt komprimeret, så vises filmen som den skal i rette format. Fuld bredde og med sorte bjælker foroven og forneden.

Hvad gør jeg forkert i ripningen via Makemkv ?

Skal jeg evt. i stedet bruge et andet program, som kopierer 1:1  til en .iso-fil ?

Redigeret af supermule - 20-December-2013 kl. 17:36
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 18:09
Kan dine mediestreamere ikke afspille video.ts filer? Jeg mener, at WDTV Play angiver ts filer.
I DVD Fab, når du ripper ( copy fanen) dine film, vælger du blot Main Movie, og gemmer filen som dvd mappe ( der kan også vælges iso, men virker ikke på din afspiller ). Dette vælges samme sted, hvor du definerer stien til den mappe hvor du gemmer filen.
Det er muligt, at dvd fab skriver, at prøveperioden er slut, men efter lidt ventetid ripper den alligevel.
Jeg bruger denne metode hver gang, hele filmen er ukomprimeret, alle dine lydspor er intakte, samt alle undertekster er der.
Og hvis du har en afspiller der kan spille iso filer, vælger du blot dette, når du gemmer filen.

Redigeret af JeTex - 20-December-2013 kl. 18:14
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 18:11
selvfølgelig gør den ikke det - din DVD er jo ikke i bredformat, men sandsynligvis ganske alm 5:4 format og derfor skal du selv sætte den til at vise i bredformat. MAKEMKV laver INTET om i dit videosignal overhovedet. Den kopierer bare din film 1:1 over i en digital beholder. Alt andet skal du selv lave. hvad enten det er zoom/strech på dit TV eller hvad det nu måtte være.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 18:31
Formatet på den ene film som jeg har rippet og afprøvet med er 1.85:1.

Jeg er klar over at der vil være sorte bjælker foroven/forneden.

Er ikke meget inde i de forskellige formater. Men burde ovenstående format ikke fylde skærmen ud i bredden når den bliver vist via projektor på et 16:9 lærred?

Redigeret af supermule - 20-December-2013 kl. 18:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 19:05
prøv at se filen i VLC - den "tilpasser" sig normalt til formatet. DVDfab fjerner bjælker når der reencodes da det er overflødig information. - du kan se medieinformation i vlc. Så kan du se hvad pixelforholdet er og hvordan det ser ud rigtigt.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 19:38
Jo, men når jeg afspiller den rippede film-fil via WDTV Live videre til projektor op på 16:9 lærred, så er der også sort ramme/bjælker i siderne.
Når jeg afspiller filmen via min bd-player viser den fuld billedbredde..

Der er altså noget jeg ikke helt forstår :/

Er det fordi bd-playeren automatisk strækker formatet og projektoren ikke gør eller er det pga. det format filmen er skudt i??
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 21:47
Det lyder som om din WDTV ikke kan afspille MPEG-2 16:9 materiale (dvs. den læser ikke 16:9 flaget i MKV-filen og strækker billede ud til fuld 16:9 bredde).

Hvis du downloader og installerer MediaInfo og højreklikker på MKV-filen i Windows og vælger "Media Info", samt vælger Text format, hvad står der så i det vindue MediaInfo viser?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu