recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ris/Ros Panasonic G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRis/Ros Panasonic G20

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Hrbenja Hrbenja skrev:

Så må jeg være den første til at rise..? Jeg har købt 42", har fået det kalibreret af en kammerat med noget Spyder-halløj, og både før og efter kalibreringen synes jeg ikke det står særlig skarpt på alm tv-signal. Jeg får signalet fra Yousee og har boks med harddisk. Både gennem boksen og gennem DVB-C tuneren er problemet der, og jeg har slået IFC og det andet lir fra. Det skal dog siges at jeg synes det er en knivspids bedre gennem boksen.
Min reference er det PX80 jeg lige har solgt til de gamle.

Med fare for at tage emnet og debatten op om tuneren, så modtages forslag gerne til forbedringer. Smile
HD signal fra DR HD eller min WD TV live står spitzen klasse flot - og skarpt. 

I starten stod DR-kanalerne (Yousee DVB-C) heller ikke særligt godt på mit, det var som om opskaleringen var rigtigt dårlig. Der var bl.a. tydelig trappe-effekt på skrå linier.
Er det også det du ser?

Om det så er fordi jeg har ændret på indstillingerne eller DR-kanalerne bare stod dårligt den dag, ved jeg ikke, men nu har jeg ikke det problem længere. DVB-C kanalerne står fint nu.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 00:05
Lidt ris herfra:

Auto aspect ratio fungerer ikke nær så godt som på mit (gode) gamle LG 42PM1MA. Jeg tror endnu ikke det har skiftet rigtigt om til 4:3 på fx DR2s gamle udsendelser.
Virker det hos jer andre?

42G20 + Yousee DVB-C
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 02:37
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Lidt ris herfra:

Auto aspect ratio fungerer ikke nær så godt som på mit (gode) gamle LG 42PM1MA. Jeg tror endnu ikke det har skiftet rigtigt om til 4:3 på fx DR2s gamle udsendelser.
Virker det hos jer andre?

42G20 + Yousee DVB-C

Prøv at sæt Aspect Ratio til 4:3.

Tv'et vil selv skifte til 16:9 hvis det er 16:9(og tv stationerne sender korrekt signalering).

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Prøv at sæt Aspect Ratio til 4:3.

Tv'et vil selv skifte til 16:9 hvis det er 16:9(og tv stationerne sender korrekt signalering).

Tak - det vil jeg prøve.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 11:52
købte et til en god kammerat, og vi har arbejdet en del med den..

Ros :
tvet er til bevægelser / farver godt, generelt et godt tv.
Sortniveauet er fornuftigt
godt til HD materiale
panel overfladen er væsentligt bedre end hans gamle panasonic, de har gjort en del ud af at gøre den anti reflektiv, den er stadig reflekterende, men det er ikke så slemt
Blæserløs 

Ris :
dårlig DVB Tuner / menu / guide
Mindre kønt design
han samsung boks levere væsentligt bedre billede en TV til SD kanaler (scaleren der åbenbart ikke er for skarp)
hørbar Buzz (men han har ikke et problem med det).

Men vil da stadig anbefale det som et super godt og til prisen i 50" en af de få i den prisklasse som levere.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af due78 due78 skrev:

Ku godt tænke mig og høre, hvad dem der har købt dette fede tv syntes ind til videre?

Har lige bestilt 50" så ku være lækker med lidt tilbage meldinger...

Ja så er vi tilbage i 70-erne

Retro, ok

Bare lidt synd at Pana nu kommer til at ligne Samsung , Sony og LG
mere og mere
E.L.
Til top
Hrbenja Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

I starten stod DR-kanalerne (Yousee DVB-C) heller ikke særligt godt på mit, det var som om opskaleringen var rigtigt dårlig. Der var bl.a. tydelig trappe-effekt på skrå linier.
Er det også det du ser?

Om det så er fordi jeg har ændret på indstillingerne eller DR-kanalerne bare stod dårligt den dag, ved jeg ikke, men nu har jeg ikke det problem længere. DVB-C kanalerne står fint nu.

Det er helt generelt billedet, som ser "grumset" ud. Jeg lagde meget mærke til det på undertekster som stod utydeligt. 

Det står rigtig rigtig fint på 3+ HD og DR HD. Hvad kan man gøre for at forbedre billedet på SD signaler? Skal man have en ekstern scaler på? Kan man klandre Yousee for noget?

Redigeret af Hrbenja - 24-Marts-2010 kl. 17:57
Til top
Momsemor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2008
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 19:05
Hejsa...

Ris fra mig også Cry Købte et 50" gennem Fælleskøbet og fik det tirsdag i denne uge, desværre har det en høj, irriterende "summen" proportionelt med lysstyrken, selvom jeg sidder 4 meter fra TVet.

Se evt. denne tråd : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=54&title=panasonic-2010-plasma-modeller

Håber da ikke dette er generelt for denne model, for så skulle jeg have beholdt mit 42G10, som jeg var særdeles tilfreds med Smile (kun svag blæser-sus).  Ville bare gerne have et 50" Embarrassed

Redigeret af Momsemor - 26-Marts-2010 kl. 19:17
Mvh. Jannie
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Momsemor Momsemor skrev:

Hejsa...Ris fra mig også Cry Købte et 50" gennem Fælleskøbet og fik det tirsdag i denne uge, desværre har det en høj, irriterende "summen" proportionelt med lysstyrken, selvom jeg sidder 4 meter fra TVet.Se evt. denne tråd : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=54&title=panasonic-2010-plasma-modellerHåber da ikke dette er generelt for denne model, for så skulle jeg have beholdt mit 42G10, som jeg var særdeles tilfreds med Smile (kun svag blæser-sus).  Ville bare gerne have et 50" Embarrassed

Ligegylddig hvad du køber er der altid smuttere.
Ingen andre har indtil videre kladet over dit problem
Du skal bare ha det byttet nu, blot træls at du skulle
ryge ind i en så elendig forhandler.
E.L.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Hejsa...Ris fra mig også Cry Købte et 50" gennem Fælleskøbet og fik det tirsdag i denne uge, desværre har det en høj, irriterende "summen" proportionelt med lysstyrken, selvom jeg sidder 4 meter fra TVet.Se evt. denne tråd : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=54&title=panasonic-2010-plasma-modellerHåber da ikke dette er generelt for denne model, for så skulle jeg have beholdt mit 42G10, som jeg var særdeles tilfreds med Smile (kun svag blæser-sus).  Ville bare gerne have et 50" Embarrassed

Hvad?! 

Det passer ikke, at ingen andre har klaget over samme problem. Plasma-buzz har været et kendt fænomen siden plasma kom frem.

Overalt på nettet, i div. fora, kan man finde folk, der har fravalgt netop G20 pga. samme problem, nemlig buzz/summen/susen. Selv på recordere og flatpanels kan man finde nævnte brugere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Hvad?! 
Det passer ikke, at ingen andre har klaget over samme problem. Plasma-buzz har været et kendt fænomen siden plasma kom frem.
Overalt på nettet, i div. fora, kan man finde folk, der har fravalgt netop G20 pga. samme problem, nemlig buzz/summen/susen. Selv på recordere og flatpanels kan man finde nævnte brugere.

Hvad der er på andre forum ved jeg ikke, forholder mig alene til
dette.
Plasma og summen har jeg hørt om før , men jeg har kun mine
egne at lytte til, ingen problemer overhovedet..
Har været hos PP Radio og bevidst lyttet til blæsere og summen
på netop G20

Helt ærlig: jeg kunne ikke høre nogen mislyde i en afstand på
2 m, og der var musestille i butikken, og jeg stod lang tid og
lyttede

Hvem her på forum har fravalgt G20 p.ga. summen m.m.

Svar udbedes venligst, jeg venter spændt
E.L.
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2006
Point: 273
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:38
Hej

Har haft PX 70, G10 og G20 og alt i alt 7 flade. Jeg kunne godt hører G10, men overhovedet ikke G20.

Oakie
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu