recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RMA på WD disks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RMA på WD disks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RMA på WD disks
    Sendt: 21-Maj-2019 kl. 23:12

Hej ! Smile

Vil høre om der er nogen her i forummet der har prøvet at lave RMA på Western Digital diske, som der er garanti på, og i givet fald jeres erfaring med det.

I min Synology DS216+II har jeg to WD Red 3TB diske. DSM har meldt, at "Systempartition brød sammen" og "Diskenhed 1 (Degraderet)" og så en masse meldinger om bad sectors.

Jeg har pillet diskene ud af Synology'en og kørt WD's Data LifeGuard Diagnostics. Den fejler i Extended Test p.g.a. "Too many bad sectors detected". Jeg har produktregistreret diskene på WD's supportside og vil nu lave en RMA på dem. Man kan lave en Advance RMA, så kan man åbenbart få tilsendt replacement diske inden WD har modtaget de fejlbehæftede diske. Når jeg vælger Advance RMA, som skal gøres for hver disk (man kan ikke lave dem under samme Advance RMA) skal jeg betale $52.70 (ca. kr 352,-) som åbenbart dækker forsendelse af replacement disk til mig. Når jeg så skal sende mine gamle diske til WD, så koster det vel et lignende beløb. Så kan jeg vel lige så godt købe nogle ny diske, de kan købes til kr. 753,-

Er der nogen af jer her på Recordere  der har lavet RMA hos WD og i givet fald, hvordan fungerede det ?

M.v.h.
Poul Agerbek


        
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 06:07
Du siger der er garanti på.

Hvorfor har du ikke kontaktet sælger?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 06:07
sjov.  Min ene wd 3tb lavede samme nummer

Tog den ud og formateres den og i nas igen.   Og så køre den fejlfrit. 
 Og det er nu små 6 måneder siden 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 07:48
Hvis disken er under 2 år, så har du reklamationsret og så skal du kontakte sælger. Og så skal sælger udbedre fejlen uden omkostninger for dig.

Er disken over 2 år, så har du garentien og som du selv er inde på, så er den ikke meget værd her i DK, da det hurtigt bliver for dyrt i transport frem  og tilbage.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 08:17
Til info, ikke fordi jeg er seagate fanboy, køber mest WB, men jeg havde en defekt seagate, kørte deres diagn. tool og fik en gratis afhentning på adressen. Den skulle til holland. To uger senere kom en ny disk, det er da god service :)

Ps tilgengæld har jeg ikke haft nogle WD'er som er gået i stykker indfor garantien ;)


Redigeret af 0leDK - 22-Maj-2019 kl. 08:20
Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 10:36

Hej Mufti ! Smile

Det har jeg også, men de yder kun garanti de første 2 år. Og da jeg først laver en RMA sag hos dem (Computersalg) da diskene er 2 år og 12 dage gamle, henviser de til WD. (Opdagede først problemet på det tidspunkt).




Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 11:07

Nå, en update til min tråd.

Har kontaktet WD support pr. telefon, og de bedyrer, at de 52.70$ er ikke noget jeg skal betale, men et beløb de tilbagebeholder indtil jeg har sendt de gamle diske retur. Så nu er jeg mere rolig Smile

Så det vil tilsyneladende kun koste mig forsendelse af de to gamle disk til WD.

M.v.h.
Poul



Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 11:38
tak for update :)
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 21:09
Det kostede mig ca 200kr at sende min disk tilbage til Tyskland og det har jeg gjort 3 gange nu. Jeg synes det er lidt dyrt. Jeg køber seagate næste gang jeg skal købe og håber på de holder bedre
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu