recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RMA sag Redcoon.dk; rimelig behandlingstid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RMA sag Redcoon.dk; rimelig behandlingstid?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

ja, redcoon.dk er et dansk registreret firma som derfor selvføgelig er underlagt dansk købelov, ellers var sagen jo en anden.

Nej, det er det så ikke! Hjemmesiden redcoon.dk er registreret i Holland. Og jeg mener at Redcoon er et tysk firma.
Måske du skulle under søge tingene lidt bedre næste gang - eller gå i en dansk butik!

Så det er fuldt forståeligt, at de sender rep. retur til tyske serviceværksteder, da garanti-rep. ikke koster dem noget dér, ud over fragt. Skulle de benytte et danskst serviceværksted, ville de selv skulle betale for rep.!

M.v.h.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

ja, redcoon.dk er et dansk registreret firma som derfor selvføgelig er underlagt dansk købelov, ellers var sagen jo en anden.

Nej, det er det så ikke! Hjemmesiden redcoon.dk er registreret i Holland. Og jeg mener at Redcoon er et tysk firma.
Måske du skulle under søge tingene lidt bedre næste gang - eller gå i en dansk butik!

Så det er fuldt forståeligt, at de sender rep. retur til tyske serviceværksteder, da garanti-rep. ikke koster dem noget dér, ud over fragt. Skulle de benytte et danskst serviceværksted, ville de selv skulle betale for rep.!

M.v.h.

Nu ved jeg ikke hvordan man definere en dansk virksomhed i denne sammenhæng, men jeg kan da se at de har dansk cvr nummer, så på en eller anden måde er de jo registreret i danmark

Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2014 kl. 12:57
ja, det er også det jeg kan se at redcoon.dk er et dansk registreret firma, og så vidt jeg er orienteret er et firma med dansk cvr. underlagt dansk købelov.

Nu ved jeg jo faktisk heller ikke hvor de sender deres reklamationer til reparation, det er jo ikke lykkedes mig at få det oplyst endnu.

Redigeret af jonit - 09-Marts-2014 kl. 13:04
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu