recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RMA-sag, hvad gør jeg nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RMA-sag, hvad gør jeg nu?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RMA-sag, hvad gør jeg nu?
    Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 21:17
Købte i sidste uge en ny computer. Da jeg modtager den har den list svært ved at starte. Altså simpelthen tænde når jeg trykker på knappen. Tænker den bare manglet strøm og sætter den til lederen. Efter lidt tid får jeg liv i den.
Prøver at opdatere til Windows 10. Computeren slukker og kan ikke tænde s. Med en masse bøvl får jeg liv i den. Vil gendanne den via dells recoveryprogram. Computeren slukker igen, og jeg kunne ikke få liv i den. Sender den ind dagen efter jeg modtog Computeren. Nu har jeg så modtaget en mail fra sælger om, at de Ingen fejl kan konstatere, og den har kørt uden problemer siden fredag.

Hvad gør jeg nu. Skal siges jeg også er truet med et gebyr for at de skulle kigge på den.

Redigeret af aerik - 20-Oktober-2015 kl. 08:43
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 21:20
Kan du hæve/fortryde handlen?


Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 21:20
Haha, rma sag. Djævlens autocorrect. Kan ikke lige rette fra mobil
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 21:22
Da jeg spurgte dem om det, i forbindelse med reklamationen oplyste de mig, at den skulle sendes ind som rema. Men måske en mulighed ja.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 22:27
Lever den tilbage og køb fra en producent der ikke røvrender kunderne. Dell har udmærket sig specielt ringe når det kommer til kundeservice.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 06:54
Var faktisk ikke klar over det med Dell.
Den et ikke købt ved Dell, men ved en dansk forhandler.
Jeg vil se hvad forhandleren melder tilbage, og går det galt, må jeg bruge returret. Risikerer jeg, at miste noget værdi af computeren grundet plastik er taget af skærmen osv?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 08:44
Jeg ville aldrig købe Dell som privat person.
Til firma kan jeg varmt anbafale dem.

Tilbage med den, hvis du har returret
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville aldrig købe Dell som privat person.
Til firma kan jeg varmt anbafale dem.

Tilbage med den, hvis du har returret



Når den er købt ved en almindelig dansk forhandler, har det så en betydning, om man er privat eller firma, i forhold til at have købt dell. Spørger, fordi maskinen er sindssyg lækker (bortset fra den ikke tænder), og lever op til alt hvad jeg skulle bruge.

Har returret, de 14 dage, som online handel tilbyder :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville aldrig købe Dell som privat person.
Til firma kan jeg varmt anbafale dem.

Tilbage med den, hvis du har returret



Når den er købt ved en almindelig dansk forhandler, har det så en betydning, om man er privat eller firma, i forhold til at have købt dell. Spørger, fordi maskinen er sindssyg lækker (bortset fra den ikke tænder), og lever op til alt hvad jeg skulle bruge.

Har returret, de 14 dage, som online handel tilbyder :)

Det har stor betydning om du har købt den som privat eller firma.

De vigtige punkter i købeloven: Returret og 2 års reklamationsret gælder kun hvis man handler som privat person. Dvs. har du handlet via et firma har du det ikke.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville aldrig købe Dell som privat person.
Til firma kan jeg varmt anbafale dem.

Tilbage med den, hvis du har returret



Når den er købt ved en almindelig dansk forhandler, har det så en betydning, om man er privat eller firma, i forhold til at have købt dell. Spørger, fordi maskinen er sindssyg lækker (bortset fra den ikke tænder), og lever op til alt hvad jeg skulle bruge.

Har returret, de 14 dage, som online handel tilbyder :)


Det har stor betydning om du har købt den som privat eller firma.

De vigtige punkter i købeloven: Returret og 2 års reklamationsret gælder kun hvis man handler som privat person. Dvs. har du handlet via et firma har du det ikke.


Det er det jeg mener. Den er købt som privat, ved en dansk forhandler, og ikke som et b-2-b køb.
Derfor jeg spøger, om det har en betydning, at købet er en dell computer, ud fra det Cyberguyen skriver.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 09:27
Er den købt som privat, så kan de ikke fravige fra købeloven.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 11:06
den er købt som privat :)

Det jeg reagerer på, er at han siger, at han ikke vil købe dell som privat. Det er det jeg gerne vil høre mere om.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu