|
Roaming - Oister til Tdc. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jr1710 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2019 kl. 14:24 |
Jeg har fået Oister mobil abonnement . De roamer på Tdc net . Problemet er at når jeg sidder hjemme i sofaen har jeg næsten ikke dataforbindelse. Der er 7kmt til oister mast men kun 300meter til Tdc mast. Jeg kan så manuelt søge netværksudbyder og så vælge Tdc 4g .Så virker det - i 10min, 1 time, 5 timer eller 2 dage . Så er det om igen. Kan det ikke låses . Oister siger at nogle mobiler kan. Kører oneplus 2.
Roamin er jo ikke noget værd hvis der ikke skiftes mast!
|
|
JR
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Normalt når man bruger Roaming, som for det meste er i udlandet, så er der 2 måder, Automatisk valg, så finder Telefonen automatisk den bedste forbindelse blandt de tilgængelige operarører den anden er hvis man ønsker at bruge en fast operatør, så vælges den manuelt, og er så låst på den pågældende operatør.
Det er dog ikke noget der normalt vil anvendes når man er hjemme, om der er.v.t er extra udgifter i forbindelse med det vides ikke. Både ude og hjemme bruges der manuelt valg, det har dog ikke nogen betydning i dag hvor der ikke er extra omkostninger hvis man kommer på et udenlansk net i grænse områder.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jr1710 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Jeg har prøvet at låse til tdc 4g, men den hopper over på Oister igen efter 5min til 2 dage. Og jeg har ikke forladt mit hjem!
|
|
JR
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5072 |
Oister har wifi telefoni, det er et spørgsmål om din tlf også har det. Så er du ude over problemet derhjemme.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den burde ikke selv gå på andet net når der manuelt vælges operatør, men som skrevet, så er det ikke noget jeg har brugt andet end i udlandet, og der bliver den på den valgte, der Roames ikke efter andre net.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Selvom du har valgt et andet net, der bruger roaming, så er det logiske, at hvis der er forbindelse til dit hjemmenetværk, så vil den springe over på det.
Det ville være det mest logiske. |
|
![]() |
|
Det burde jo ikke kunne ske, når der vælges manuelt, der låser jo til det der er valgt, i hvertfald når det er i udlandet.
|
|
|
|
![]() |
|
Det kan jo være lige fedt med samarbejde på mobilnet , hvis der ikke skiftes over ved et eller andet minimum signalstyrke. Jeg er 7 km fra oisters sender og kan hverken skide eller slå på tromme så dårligt er signalet. Men det skifter sguikkeoverpåTdc'smast ,der nærmest står i min baghave.Det har iøvrigt sidd TDC (OISTER)
|
|
JR
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Skift abonnemt.
Jeg har kun dårlig erfaringer med Oister |
|
![]() |
|
30 kr om måneden er osse penge ud af en pension på 8000 kr.
|
|
JR
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
@Radiomanden - du har vist ikke set denne nyhed : https://www.recordere.dk/2019/01/3-forbedrer-daekningen-skifter-til-tdc-4g/
Men generelt tror jeg virkelig ikke at denne aftale betyder det store. Tror virkelig kun den roamer automatisk når der er 0% signal
|
|
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Hvad betaler du for nuværende abonnement? Måske YouSee, Telmore eller Fullrate har noget der passer dig? Det kan godt være at dit nuværende abonnement er billigt, men hvad hjælper det, når det ikke fungerer??? Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |