|
Rockwool på kældervæg? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stoffet er der for at holde på fibrene. Blæserne flytter 100 kubikmeter luft i timen, så luften i mellemrummet bliver skiftet mange gange i timen. Desuden så suges der også 25 kubikmeter/timen fra hulrummet igennem hushboxen og ud af rummet.
Redigeret af Eeyore - 15-November-2020 kl. 21:09 |
|
MaXer
Guld medlem Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med så høj en "kanal" ville jeg være bange for at der var pletter med total stilstand i luften, hvor skimmel ville kunne udvikle sig. Er det noget du har målt på eller noget?
Hvordan er blæserne placerede? Alle i en ende, eller i hvert hjørne, eller noget tredje? I øvrigt rigtig god idé at gøre hush-boxens airflow en del af det samlede. |
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udsugning igennem hushbox Blæserne er placeret imellem de horisontale to lægter til højre for højre back surround (foran vinduet). Radiatoren som ikke er vist er bagved subwooferen. Redigeret af Eeyore - 16-November-2020 kl. 13:02 |
|
MaXer
Guld medlem Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, så der er kun blæsere der trækker luft fra hulrum til rum, og luftstrømning fra rum til hulrum er "naturlig"/hevet af undertryk?
Det lyder rigtig meget som noget af det jeg har i tankerne. Jeg havde også tænkt at smhave en form for udluftning, genvex eller lignende via rummet ved siden af, hvor teknikken skal være. Udskiftet din genvex luften i rummet eller hulrummet?
Jeg har som sagt stadig mange udsigter til selv at komme i gang, men har helt sikkert en masse flere spørgsmål til den tid |
|
Eeyore
Funktioner
Tak(0)
|
Genvex anlægget indblæser luften i selve rummet.
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |