recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rulleknapperne mangler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rulleknapperne mangler

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: rulleknapperne mangler
    Sendt: 18-Januar-2014 kl. 17:19
Jeg har en bærbar PC med styresystem Windows Vista. I forgårs manglede jeg så pludseligt mine rullepile ude i scrol-baren i højre side! - Er der en, der ved hvordan jeg får dem frem igen?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 19:28
først og fremmest velkommen til. Dernæst lige en kort bemærkning om hvordan man får hjælp her i forummet. - Til at starte med er en udførlig fejlbeskrivelse temmelig nødvendig. Det er ikke nødvendigvis altid at fejlen ligger lige præcis det sted man føler man har problemer.

I henhold til ovenstående så mangler du en del information. Hvad er det for rullepile? Hvor er de henne? Er det i en eller anden applikation? har du opdateret noget som helst den dag?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 23:19
Rullepilene må vel være dem i højre side, i rullepanelet, går jeg ud fra... For oven er der en pil OP - og forneden er der en pil NED, og her i mellem, findes rullepanelet.

Redigeret af turbo2 - 18-Januar-2014 kl. 23:20
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 23:42
Først tak for velkomsten Claus_Jac; og dernæst: Det er ude i højre side i rullepanelet; - og nej jeg har ikke nedtaget hverken app's eller i øvrigt noget som helst. Eller måske bør jeg skrive: "ikke bevidst" gjort det. Fejlen optræder på alle de skærmbilleder, som kommer op, når jeg kalder et site op.
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 23:45
Ja, Turbo2, det er lige præcist rigtigt; og som jeg lige har svaret Claus_Jac så har jeg ikke bevidst foretaget nogen nedtagning af hverken app's eller noget andet. Jeg har blot surfet, som jeg plejer, rundt på diverse site's.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 23:57
Lyder underligt... Har du prøvet at starte Word og se, om de også er væk her? Og ja... Man ved S' Gu' aldrig, hvad der ligger og lusker rundt under tastaturet... Hvad med en virusscanning? Selvfølgelig opdatere anitvirus først.
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 00:13
Ja, det kunne være en god ide lige at tjekke tekstbehandling og regneark osv. Min antivirus-situation har jeg helt styr på. Her opdaterer og scanner jeg meget omhyggeligt. - Men først står den lige på lidt nattesøvn.

Vi skrives i morgen!
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 11:16
Lyder som om, du bruger Google Chrome, og efter den nyeste opdatering er små elementer i brugerfladen blevet ændret - bl.a. scroll baren og forskellige knapper. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 11:20
det er så ikke dit operativsystem, men derimod stifinder/explorer går jeg så ud fra. De er der jo normalt kun når der rent faktisk er noget at scrolle (eller taler vi om internet explorersom heller ikke er en del af operativsystemet. Det er faktsk kun applikationer).
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 12:23
Hej Venner!

Lasse; du rammer lige i plet. Jeg nedtog for snart længe siden chrom-browseren i den version, som da var tilgængelig; og for et par timer siden talte jeg med en af mine venner, som pegede på, at min brug af den browser har voldt mange andre end mig hovedbrud.

Så nu afinstallerer jeg den browser, og nedtager den aktuelt gældende. - I øvrigt opdagede jeg selv for lidt siden, at de dér "op-og-ned"-pile stadig var - og er - til stede i Internet Explorer-browseren. Så dette her er altså et Google-problem.

Jeg melder lige, når jeg har haft tid til at konstatere, om en ny version af chrom'en virker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 15:26
Det er overhovedet ikke et Chrome problem - det er rent faktisk en feature. OG dine "venner" har ingen anelse om hvad de snakker om når de siger at browseren volder mange hovedbrud. Tværtom, så er det rent faktisk en af de bedste. (der mangler lidt muligheder i udvidelser som findes i Firefox, men hastighedsmæssigt og stabilitetsmæssigt er den helt i top)

PS - og som jeg beskrev i allerførste indlæg - så var det her intet med operativsystemet, men en applikation. Havde du fortalt det fra starten havde alt været meget lettere.- OG køb endelig en mus med et rullehjul. Det gør dit liv MARKANT lettere end at skulle sidde og trykke på de pile for at rulle en hjemmeside op og ned.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 15:50
HA!! Kan se, at jeg nu også mangler pilene! Windows 8.1 - Google Chrome version 32.0.1700.76. De er der heller ikke, når man åbner en PDF i browseren - kan nok være lidt trælst, når PDF'en er på mange sider. Men så KAN man jo gemme PDF'en på computeren...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu