recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rulleknapperne mangler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rulleknapperne mangler

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 16:00
Og i Ubuntu 12.04 LTS, er det denne version, der så hedder Chromium: Version 31.0.1650.63 Ubuntu 12.04 (31.0.1650.63-0ubuntu0.12.04.1~20131204.1) Her er rullepilene godt nok med. 
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Januar-2014
Sted: Danmark
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 23:36
Hej Turbo2 - ja, pudsigt at læse dit skriv om, at denne Chrome-udfordring øjensynligt løber videre, og altså er større, end jeg forstod, da jeg hørte om den fra andre, som indtil nu er stødt på den.

Men OK; - så vidt så godt. Jeg har hermed, og med denne tråd generelt, fået klarhed over hvad, der er galt, og hvordan jeg skal/vil reagere på det. Jeg vil ikke være tvunget til at skulle operere gennem en mus, som jeg kan scrolle med. Dette er usmart, når man har brug for at arbejde med den bærbare PC på forskellige steder, hvor der ikke lige er et flot skrivebord til rådighed!

Derfor går jeg tilbage til den gode gamle - og hidtil udmærkede - Internet Explorer. Indtil videre har den da de dér "op-og-ned"-pile.

Tak for de gode indlæg.

M.v.h. leonsch
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 23:41
Hej Turbo2 - igen! Også tak for dit svar om Ubuntu. Jeg så først det, da jeg havde trykket på "send"-knappen for lidt siden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 07:06
Hvis du ikke har scrollbar, så kan pgup og pgdn bruges......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 10:31
Hej Klaus DM!  Tak for tippet.  Jeg er dog allerede opmærksom på PgUp og PgDn-knapperne; og endvidere er scroll-baren ude i højre side der stadigvæk.  Det som mangler er de to pile for oven og for neden, som man kunne holde cursoren på, hvorved siden så kører op eller ned.

Nå, men á propos dit tip her, så er der jo alternative muligheder, så verdenen "går jo ikke under", selv om et enkelt redskab åbenbart er ved blive udfaset.

M.v.h.  leonsch  
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 10:47
Mange bærbare har denne mulighed:

To fingre ude til højre på musepad, så kan du køre op og ned.

Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 23:23
Hej Pony65! Tak for tippet. Lige nu har jeg ikke den pågældende PC "ved hånden". Men det får jeg i morgen. Så vil jeg forsøge mig med dit forslag.

M.v.h. leonsch

Redigeret af leonsch - 20-Januar-2014 kl. 23:33
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 23:29
Jeg har slettet dette indlæg

leonsch

Redigeret af leonsch - 20-Januar-2014 kl. 23:34
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 23:31
Jeg var lige ved at skrive en besked om at du skulle se bedre efter...

men prøv mit råd - måske det virker
Til top
leonsch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leonsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 16:49
Hej Pony65!

Jeg har afprøvet din ide med muse-måtten. Det virkede ikke. Men tak alligevel; det var da et forsøg værd!

M.v.h. leonsch
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 21:01
hvad er det for en bærbar? - hos HP SKAL man bruge højre side af sin trackpad (og det hedder ikke en musemåtte!) til at scrolle med.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 01:30
Jeg scroller da både i Firefox, Internet Explorer og Google Chrome v.h.a. PgUp og PgDn og piletasterne (som kan holdes nede, hvis jeg ønsker at scrolle et større stykke op eller ned eller til siden). Skal man helt i top eller bund af en webside, kan Home eller End bruges.

Hvad kan man ønske sig mere?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu