|
rulleknapperne mangler |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og i Ubuntu 12.04 LTS, er det denne version, der så hedder Chromium: Version 31.0.1650.63 Ubuntu 12.04 (31.0.1650.63-0ubuntu0.12.04.1~20131204.1) Her er rullepilene godt nok med.
|
|
![]() |
|
leonsch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
Hej Turbo2 - ja, pudsigt at læse dit skriv om, at denne Chrome-udfordring øjensynligt løber videre, og altså er større, end jeg forstod, da jeg hørte om den fra andre, som indtil nu er stødt på den.
Men OK; - så vidt så godt. Jeg har hermed, og med denne tråd generelt, fået klarhed over hvad, der er galt, og hvordan jeg skal/vil reagere på det. Jeg vil ikke være tvunget til at skulle operere gennem en mus, som jeg kan scrolle med. Dette er usmart, når man har brug for at arbejde med den bærbare PC på forskellige steder, hvor der ikke lige er et flot skrivebord til rådighed! Derfor går jeg tilbage til den gode gamle - og hidtil udmærkede - Internet Explorer. Indtil videre har den da de dér "op-og-ned"-pile. Tak for de gode indlæg. M.v.h. leonsch |
|
![]() |
|
leonsch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
Hej Turbo2 - igen! Også tak for dit svar om Ubuntu. Jeg så først det, da jeg havde trykket på "send"-knappen for lidt siden.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
Hvis du ikke har scrollbar, så kan pgup og pgdn bruges......
Klaus |
|
![]() |
|
Hej Klaus DM! Tak for tippet. Jeg er dog allerede opmærksom på PgUp og PgDn-knapperne; og endvidere er scroll-baren ude i højre side der stadigvæk. Det som mangler er de to pile for oven og for neden, som man kunne holde cursoren på, hvorved siden så kører op eller ned.
Nå, men á propos dit tip her, så er der jo alternative muligheder, så verdenen "går jo ikke under", selv om et enkelt redskab åbenbart er ved blive udfaset.
M.v.h. leonsch
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Mange bærbare har denne mulighed:
To fingre ude til højre på musepad, så kan du køre op og ned. ![]() |
|
![]() |
|
Hej Pony65! Tak for tippet. Lige nu har jeg ikke den pågældende PC "ved hånden". Men det får jeg i morgen. Så vil jeg forsøge mig med dit forslag.
M.v.h. leonsch Redigeret af leonsch - 20-Januar-2014 kl. 23:33 |
|
![]() |
|
Jeg har slettet dette indlæg
leonsch Redigeret af leonsch - 20-Januar-2014 kl. 23:34 |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Jeg var lige ved at skrive en besked om at du skulle se bedre efter...
men prøv mit råd - måske det virker
|
|
![]() |
|
Hej Pony65!
Jeg har afprøvet din ide med muse-måtten. Det virkede ikke. Men tak alligevel; det var da et forsøg værd! M.v.h. leonsch |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvad er det for en bærbar? - hos HP SKAL man bruge højre side af sin trackpad (og det hedder ikke en musemåtte!) til at scrolle med.
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Jeg scroller da både i Firefox, Internet Explorer og Google Chrome v.h.a. PgUp og PgDn og piletasterne (som kan holdes nede, hvis jeg ønsker at scrolle et større stykke op eller ned eller til siden). Skal man helt i top eller bund af en webside, kan Home eller End bruges.
Hvad kan man ønske sig mere? |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |