recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rumkorrektion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rumkorrektion

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Det var bare din udtalelse med reelle watt vs plastik watt der stak lidt i mit øje, da nogle af konkurrenterne tydeligvis har mere effekt. Havde jeg nu sammenlignet med en Pioneer i samme prisklasse som Anthem'en, havde den jo bare fået endnu mere klø.

Anthem er et mærke som er "godkendt" af audiofile, derfor er deres produkter altid "bedre" end de tilsvarende fra mainstream-mærkerne.

Sådan er det bare, og det er (åbenbart) ikke til diskussion.

TROLL!

M.v.h.

Rettelse; HØREHÆMMET TROLL Wink

Redigeret af Thomas...c - 03-Februar-2016 kl. 13:25
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:26
Tror jeg forstår helt fint. Som Henrik Stevn nævnte så bunder det i audiofilt snobberi, som er til og brække sig over. Men lad det nu ligge, eller tag den over pm.
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:30
Der mangler seriøst noget fo-rumkorrektion herinde...
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:31
Dit udsagn viser at du fortsat ikke har forstået en dyt! Det er helt okay, andre forstår det helt fint.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Januar-2016
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:35
Jeg tror ikke du forstår.

Tal siger ikke ret meget om virkeligheden i den forstand.

En forstærker der yder 100 watt i 8 ohm og 140 i 4 ohm virker ikke særlig stærk, men man tvivler næppe på evnerne til at drive højttalere, lydkvaliteten og holdbarhed når man ser navnet Accuphase.
Der kan man nemt finde en forstærker som yder 100 watt i 8 ohm og 180 watt i 4 ohm, som ikke evner nær det samme (Denon)

Og så er det så lige hvordan det er opgivet i forhold til virkeligheden - et eksempel:

Denon PMA-2000
Opgivet: 80 watt 8 ohm --- 160 watt 4 ohm
Målt: 100 watt 8 ohm --- 140 watt 4 ohm

Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2015
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:43

Tror jeg forstår helt fint. Som Henrik Stevn nævnte så bunder det i audiofilt snobberi, som er til og brække sig over. Men lad det nu ligge, eller tag den over pm.

Det eneste der til og brække sig over er din evindelige lovprisning af udstyr du selv har (Pioneer/Xtz)

Redigeret af Kildemand - 03-Februar-2016 kl. 13:44
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2015
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Det var bare din udtalelse med reelle watt vs plastik watt der stak lidt i mit øje, da nogle af konkurrenterne tydeligvis har mere effekt. Havde jeg nu sammenlignet med en Pioneer i samme prisklasse som Anthem'en, havde den jo bare fået endnu mere klø.

Anthem er et mærke som er "godkendt" af audiofile, derfor er deres produkter altid "bedre" end de tilsvarende fra mainstream-mærkerne.

Sådan er det bare, og det er (åbenbart) ikke til diskussion.

Vi kan jo ikke alle have råd til vidunderet af en forstærker som din Nad vel. 
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 13:59
Her står der noget interessant om hvordan YPAO r.s.c. virker og kan bruges:

http://simplehomecinema.com/2014/10/09/yamaha-ypao-and-ypao-r-s-c-advanced-topic/

Her er der noget mere:

http://simplehomecinema.com/2014/11/14/yamaha-ypao-r-s-c-take-two-advanced-topic/

Bortset fra det virker priserne på Anthem da efterhånden helt hysteriske. 15k,- for en 5.1 kanal AVR og 26k,- for en Atmos AVR med 5 x 140 Watt + 2 x 60 Watt. Der blev ikke engang råd til ens forsærkere hele vejen rundt. Det er altså ikke altid at "less is more".

Redigeret af Flash! - 03-Februar-2016 kl. 14:16
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Autechre Autechre skrev:

Der mangler seriøst noget fo-rumkorrektion herinde...

+1
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Jeg tror ikke du forstår.

Tal siger ikke ret meget om virkeligheden i den forstand.

En forstærker der yder 100 watt i 8 ohm og 140 i 4 ohm virker ikke særlig stærk, men man tvivler næppe på evnerne til at drive højttalere, lydkvaliteten og holdbarhed når man ser navnet Accuphase.
Der kan man nemt finde en forstærker som yder 100 watt i 8 ohm og 180 watt i 4 ohm, som ikke evner nær det samme (Denon)

Og så er det så lige hvordan det er opgivet i forhold til virkeligheden - et eksempel:

Denon PMA-2000
Opgivet: 80 watt 8 ohm --- 160 watt 4 ohm
Målt: 100 watt 8 ohm --- 140 watt 4 ohm

Så navnet betyder altså mere end specifikationerne? Forudsat selvfølgelig at de sammenlignede specifikationer er målt på samme vilkår?

Kører signalet da gennem navneskiltet på fronten, eller hvordan?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 14:21
Jeg har haft surround sound siden midten af 90'erne, hvor AC3 blev introduceret på Laserdiscs, senere omdøbte de det heldigvis til Dolby Digital. I de 20 år har jeg prøvet rigtig mange forskellige recievere, Technics, Sony, Pioneer, Denon, Onkyo og Marantz. Da jeg for 2 år siden så valgte at prøve en Anthem (MXR 710) blev jeg meget glad for lyden, så glad, at jeg for første gang nu skifter reciever ud, uden at skifte mærke. Jeg har ellers hver gang jeg skulle skifte, bevidst valgt at prøve noget nyt. Men med MXR 710'eren fandt jeg en lyd, som jeg er så glad for, at den nu bliver udskiftet med et AVM 60. For mig er der intet snobbet over Anthem, der er ganske simpelt bare bedre lyd. Men det er selvfølgelig altid nemt at kalde noget snob, hvis man ikke selv ønsker at betale prisen!
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Her står der noget interessant om hvordan YPAO r.s.c. virker og kan bruges.

http://simplehomecinema.com/2014/10/09/yamaha-ypao-and-ypao-r-s-c-advanced-topic/

Bortset fra det virker priserne på Anthem da efterhånden helt hysteriske. 15k,- for en 5.1 kanal AVR og 26k,- for en Atmos AVR med 5 x 140 Watt + 2 x 60 Watt.Der blev ikke engang råd til ens forsærkere hele vejen rundt. Det er altså ikke altid at "less is more".

Ja, det rsc bruger jeg også. Laver en auto EQ og fjerner de filtre YPAO har sat. Laver derefter mine egne PEQ filtre.

Igen, de PEQ filtre YPAO selv har sat lyder meget lidt godt.....

Nu er vi en lille gruppe på 3, som alle har eget en anthem og 1 har den endnu. Vi har tweaket på livet løs og delt erfaringer i nogle år og vi er ALLE enige om at ARC kan gøre underværker i forhold til alle andre auto EQ vi har prøvet. 

Og vi snakker ikke kun subjektive opfattelser her. Vi måler, analyserer kurver osv...

Anthem kan virkelig formå at skabe drama og der er nogle film jeg simpelthen ikke kan få til at lyde lige så fedt/vildt nu, som med min gamle anthem. Dog følte jeg ikke helt at den passede til mit setup - fandt dem for hidsig og upfront til mine højttalere/rum/siddeafstand. Men kvaliteten i det den leverede er virkelig ikke at kimse af. Min opfattelse er at den er mere "high end" end de gængse receivere på markedet og kan sagtens forsvare merprisen

Redigeret af Berdel - 03-Februar-2016 kl. 14:27
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu