|
Rumkorrektion |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu vil jeg ikke modsige din oplevelse eller lobbye for det ene eller andet mærke, jeg vil bare sige at med en PEQ som i en Yamaha kan man lave rigtig meget om i hvordan lyden præsenteres. Jeg bryder mig ikke så meget om Yamahas Flat eller Natural indstilling (begge har for meget diskant og for lidt bas), men hvis jeg indstiller/retter EQ til det samme lille bump fra 125 Hz og ned som man ser på Anthems ARC kurver og som ses i de anbefalede EQ biograf kurver så kommer der er meget mere fyldig og behagelig lyd. Har en fornemmelse af at mange betaler dyrt for at få en lyd som de kunne have fået billigere med lidt ekstra manuelt input. Om det så er pengene værd må være op til den enkelte. |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
Anthem spiller meget anderledes end andre receiver. bedre eller dårligere ? det må være op til den enkelte at vurdere. Jeg syntes at det er en håbløs diskussion. Lidt i samme stil som at diskutere den bedste farve.
Hvis ting er for dyrer , kan de ikke sælges. |
|||
![]() |
|||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
||
Jo det er rigtig nok, men der vil nok alligevel være en tendens til at
at mange godt kan lide det ene frem for det andet. Der er i hver fald
mange der tilkendegiver at de synes godt om hvad Anthem ARC gør ved
lyden. Så er det vel naturligt nok at kigge lidt over skulderen og forsøge at aflure hvad der foregår selvom der ikke kun er en rigtig måde at gøre det på.
|
|||
![]() |
|||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
||
"More money than sense" gælder stadig for rigtigt mange personer.
|
|||
![]() |
|||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
||
Vise ord. Jeg vil aldrig påstå at Anthem er det bedste der findes, men efter min smag, er det den bedste lyd jeg nogen sinde har ejet og som du skriver, synes jeg at lyden er radikalt anderledes end noget jeg har hørt fra andre produkter - om man så kan lide deres lyd er vel en smagsag. Der ud over synes jeg, at brugerfladen er det bedste jeg har set, et sted hvor andre virkelig kunne lære noget. På de seneste generationer af Anthem recievere har man haft 100% kontrol over opsætningen, eksempelvis er ingen indgange bundet til bestemte kanaler, og man kan ekesempelvis bruge den samme hdmi port, på flere kanaler, således at kanal 1 er Blu-ray med ARC, kanal 2 er Blu-ray med ARC og midnight cinema, kanal 3 er Blu-ray uden ARC. osv osv, kun fantasien og de maksimale 20 kanaler sætter begrænsinger for hvordan du vil programmere maskinen. Det er genialt og noget jeg har benyttet meget. |
|||
![]() |
|||
Baun87 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2015 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 179 |
||
kan i ikke svare på hvad manden spørger om i stedet for at have jeres egen diskussion, der er ikke en af jer der har svaret på hvad han spurgte om efter som det er ham som har lavet tråden`?
|
|||
M.v.h.
Kasper (Baun87) https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87 |
|||
![]() |
|||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
||
Det er sandt man ofte oplever "More money than sense". Men det bliver sgu lidt enerverende at blive ved med at høre dig himle op om at ALT er lige godt, og at det altid kan betale sig at købe det billigste. Luk nu røven en gang i mellem, i stedet for at blive ved med at udtale dig om produkter du aldrig har hørt! |
|||
![]() |
|||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||
Anthem rules!
|
|||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
syntes at det er en ensporet tilgang. De forskellige receivere spiller jo langt fra ens ( vi snakker jo ikke kabler her ) Hvis nogle mener at Anthem spiller bedre end de andre på markedet. Så er det vel den man køber...hvis pengene er til det. jeg fatter jo heller ikke , at nogle syntes at lyserød er en fed farve. Men derfor er jeg da ikke berettiget til at trække mine smagsløg ned over hovedet på dem. |
|||
![]() |
|||
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
||
Dr gonzo husk de vise ord - 'Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.
|
|||
![]() |
|||
||
du har ret. Som du kan læse imellem linierne er det ikke sort/hvid. tendensen er desværre at vælge den receiver med den bedste EQ ( det er der også uenighed om ). Uagtet om man kan lide den grundlæggende lyd , fra en given receiver. Derudover kommer der Handshake issues etc. Personligt hat jeg selv valgt en Yamaha RX a2040 ( havde før Anthem AVM50v processort ) men jeg bruger den manuelle EQ sammen med REW ( måleprogram ) Hvis det bliver for avanceret , skal man have auto EQ. Her er der eks Anthem ( ARC ) og audyssey...Marantz. Jeg ville vælge Anthem. Mere upfront og dramatisk lyd end de fleste andre ( inkl Yamaha ) |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Vil da gerne lige understrege jeg kun forholdte mig til udgangseffekten, og ikke lydkvaliteten eller ARC. Det lød til på Henrik b at man fik flere watt eller mere reelle watt i Anthem, hvilket ikke holder så meget vand/stik.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |