|
S: 2 stk Yousee kabelTV bokse. |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jo. På kobber/fiber er du som kunde registereret med et maksimalt antal TV-bokse - f.eks. 4. Sætter du nummer 5 på, så får du besked om, at antallet af TV-bokse ikke matcher dit abonnement (du kan så vist stadig sætte en af de andre i standby og på den måde få nummer 5 til at virke - men kun maksimalt 4 af gangen).
Og på coax er det enkelte serienummer på TV-boksen registeret på dit abonnement. Og sætter du så et TV-boks på, som ikke er registreret på dit abonnement, så får du en fejlmeddelelse om dette på skærmen.
|
||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
|
Men kan den nye ejer ikke bare kontakte YouSee og bede dem om registrere en boks yderligere på kundenummeret?
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Det sidste er jeg med på. Sådan var det også da jeg var testpilot.
Men man kan vel kontakte Yousee og bede dem registrere serienummeret, så burde det jo ikke være noget problem.. Altså medmindre Yousee ikke er villig til dette. |
||
![]() |
||
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
|
Jo, i princippet. Men det vil jo som udgangspunkt samtidig betyde en øget månedspris (i hvert fald i de allerfleste tilfælde). På kobber/fiber betaler man én gang for det der i gamle dage hed multiroom og det er, så vidt jeg husker, op til i alt 5 TV-bokse. Så har du allerede mindst to TV-bokse, så vil der ikke isoleret set være prisstigning hér. På coax erinderer jeg, at man betaler 40 kroner om måneden pr. boks.
YS2000 er udgået og YS4000 er vist på vej samme retning og erstattet af YS5000. Så om det helt præcist lader sig gøre tør jeg ikke sige ja til. Jeg ved ikke om Yousee vender den på hovedet: er du eksisterende kunde, og ønsker en TV-boks af model YS5000, så skal der sendes en (ny) til dig med posten.
|
||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
|
Hvis du går videre med salget, Kim, så vil det være fint med en tilbagemelding fra ny køber om situationen. |
||
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Men både YS-2000 og YS-4000 er basalt set bare DVB-C bokse, som snildt burde kunne vise DVB-C kanalerne. Det er fair nok hvis der er funktioner i firmwaren som ikke opdateres eller tilføjes, når de udgår. Men som simple DVB-C modtagere, det burde virke ligesom hvis det var et TV. |
||
![]() |
||
|
Men Yousee sælger jo ikke TV-bokse. De har opkrævet engangsbetaling fordi de ikke er sendt retur. Der ER altså en ret stor forskel. Læser jeg det oprindelige svar fra OP, så kunne han jo 'bare' have returneret sin TV-boks og fået tilsendt en anden. Da det ikke sker så kræver Yousee betaling for manglende returnering. Det kan man vist næppe kalde for 'salg af en TV-boks'. Fuldstændig som hvis hunden urinerer i TV-boksen og man skal have en ny, så bliver man også opkrævet erstatning (som man så i sådan et tilfælde må tages med forsikringen, men i dette her tilfælde irrelevant).
|
||
|
||
![]() |
||
|
Det skal jeg nok. Hvis Lars stadigvæk er interesseret i boksen efter denne debat, så er jeg villig til at han afprøver den/Yousee først uden betaling, mod at han melder tilbage til mig, om det går godt eller skidt. Nu går der principsag i det for mig. Og jeg er på ingen som helst måde interessere i, at sende noget videre til nogen, de ikke kan bruge til noget, uanset om det skal koste noget eller ej.
Enig, det tror jeg ikke bliver en god sag for Yousee. Alternativ er selvfølgelig, at Yousee køber boksene retur ![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg er ikke helt enig. Jeg opfattede det som et valg, at jeg kunne vælge at købe boksen eller returnere den. Om det er/var deres normale procedure, det ved jeg ikke. Jeg valgte blot at købe den, da de, efter to forsøg, ikke kunne finde ud af, at registrere den til mit allerede eksisterende abonnement som var inkl boks den gang. Altså en boks magen til jeg alligevel skulle have fra dem jf mit abonnement. Det sidste blev bekræftet af servicemedarbejder da jeg kontaktede dem. |
||
![]() |
||
|
Og det er helt fair, at vi ikke er enige :)
Af helt åbenlyse årsager kan jeg jo naturligvis heller ikke vide hvad du og en servicemedarbejder har talt om og hvad der er blevet sagt. Jeg vil egentligt slet heller ikke forpurre eller ødelægge noget salg selvom det blev en længere meningsudveksling. Jeg ønsker dig held og lykke med salget :)
|
||
|
||
![]() |
||
|
Hvordan kan YouSee på forhånd kræve engangsbetaling for, at en boks ikke er sendt retur? Sådan har de jo solgt deres tv-bokse i mange år, altså givet mulighed for køb eller leje. Jeg er klar over, at denne sag er lidt anderledes, men boksen er stadig erhvervet for et engangsbeløb. Om det er sket efter det er konstateret, at den ikke er sendt retur, spiller vel ingen rolle. Boksen skal da virke og ikke blive elektronikskrot. Hvis det er tilfældet, som der skrives her i tråden, så synes jeg det er dybt kritisabelt. Med den nye YouSee Streamer tv-boks opkræver YouSee 399 kroner på forhånd. Opsiger man, så skal den sendes retur (uden refusion). Jeg er ikke klar over, hvad der sker, hvis man ikke gør det, men det må stå i vilkårene.
Redigeret af Rasmus Larsen - 13-Oktober-2023 kl. 14:14 |
||
|
||
![]() |
||
|
De kræver vel betaling når der er gået lang tid efter man er blevet bedt om at returnere den.
Jeg citerer fra et tidligere indlæg: "Efter flere opkald, hvor de bla sendte rykker, blev jeg til sidst så træt af det cirkus, så jeg blot betalte for boksen, så den blev min ejendom." - og hér fremgår det ret tydeligt, at man er blevet bedt om, at den skulle returneres. Ellers var der næppe heller sendt rykkere, som ret beset kommer efter oplysningen om TV-boksen skal returneres. Den er ikke købt på baggrund af man er mødt op i en TDC Butik og har ønsket at købe en TV-boks. Det ligger i øvrigt ualmindeligt mange år tilbage, at kunder dengang kunne vælge mellem at købe sin TV-boks eller leje den. Jeg kan ikke huske hvad TV-boksen hed dengang, men det var adskillige år før YS2000 nogensinde var kommet. Man er blevet opkrævet betaling for manglende returnering af en TV-boks, som Yousee også har sendt rykkere på.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |