recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så blev det min tur. TX-P46VT20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå blev det min tur. TX-P46VT20

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4006
Direkte link til dette indlæg Emne: Så blev det min tur. TX-P46VT20
    Sendt: 11-September-2010 kl. 14:09
Hej.

Jeg har købt mig et Panasonic VIERA TX-P46VT20 og en DMP-BDT100 til erstatning for mit ellers udmærkede Samsung 8705.

Det er mit første plasma setup. Så jeg spørger måske dumt.

• Er det efterhånden nødvendigt med "langtsomt opstart" ?
  • Er der andre end mig, der oplever hakken på udvalgte YouSee DVB-C kanaler (f.eks. 3puls.) (jeg har prøvet med flere forskellige CAMS)
  • Jeg har sat en USB harddisk på. (Den samme som jeg brugte på mit samsung, dog reformateret). Men TV'et fejler hver gang jeg forsøger at registrere og formatere harddisken på TV'et. Nogen der har oplevet det.
På forhånd tak for alle svarene.

Redigeret af hummelmose - 11-September-2010 kl. 14:20
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:36
Hej jens , og tillykke med dit nye tvSmile , håber at i bliver glade for det.
Mht til opstart , tjaa , jeg har ikke gjort specielt , men prøv at vælge THX mode , og så eco format til om dagen , og fra om aftenen. Men det er nok meget afhængig af lysindfaldet i stuen. Det andet kan jeg desværre ikke hjælpe med....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:43
Hvis du ikke kører med overdreven lys og kontrast i starten er det vist bare derudaf.
Mht USB hard disc, så kræver Panasonic - modsat Samsung - en minimum GB størrelse på  . . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:55
Tillykke med dit nye tv

Lidt langsom opstart er nok en god ide
Du behøver da ikke bruge cams for at se 3puls   kun kodede kanaler.

Har også set lidt hakken og især slør på mit vt20 ved hurtige bevægelser
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 15:25
Det er mpeg støj. jeg har prøvet forskellige cams. cams der alle spillede perfekt i Samsungen.

CAM'et jeg nu bruger er det YouSee anbefaler. Jeg bruger SmartWi, så det skal naturligvis tages med i ligningen.

Mpeg støjen kommer uanset om kanalen er kodet eller ej.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 17:00
Nå. efter at have prøvet 4 forskellige CAMS, så fandt jeg faktisk et der ikke støjer. Måske Panasonic'en bare er mere følsom. Jeg har også købt en ny ekstern usb harddisk, så det spiller også

Tak for svarene.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 17:47
Hold os endeligt orienteret om plusser og minuser i forhold til 8705 - billedkvalitet . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24802
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hold os endeligt orienteret om plusser og minuser i forhold til 8705 - billedkvalitet . .
Ja, det ville jeg da også gerne høre lidt. Jeg håber jo, at jeg kan komme af med mit 8705, og så bliver det nok dette tv, i 42"
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 22:21
Jeg vil bare sige et stort tillykke med dit Pana. Og ja, det skal køres forsigtigt til, minimum de første 1oo timer, undgå for mange film med sorte bjælkerBig smile

Jeg må så også erkende, at jeg ikke har observeret retentionTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 10:25
Hej alle.

Først og fremmest forskellene på de to TV. Jeg er stadig rigtigt glad for 8705 TV'et. Der har nogle fordele omkring afvikling af bl.a. MKV. Og allerede nu sidder jeg jo og er lidt nervøs for burn in på TV2 News, fordi der står BREAKING nede i venstre hjørne konstant, så jeg har sat den på THX.

Harddisk delen er bedre på 8705, hvor man kan optage en hel udsendelse, og ikke som på Pana'en hvor man ifølge manualen, og det jeg har sjusket mig frem til kun et fast forudbestemt tidsinterval.

Man kan ikke diskutere billedkvaliteten. Der er pana'en bedre på især 3D delen. Dybde og rolighed er bedre. Men jeg vil sige, at jeg er gået fra det bedste LED til det bedste Plasma, så begge TV er gode.

--

Nå, men jeg har stadig et underligt issue med mpeg støj på kanalerne, og jeg er kommet frem til at det er de kanaler der kører YouSee Clear (ikke kodede kanaler). 

Er der andre, der i hovedstadsområdet har samme problemer omkring ikke kodede kanaler ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hej alle.

Først og fremmest forskellene på de to TV. Jeg er stadig rigtigt glad for 8705 TV'et. Der har nogle fordele omkring afvikling af bl.a. MKV. Og allerede nu sidder jeg jo og er lidt nervøs for burn in på TV2 News, fordi der står BREAKING nede i venstre hjørne konstant, så jeg har sat den på THX.

Harddisk delen er bedre på 8705, hvor man kan optage en hel udsendelse, og ikke som på Pana'en hvor man ifølge manualen, og det jeg har sjusket mig frem til kun et fast forudbestemt tidsinterval.

Man kan ikke diskutere billedkvaliteten. Der er pana'en bedre på især 3D delen. Dybde og rolighed er bedre. Men jeg vil sige, at jeg er gået fra det bedste LED til det bedste Plasma, så begge TV er gode.

--

Nå, men jeg har stadig et underligt issue med mpeg støj på kanalerne, og jeg er kommet frem til at det er de kanaler der kører YouSee Clear (ikke kodede kanaler). 

Er der andre, der i hovedstadsområdet har samme problemer omkring ikke kodede kanaler ?
Nu beøver du jo heller ikke at være overnervøs Humle omkring retension - bare betænksom - ligesom med en kvindeLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 10:50
Hother:

Nu skal du jo huske på at jeg er plasma jomfru :-)

Men prøv tv2news. der er da masser af steder på skærmen man skal være bange for.

Presselogen har stået SORT med hvid baggrund oppe i venstre hjørne i en hele time, og BREAKING i 3-4 timer nu.

men nu kører den som THX i billedsetting, så er jeg mere rolig :)
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu