|
Så blev Tidal premium til Tidal Hi-Fi. |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | ||
jsh662
Bruger Oprettet: 17-August-2013 Status: Offline Point: 55 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har for nylig skiftet fra spotify til Tidal pga. det er gratis med Coop Prime.
Det fungerer super fint uden probs. |
||
yahooboy
Bruger Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er benægtelse eller om Du ikke vil forstå det.
Herunder ser Du den originale master som Goldensound sendte ind til Tidal (Inden den blev konverteret til MQA-FLAC) Bemærk hvor langt der er til max udstyring. Ligeledes er der stor forskel mellem de enkelte dele af nummeret. Herunder ser Du så det samme nummer efter det har været gennem nøjagtig samme algoritme som Dit Dido album. Bemærk hvordan der i områder uden signal, nu har masser af signal/støj. I dette eksempel er det den oprindelige Tekniker/kunstner/mixer der har indsendt originalen som derefter har downloaded MQA versionen fra Tidal. Dermed har vi sikkerhed for, at der er tale om samme oprindelige fil. Lossless kan man ikke kalde det, ihverfald. Da Du ikke kan høre forskellen, vil jeg foreslå Dig (Når Du nu har begge versioner) at downloade den gratis spectrumanalyzer SPEK http://spek.cc Åben begge filer og se selv forskellen. Her kan ørene få lidt assistance af øjnene. Her er to målinger af samme nummer (gl. 80'er track). Jeg har ikke Dido i MQA version derfor dette nummer. Gæt selv hvilken version som er MQA. Begge er digitaliseret som 16/44 fil. Oprindelig en Analog optagelse Du har tidligere brugt meget energi på at forsvare Dit indkøbte album med Dido. Sidste gang blev det konstateret at albummet oprindeligt er indspillet i 24/44 og MQA verificerer det som 24/88. Sjovt nok er det præcis det samme som sker for Goldensound og hans indsendte 24/44 originaler, efter en tur i MQA møllen verificerer MQA også disse som 24/88. Din historie ændrer sig forøvrigt omkring dette album I Januar skrev Du: Jeg er så heldig, jeg både har en ren 24/44.1 udgave af det seneste Dido album og en mqa udgave. Den eneste forskel er, mqa udgaven lyder lidt mere åben og levende, en den almindelige hi-res udgave, så rent lytte mæssig, kan man lave sammenlign, af sammen recording. I dag skriver Du: Jeg har både mqa og den almindelige FLAC audgave af det Dido album og begge lyder ens (når mqa filen ikke er foldet ud), har sammen bitrate, og bitdybte. Ifølge Dit eget opslag fylder Hurricane i MQA versionen 55,4 MB og Din almindelige skulle fylde det samme eftersom den har samme bithastighed og bitdybde. Jeg har tjekket hos Highresaudio og deres lossless udgave af Hurricane fylder 57,8 MB (det gør den iøvrigt også hos Qobuz) Du har dog ret i en påstand - Det er mest logisk for Tidal bare at deaktivere MQA i deres Hifi abonnement. Dels kan Tidal dermed lade kunderne tro at der serveres en lossless fil og ikke en degraderet MQA fil, dels slipper Tidal for at betale MQA for at upsample/udpakke MQA filen. |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu stoler jeg mere på hvad jeg hører. Og jeg har ikke ændret noget i min historie. For du har så smukt lavet en copy/past at det jeg skrev.
Nemlig at når albummet foldes ud i mqa lyder det mere levende og åbent. End den almindelige flack udgave. Det er også rigtig det jeg skr v igår, at rent lytte mæssig, er der ingen forskel på den almindelige FLAC og MQA som ikke foldes ud. Men de ting var ikke det jeg svaret på som det første i går. Det er var med at tidal nok bare deaktiveret mqa dekodningen i app'en når man nedgradere til hifi kvalitet. Men så begyndte du igen at hive en gammel diskussion op. Måske skulle du stole på dine ører. For ja det kan godt være at rent virtuel, at man kan se ting man ikke kan hører. Men ens syn bedrager hørelsen Redigeret af T-Duck - 20-November-2021 kl. 07:44 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Gutter!
Jeg prøver lige igen! Jeg har ingen interesse i MQA, med det for øje, kan jeg vel stadig nyde min musik i sample rate 44.1/ 16 bit?! Det er rigeligt til mig, har umiddelbart intet behov for lossless..... Som det lyder nu (det "gamle" HIFI) er jeg fuldt tilfreds. Det jeg mister er MQA lossless, som jeg ikke benytter. På forhånd tak for for (læs let) svar. |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
44.1 Khz og 16 bit ér lossless. Det er helt normal CD-kvalitet. Men hvis Tidal kun har den plade du vil lytte til liggende i "CD MQA", så får du ikke lossless. |
||
Jens PN
Bruger Oprettet: 03-December-2019 Sted: Ribe Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Haha, det er lidt bøvlet det her. Jeg har nu Qobuz - Deezer (og Audirvana) på gratis prøve indtil midt i december + Tidal på abonnement og gratis Spotify. (Prøvede lige lidt med Apple Music, men det fattede jeg nada af, så det er annulleret igen) Nå ja og Qobuz har jeg også afmeldt igen, da en lidt for stor del af titlerne på mine playlister ikke er tilgængelige. Men jeg vil nu følge tråden og mine ører den næste måned |
||
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dejlig nyhed. Lydkvaliteten er, som forventet, klart bedre, både i bilen og på hifi anlægget derhjemme..
Især med samkøb hos fx CBB mobil, er det en super deal App og playlister er ikke på Spotify niveau, men kan dog sagtens bruges |
||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
||
yahooboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fuldstændig enig
|
||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sorry, skrev forkert, mente Hi-Res. Det er sgu lidt forvirrende, hvordan skelner jeg i den nye opsætning mellem det ene og det andet? Går ud fra at jeg ikke længere kan se Master logoet.
|
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
yahooboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
[QUOTE=Pede8000] Hej Gutter!
Jeg prøver lige igen! Jeg har ingen interesse i MQA, med det for øje, kan jeg vel stadig nyde min musik i sample rate 44.1/ 16 bit?! Det er rigeligt til mig, har umiddelbart intet behov for lossless..... Som det lyder nu (det "gamle" HIFI) er jeg fuldt tilfreds. Det jeg mister er MQA lossless, som jeg ikke benytter. På forhånd tak for for (læs let) svar. Afhænger af om det er Tidal/MQA's definition af Hifi eller resten af musikverdenens. Bare for en ordens skyld, der findes ikke MQA lossless. Men ja det Du får fra Tidal er desværre hverken blevet værre eller bedre. |
||
yahooboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |