Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 09:43 |
xcardman skrev:
Men hvor stor forskel kan der så være på lyden, hvis man bruger bitstream (HD formater). det udelukker så lige en ps3(PCM). |
Godt spørgsmål, for i teorien ingen. Men jeg har da haft 2 af de mere kendte medlemmer til en BD aften hos mig, hvor de begge - som jeg forstod dem - kunne høre forskel i lyden fra en Pana BD30 til en Onkyo BD606
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 09:43 |
xcardman skrev:
Men hvor stor forskel kan der så være på lyden, hvis man bruger bitstream (HD formater). det udelukker så lige en ps3(PCM). | Tjaeh, lyden skal jo decodes et sted... Igen vil mange mene at det er ligegyldigt, den kan nemlig kun pakkes op på en måde - og det er den rigtige, ala. en ZIP-fil. Men dette har jeg dog sværere ved at tro på, så jeg tror der er en forskel. Og det er også hvad jeg hører nu. Jeg har altid ladet min Onkyo decode lyden, men nu bruger jeg min Pioneer, og sender PCM til reciever, og jeg syntes lyden er blevet bedre - markant bedre!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:00 |
Asklepios skrev:
xcardman skrev:
Men hvor stor forskel kan der så være på lyden, hvis man bruger bitstream (HD formater). det udelukker så lige en ps3(PCM). |
Tjaeh, lyden skal jo decodes et sted... Igen vil mange mene at det er ligegyldigt, den kan nemlig kun pakkes op på en måde - og det er den rigtige, ala. en ZIP-fil. Men dette har jeg dog sværere ved at tro på, så jeg tror der er en forskel. Og det er også hvad jeg hører nu. Jeg har altid ladet min Onkyo decode lyden, men nu bruger jeg min Pioneer, og sender PCM til reciever, og jeg syntes lyden er blevet bedre - markant bedre! |
jeg tror ikke lydforskellen ligger i dekodningen.jeg tror bare der er forskel på egenlyden i hver enkel afspiller.på samme måde som der også er forskel på coax udgangen på to forskellige dvd maskiner.Jegh ar selv lige haft pioneern hjemme og sammenligne med min pt samsung bdp 1400.lyden fra pioneern var væsentlig bedre end den tilsvarende fra samsungen.
|
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:06 |
Det spiller selvfølgelig helt sikkert også ind. Dog vil jeg mene at det skinner kræftigst igennem ved CD-afspilning... Hvor Pio'en er ganske god! Men det har helt bestemt også noget med egenlyd at gøre. Men jeg syntes at detaljerne i lyden træder mere frem, og surround-perspektivet bliver bredere og højere. Dette ville jeg ikke kalde egenlyd, da det i min verden har noget med klang at gøre...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:08 |
Asklepios skrev:
xcardman skrev:
Tjaeh, lyden skal jo decodes et sted... Igen vil mange mene at det er ligegyldigt, den kan nemlig kun pakkes op på en måde - og det er den rigtige, ala. en ZIP-fil. Men dette har jeg dog sværere ved at tro på, så jeg tror der er en forskel. Og det er også hvad jeg hører nu. Jeg har altid ladet min Onkyo decode lyden, men nu bruger jeg min Pioneer, og sender PCM til reciever, og jeg syntes lyden er blevet bedre - markant bedre! |
Nu spør´ jeg sikkert rigtig dumt, men for at det skal være Pioneeren der decoder lyden, så skal man vel tilslutte den analogt til receiveren?
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:09 |
johnjkj skrev:
Asklepios skrev:
xcardman skrev:
Nu spør´ jeg sikkert rigtig dumt, men for at det skal være Pioneeren der decoder lyden, så skal man vel tilslutte den analogt til receiveren? | Nej, det behøver man ikke... Det kan også ske over HDMI. Det kommer helt an på hvad afspilleren kan sende, over hvilke udgange.
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:12 |
mkirkelund skrev:
Spændene læsning. Er PS3-en virkelig så dårlig?
|
Selvfølgelig er den ikke det. Det er en fuldstændig uvidenskabelig test. Joe Kane og Criterion kan stadig bruge den som reference-afspiller; det vejer 10x mere hos mig end en eller anden tilfældig anmeldelse på YouTube. De finere detaljer de mener PS3'en mangler, hvis der rent faktisk har været en forskel og der ikke er tale om placebo, kan være fordi de simpelthen har glemt at tænde for Superhvid-indstillingen. Gør man ikke dét, så ryger der nogle af de finere detaljer. Men er man en seriøs AV-anmelder, så ved man selvfølgelig også, at der skal tændes for den indstilling...
Redigeret af Naiera - 24-December-2008 kl. 13:02
|
|
johnjkj
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:14 |
Asklepios skrev:
johnjkj skrev:
Asklepios skrev:
xcardman skrev:
Nu spør´ jeg sikkert rigtig dumt, men for at det skal være Pioneeren der decoder lyden, så skal man vel tilslutte den analogt til receiveren?
|
Nej, det behøver man ikke... Det kan også ske over HDMI. Det kommer helt an på hvad afspilleren kan sende, over hvilke udgange. | Tak. Det vil sige at man skal vælge PCM i Pioneeren under HDMI Audio out?
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:20 |
Asklepios skrev:
p.las skrev:
Asklepios skrev:
xcardman skrev:
jeg tror ikke lydforskellen ligger i dekodningen.jeg tror bare der er forskel på egenlyden i hver enkel afspiller.på samme måde som der også er forskel på coax udgangen på to forskellige dvd maskiner.Jegh ar selv lige haft pioneern hjemme og sammenligne med min pt samsung bdp 1400.lyden fra pioneern var væsentlig bedre end den tilsvarende fra samsungen.
|
Det spiller selvfølgelig helt sikkert også ind. Dog vil jeg mene at det skinner kræftigst igennem ved CD-afspilning... Hvor Pio'en er ganske god! Men det har helt bestemt også noget med egenlyd at gøre. Men jeg syntes at detaljerne i lyden træder mere frem, og surround-perspektivet bliver bredere og højere. Dette ville jeg ikke kalde egenlyd, da det i min verden har noget med klang at gøre... |
jeg brugte kun hdmi,så D/A konverterne har ingen indflydelse her.
|
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:27 |
johnjkj skrev:
Asklepios skrev:
johnjkj skrev:
Asklepios skrev:
xcardman skrev:
|
Nej, det behøver man ikke... Det kan også ske over HDMI. Det kommer helt an på hvad afspilleren kan sende, over hvilke udgange. |
Tak. Det vil sige at man skal vælge PCM i Pioneeren under HDMI Audio out?
| Ja det var sådan jeg ændrede det _så vidt jeg husker_ men kan ikke lige huske det, er på arbejde. Men det lyder rigtigt...
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:36 |
Naiera skrev:
mkirkelund skrev:
Spændene læsning. Er PS3-en virkelig så dårlig?
|
Selvfølgelig er den ikke det. Det er en fuldstændig uvidenskabelig test. Joe Kane og Criterion kan stadig bruge den som reference-afspiller; det vejer 10x mere hos mig end en eller anden tilfældig anmeldelse på YouTube.
De finere detaljer de mener PS3'en mangler, hvis der rent faktisk har været en forskel og der ikke er tale om placebo, kan være fordi de simpelthen har glemt at ænde for Superhvid-indstillingen. Gør man ikke dét, så ryger der nogle af de finere detaljer. Men er man en seriøst AV-anmelder, så ved man selvfølgelig også, at der skal tændes for den indstilling...
|
PS3 er overgået for længst Naiera - selvom det da stadig er en brugbar afspiller
God jul
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
johnjkj
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 10:37 |
Asklepios skrev:
johnjkj skrev:
Asklepios skrev:
johnjkj skrev:
Asklepios skrev:
xcardman skrev:
|
Nej, det behøver man ikke... Det kan også ske over HDMI. Det kommer helt an på hvad afspilleren kan sende, over hvilke udgange. |
Tak. Det vil sige at man skal vælge PCM i Pioneeren under HDMI Audio out?
|
Ja det var sådan jeg ændrede det _så vidt jeg husker_ men kan ikke lige huske det, er på arbejde. Men det lyder rigtigt... | Fint, jeg prøver at eksperimentere med det. Du er på arbejde - sikke en arbejdsgiver du har .
|
|