recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så det Testet Bluray er bedre i dyre Afsp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå det Testet Bluray er bedre i dyre Afsp

Besvar Besvar Side  <12345 31>
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men hvor stor forskel kan der så være på lyden, hvis man bruger bitstream (HD formater). det udelukker så lige en ps3(PCM).

Tjaeh, lyden skal jo decodes et sted... Igen vil mange mene at det er ligegyldigt, den kan nemlig kun pakkes op på en måde - og det er den rigtige, ala. en ZIP-fil.
Men dette har jeg dog sværere ved at tro på, så jeg tror der er en forskel. Og det er også hvad jeg hører nu. Jeg har altid ladet min Onkyo decode lyden, men nu bruger jeg min Pioneer, og sender PCM til reciever, og jeg syntes lyden er blevet bedre - markant bedre!

Nu spør´ jeg sikkert rigtig dumt, men for at det skal være Pioneeren der decoder lyden, så skal man vel tilslutte den analogt til receiveren?

Nej, det behøver man ikke... Det kan også ske over HDMI.
Det kommer helt an på hvad afspilleren kan sende, over hvilke udgange.

Tak. Det vil sige at man skal vælge PCM i Pioneeren under HDMI Audio out?

Ja det var sådan jeg ændrede det _så vidt jeg husker_ men kan ikke lige huske det, er på arbejde. Men det lyder rigtigt...

Fint, jeg prøver at eksperimentere med det. Du er på arbejde - sikke en arbejdsgiver du har.

Der er intet andet for...  Som læge(studerende) har man aldrig rigtig fri, folk bliver desværre også syge d. 24 dec. og der er faktisk mange syge...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 10:50
cd lyd og analog HD kan der selvfølgelig være forskel. Men lyd igennem HDMI og kun HD formater, i teorien burde der jo ikke være forskel.
om afspiller eller forstærker decoder, der er jo ingen DAC og eller nogen form for konventering. Der kunne ligge en forskel i udpakning af data.
Men hvis man mister nogle data undervejs, burde man jo kunne hører det. Har selv prøvet med pio LX71 og en PAN BD50, der kunne jeg og en ven ikke høre forskel.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 10:54
Tja, jeg har lige pt en Sony BDP-Sxxx hjemme til anmeldelse, og fik den lige sat op i går, også her er der umiddelbart en smule forskel i lyden i forhold til min egen LX71
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:00

I teroien burde der ikke være forskel i lyden på en s350 og en pan BD50.
har begge to, men kan bedre lide lyden fra min BD50.
håber der er en som kan give en ordentlig forklaring på hvorfor.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:05
Mon ikke egenlyd er svaret?
Alle er jo bygget forskelligt, med forskellige komponenter. Det burde give en egenlyd, selv over HDMI og ved afspilning af HD-lydformaterne...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:07

cd lyd og analog HD kan der selvfølgelig være forskel. Men lyd igennem HDMI og kun HD formater, i teorien burde der jo ikke være forskel.om
afspiller eller forstærker decoder, der er jo ingen DAC og eller nogen form for konventering.

Der kan være jitter over HDMI når vi taler om lyd svjv.

Men at lade reciever afkode et bitstream burde være identisk uanset afspiller, da afspilleren slet ikke er involveret.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

cd lyd og analog HD kan der selvfølgelig være forskel. Men lyd igennem HDMI og kun HD formater, i teorien burde der jo ikke være forskel.om
afspiller eller forstærker decoder, der er jo ingen DAC og eller nogen form for konventering.

Men at lade reciever afkode et bitstream burde være identisk uanset afspiller, da afspilleren slet ikke er involveret.

Selvfølgelig, kan se jeg selv fik roddet lidt rundt i det... Men hvis det er reciever der decoder, så bør man kunne sætte en hvilken som helst afspiller til, uden det ændrer på lyden.
Det må have været alle de juleøl i går, de går lige til hovedet!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:34
Skål!!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:44
ja det burde det nemlig, men synes stadig der er forskel. synes lyden er lidt mere varm på en pan BD50, men den kan bedst høres ved musik og PCM lyd. forskellen er dog meget lille, og kun fordi jeg havde sat dem til samtidig. Så jeg kunne skifte lynhurtig. 
mine forældre skal have min sony s350, når den oppo kommer en gang.
så skal der nok laves en lille test igen.  Håber den klarer det hele til UG.
er træt af en denon 1930 og en pan BD50 i stuen. Min HTPC
stå heldigvis i et andet rum, forbundet med et HDMI kabel fra et andet rum. 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg tror ikke på jitter over HDMI. Vi har diskuteret det før, og alt tyder på, at lyden sendes med flere samples i pakker, så afspilningen er uafhængig af afsenderens timing af de enkelte samples.

Mon ikke egenlyd er svaret?

Egenlyd i en digital transmissionskæde vil svare til at, at to computere kan sætte hver deres præg på en i øvrigt fejlfri udpakning af en .zip-fil.

(Nå, det afkræfter du også selv længere nede i tråden.)

Min mening:
Hvis der er en forskel, kan den efter min mening kun have tre årsager:

1. Digital signalbehandling, som ligger ud over ren dekodning fra et digitalt format til et andet. Denne behandling kunne f.eks. være DRC på lyden eller den tidligere omtalte Superhvid-indstilling på en PS3.

2. Fejl i dekodningsalgoritmen.

3. Fejllæsning eller fejloverførsel af digitale data, som enten får lov at slippe igennem hele vejen eller bliver udsat for en eller anden form for indholds-ændrende reparation undervejs.

Redigeret af Allan Olesen - 24-December-2008 kl. 12:44
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 12:47

er der nogen der kan forklare hvorfor at i eks transformers og hulk føler at der mangler noget dynamik(core spor)min samsung sender det som bitstream til min audiolab processor via hdmi.eks i slutningen af transformers hvor det to roboter slås mellem bygningerne syntes jeg der mangler noget bulder og brag.ellers skal det være sådan?

det er en fornemmelse jeg også har haft i andre film(altid core sporet)

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

er der nogen der kan forklare hvorfor at i eks transformers og hulk føler at der mangler noget dynamik

DRC?

DRC (Dynamic Range Control (eller Compression?)) er en indstilling, som fjerner dynamik, så de svageste passager gengives kraftigere.

Nogle afspillere kan sættes til DRC on/off/auto, hvor "auto" betyder, at filmen får lov at bestemme. Transformers er vist en af de film, som sætter DRC til on, hvis den får lov at bestemme.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 31>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu