recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så får vi en ringere ps3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå får vi en ringere ps3

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
-PP- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 00:20
Jeg har ladet mig fortælle at PS3 også kan bruges som netværksafspiller. Altså ligesom Pinnacle Showcenter og lignende produkter. Nogen der ved om der er hold i det?
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kan ikke holde ud at være i lokale med min X360er i længere tid ad gangen, selvom den bare står og downloader et eller andet. Den konsol larmer altså VIRKELIG meget, også selvom drevet ikke kører!

Enig. Jeg forstår ikke rigtig, hvordan MS har kunne få sig selv til at udgive en sådan larmende konsol. De burde have brugt lidt flere ressourcer på at få den gjort mere stille inden udgivelsen.

Jeg håber ikke, min kommende PS3 er fejlkonstrueret på det punkt, da jeg har tænkt mig, at den også skal bruges til visning af film.

Redigeret af SJ - 26-Februar-2007 kl. 00:23
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 21:08
klander: Larmen må jeg ubetinget give dig ret i, den er simpelthen for høj. Selv spiller jeg med høj lyd og har en pc stående ved siden af der også larmer, men det er ingen undskyldning. Dog har jeg ikke problemer med at den larmer hvis ikke jeg spiller. Det kommer en let brummen fra den, men det er kun til at høre hvis jeg er tæt på konsollen.
På det punkt skulle PS3 (heldigvis) være langt bedre.

Jeg har også haft nogle få instanser hvor konsollen har sat sig under loading som du også nævner, det har dog ikke nået at blive det store irritationsmoment for mig, da det ikke sker så hyppigt. Dog ved jeg ikke om PS3 skulle være bedre på dette punkt.

Performance mæssigt kan den i NOGLE spil godt halte lidt, ved specifikke begivenheder. Det er dog mest et tegn på dårlig programmering fra spiludviklernes side af. GoW er f.eks har den bedste grafik (ikke artistisk) pt. og det kører med solid framerate hele vejen igennem. Havde læst nogle anmeldelser nævne at de hakkede under cutscenes, men det har jeg ikke selv oplevet.
Men det forlyder sig derimod at de spil der er udgivet både til 360 og PS3 skulle køre væsentligt ringere til PS3, har også læst flere anmeldelser af spil (læser dem på gamespot), hvori de decideret brokkede sig over frameraten (taler stadig om PS3 her).

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det en forbedring mht. spileksklusivitet at skifte til PS (længere), det er nok en smagssag. Men indtil nu har de dog intet at byde på, man ikke kan få andre steder (måske med undtagelse af Resistance). Har forresten talt spiltitlerne på gamespot. 360: 147 og PS3: 24. Så ved ikke hvordan du kan få det til at være tilnærmelsesvis det samme.

Wuffer: Hvordan skulle de have udgivet et hd-dvd drev før, når de ikke var klar til produktion? Og hvornår var det lige PS3 (som godt nok har indbygget blu-ray drev) udkom i det hele taget? Det var sjovt nok også slut i 06.

Matzon: Software KAN være bedre ja. Men hvorfor skulle update være en fordel, hvis det virker med det samme med hardware?
Jeg kan anbefale følgende artikel til at belyse sony's nye "løsnings-"forslag: http://news.yahoo.com/s/nm/20070223/tc_nm/sony_playstation_e urope_dc;_ylt=AjDbmlPU326p52vsCHQ.Qye9IxIF

Bringer her nogle uddrag der belyser det lidt:
"The backwards compatibility is not going to be as good as the U.S. and Japan models," a Sony spokesman said.

Kwiatowski said gamers with a PS2 would have to hold onto their device to play their current collection.

"Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3," Sony Computer Entertainment said in a statement.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 22:52

Hej Krisgebis
Jeg kan så sige at min Xbox360 som er nummer 2 den første gik i udu, Da jag modtog nr 2 glædede jeg mig til at starte den op for den var fra october, men jeg blev hurtigt skuffet blæserne larmer ligesom i den gamle "lyder som en hårtørre i lav hastighed" og det er hele tiden. Satte så et spil i drevet og hold da kæft "undskyld mit udtryk"  sikke da en larm UHA, det drev der var i den gamle hørte jeg næsten ikke men i den nye, kan jeg hører drevet kører ude i soveværelset som ligge 6 m derfra..

Ang spil jeg kikker i på hjemmesider efter spil, men hvad jeg se i forretninger og der må jeg nok sige at Xbox360 spil fylder ikke meget, jeg har max set ca 20-25 på en gang, om der findes 200 hvad hjælper det hvis jeg ikke kan købe her og nu.

Ang. Performance i spil  mellem de de 2 konsoler kommer vist meget an på  hvor man læser. "min mening"

Men lad os nu se når PS3 har været på markedet i 1½ år så kan snakker om hvad for en der bedst.

Redigeret af klander - 26-Februar-2007 kl. 22:52
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 11:21

Krisgebis. jeg kommenterede egentlig også bare på, at du skrev, at PS3 burde have fulgt 360 mht. lancering. Forstod det på den måde, at du mente, at folk ikke skulle tro, at PS3 grundet den senere lancering var en teknisk bedre konsol end 360.

PS3 blev netop forsinket fordi de tekniske forbedringer (eks. Blueray) skulle i maskinen, som standard og ikke som add on. Ingen kritik af 360 og dets HD-DVD drev.

Helt personligt mener jeg stadig er PS3 mere nextgen. Du har ret i at div. anmeldelser af spil viser at NOGLE spil har en dårligere framerate end 360 udgaven. Du har også ret i at der er flere spil (af gode grunde) til 360. Meeeen vi snakker stadig launch titler og det kan vel ikke forventes at PS3ens spil katalog er større eller lig med en konsol der har 1 års forspring. Desuden er jeg lidt overrasket over at launch titlerne stortset formår at følge 360 grafisk.

Mht. spileksklusivitet, så tror jeg vi kommer til at se færre og færre af dem. Men begge konsoler har deres del af gode eksklusive titler.

Der hvor jeg synes PS3 er langt fra 360 er jo LIVE. Her har MS styr på tingene, men igen Sony er godt på vej og de skal nok komme efter det.

Redigeret af Wuffer - 27-Februar-2007 kl. 11:24
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 11:26

Har lige set at spilpriserne (UK) til PS3 er blevet offentliggjort 39.99£

Det er sgu da nice

http://www.psu.com/node/8232

Til top
Jønsson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2006
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 11:41

I EB-games ligger spil priserne på 550 kr. Så det er jo heldigvis ikke så dyrt som nogle mente at de ville koste

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 17:58

Jeg vil ikke gå ind i om den ene konsol er bedre end den anden, det er nok smag og behag. Selv har jeg altid været sony-mand og vil nok også være det fremover, trods sonys åbenlyse bommerter i den sidste tid.

Som jeg ser det bliver det afgørende for succes i fremtiden udelukkende, hvilke spil der kommer til henholdsvis ps3 og x360.

Jeg mener at det er flot at sony lancerer 35-30 titler sammen med konsollen, men jeg må da tilstå at der ikke er ret mange af dem som ser særligt attraktive ud. Jeg savner en virkelig basker som GT5, Metal Gear eller måske Assasins Creed, som virkelig kunne overbevise en om et køb.

X360 har selvfølgelig mange titler på banen nu, men jeg synes faktisk ikke der er ret mange fede titler. Vist er Gears of War uovertruffent fedt og vist er der andre udemærkede spil, men der er som jeg ser slet slet ikke nok kvalitet bag kvantiteten. Havde der været det og havde x360 været lydløs (går amok over den larmer så meget når jeg er på besøg hos en x360 ejer ), så havde jeg da overvejet at købe den, da den jo er noget billigere.

Til slut er den dødærgerligt med ps2 spillene. Jeg har da titler som jeg gerne vil hive frem i ny og næ, og man gider da ikke have en ps2 stående og flyde (LÆS: Det tillader kæresten i hvert fald ikke ), men jeg er overbevist og at Sony med tiden nok skal få flere spil til at virke. Jeg har dog kun 3 gode ps2 spil.

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:14
Nu har Sony udtalt at der er 1000 spil fra PS2 og PS1 som er kombitabelt til
PS3, så det er gode nyheder.

Jeg kan tilføje at spillene på Playstation Store kommer til at ligge på 7.5kr til
74.5kr, så det må man sige er yders fordelagtige priser.

Tekken Dark Resurrection til 74.50 kan jeg sagtens magte
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 23:31
Det er altsammen meget godt. Men som Inquirer så rigtigt pointerer, kan Sony meget vel have skudt sig selv i foden ved at ændre i hardware konfigurationen på den europæiske PS3, da en af de største fordele ved en konsol netop er at spiludviklerne nøjagtig ved hvad de har med at gøre hardwaremæssigt, så de aldrig skal bekymre sig om forskellig hardware som ved fx. PC spil. Man ved at det spil man udvikler dag 1 også kan spilles om 4 år, og det spil man udvikler om 4 år kan spilles på en 4 år gammel maskine.
Derudover er der en masse kunder, der har betalt forud for et produkt som pludselig er blevet ringere - groft sagt kan det sidestilles med et fælleskøb hvor fladskærmen fra producentens side ændres til kun at vise sort/hvid, det ville vel heller ikke gå stille af?

Så det kan godt være de fedter med billige spil til download, men jeg ville foretrække at få det produkt de havde lovet fra start.

Redigeret af turbonegro - 01-Marts-2007 kl. 23:32
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 23:58
Udviklere der laver spil til PS3 kan selvfølgelig være ligeglade; de har intet at bruge PS2-hardware til.

Og nej, det kan ikke sammenlignes med, at fladskærmen lige pludselig kun kan vise sort/hvid. Maskinen mister intet mht. til PS3-spil og Blu-Ray funktionalitet.
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Udviklere der laver spil til PS3 kan selvfølgelig være ligeglade; de har intet at bruge PS2-hardware til.

Og nej, det kan ikke sammenlignes med, at fladskærmen lige pludselig kun kan vise sort/hvid. Maskinen mister intet mht. til PS3-spil og Blu-Ray funktionalitet.

Det er jo netop det der ikke er til at forudse. Faktum er at hardware er ændret i den europæiske model. Nu er jeg ikke programmør, men jeg kan da sagtens forestille mig at en smart en af slagsen vil kunne lave nogle ting som udnytter PS2 chippen i PS3 maskinen - men altså vil disse spil så ikke fungere i Europa. Og alt sammen lavet af Sony for at spare penge!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu