recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kom Stofa’s ZAPTOR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kom Stofa’s ZAPTOR

 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 21:48
Er der nogle krav til Internethastigheden? Præcist hvad kører over Internettet? Har f.eks. prøvet de sæt med HomePlugs (Internet gennem stikkontakterne) men nåede ikke over 2 mbit med dem.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 00:20

Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Er der nogle krav til Internethastigheden? Præcist hvad kører over Internettet? Har f.eks. prøvet de sæt med HomePlugs (Internet gennem stikkontakterne) men nåede ikke over 2 mbit med dem.

Det er langt rigeligt. Selve kanalerne kører DVB-C, så det er alt det interaktive, plud nogle enkelte andre ting, der kører på bærelinien...



Redigeret af zulfo - 12-December-2007 kl. 00:20
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Staunz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 20:28
Hej. Jeg bor i Horsens og har haft Zaptor siden dag 1 den kom, jeg har stadig kun dr1, dr2 og tv2 på den. Alle de andre kanaler har bare sort skærm - er det fordi der ikke udbydes digital spejl i Horsens Syd, eller hvad?
Til top
toppermaestro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 20:30

Teknikeren der var ude ved mig, sagde de var igang med at teste, det er der med at de optager alt fem dage tilbage. Nogen der ved noget om hvornår man kan forvente det udbydes? og hvad vil det koste?

Til top
boxz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Staunz Staunz skrev:

Hej. Jeg bor i Horsens og har haft Zaptor siden dag 1 den kom, jeg har stadig kun dr1, dr2 og tv2 på den. Alle de andre kanaler har bare sort skærm - er det fordi der ikke udbydes digital spejl i Horsens Syd, eller hvad?
jeg bor også i horsens syd, og jeg håber da virkeligt at alle kanalerne er digitale!
Til top
GAL1950 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 13:11

Oprindeligt skrevet af boxz boxz skrev:

Oprindeligt skrevet af Staunz Staunz skrev:

Hej. Jeg bor i Horsens og har haft Zaptor siden dag 1 den kom, jeg har stadig kun dr1, dr2 og tv2 på den. Alle de andre kanaler har bare sort skærm - er det fordi der ikke udbydes digital spejl i Horsens Syd, eller hvad?
jeg bor også i horsens syd, og jeg håber da virkeligt at alle kanalerne er digitale!

Bor i Horsens Syd, har intet digitalt spejl aktivt på zaptor, som lovet i Telia/Stofa butikken. 

Til top
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af GAL1950 GAL1950 skrev:

Oprindeligt skrevet af boxz boxz skrev:

Oprindeligt skrevet af Staunz Staunz skrev:

Hej. Jeg bor i Horsens og har haft Zaptor siden dag 1 den kom, jeg har stadig kun dr1, dr2 og tv2 på den. Alle de andre kanaler har bare sort skærm - er det fordi der ikke udbydes digital spejl i Horsens Syd, eller hvad?
jeg bor også i horsens syd, og jeg håber da virkeligt at alle kanalerne er digitale!

Bor i Horsens Syd, har intet digitalt spejl aktivt på zaptor, som lovet i Telia/Stofa butikken. 

I Horsens syd er Stofa ikke færdige med ombygningen, men på generalforsamlingen i Horsens Syd antenneforening midt i November blev det højt og helligt lovet, at de ville være klar d. 31/12. På Horsenssyd.dk er der en oversigt over hvor langt de er nået med ombygningen. Desværre er den ikke særligt godt opdateret.

Når ombygningen er færdig, er jeg ikke i tvivl om at det digitale spejl vil være med alle eller de fleste kanaler.

Jeg har af samme grund endnu ikke købt en Zaptor, men det kan ikke vare længe. Måske en lille personlig julegave?

Til top
tc66 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 15:51
Jeg sendte en mail til Jens Hockland fra antenneforning Horsens SYD fredag den 28/12-07 og han sagde at jeg kan se spejlet allerede nu. Men jeg tjekkede igår og jeg kan stadig ikke se noget. Hvad med Jer andre i Horsens SYD.
Til top
GAL1950 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af tc66 tc66 skrev:

Jeg sendte en mail til Jens Hockland fra antenneforning Horsens SYD fredag den 28/12-07 og han sagde at jeg kan se spejlet allerede nu. Men jeg tjekkede igår og jeg kan stadig ikke se noget. Hvad med Jer andre i Horsens SYD.

Spejlet er aktivt hos mig siden d. 21.12-07, men kanalskift er langsomt med til tider sort skærm.

Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 16:30
Mens vi venter på temapakkerne
Århus antenneforening har åbenbart en konflikt med både stofa, canal digital og viasat angående temapakkerne. Stofa forventer efter hvad jeg kan læse på nettet at der kan gå op til 3 mdr. før temapakkerne er på plads. 

Kom nu ind i kampen århus antenneforening og stofa, hvor svært kan det være. I ålborg kan de godt finde ud af det.
Til top
tc66 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 17:29

Jeg fik hjælp fra kundeservice. Jeg skulle bare tage kortet ud, også opdaterede den mine kanallister. og vupti, så var de der.

 

Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Er ret interesseret i at anskaffe Zaptor; men problemet er bl. a. flere kabler, som der egentlig ikke rigtig er plads til langs panelerne.

Jeg har ikke Stofanet i forvejen.

Jeg har fået lidt afvigende tilbagemeldinger fra Stofa ang. placering og kabling.  Håber nogen her ved lidt mere.

Jeg har i dag ved den nuværende antenneindgang en elektronisk fordelerboks med kabling til 3 fjernsyn. Jeg vil gerne have et antennestik med dataudtag placeret ved fjernsynet koblet på det kabel, der allerede går der, så det kun er det nuvværende antennekabel, der skal gå rundt i stuen. Kabelmodem og Motorola-boksen skulle så stå ved fjernsynet. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Den sidste besked fra Stofa er at kabelmodem skal stå ved nuværende antennestik, hvor der så åbenbart bliver monteret et stik med dataudgang.

Hej

Jeg ved ikke om der er andre som har skrevet dette, eller du har fundet ud af det... Men hvad det angår internetforbindelsen blev jeg informeret fra stofa, om at modemmet SKULLE stå der hvor forbindelsen kommer ind i min lejlighed...

Men jeg lod det nu komme an på en prøve, da jeg kom i tanke om, at da jeg i sin tid havde TDC Webspeed fulgte der en form for omformer med... Omformeren bestod af en lille plastic boks der placeres på sit almindelige tv/radio antenneudtag i vægen og på boksen er der udgang til tv/radio OG coax/internet stik...

Jeg placerede omformeren ved mit fjernsyn og koblede stofamodemmet til og til min store fornøjelse virkede det... Så når det virker, bør det vel bare være et spørgsmål om at få sådan en omformer eller blot opsætte et stik med coax udgang...

Jeg ved ikke om det virker således andre steder, men det virker for mig...

Håber dette kunne hjælpe og måske spare dig for at trække yderligere ledninger...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu