recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: MK Sound S-150mkII THX Ultra 2 (3 stk) SOLGT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: MK Sound S-150mkII THX Ultra 2 (3 stk) SOLGT

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: MK Sound S-150mkII THX Ultra 2 (3 stk) SOLGT
    Sendt: 10-Marts-2013 kl. 19:13
S-150 mkII kræver ingen nærmere introduktion. Denne legendariske højttaler bliver stadig benyttet i et hav af studier verden over bl.a. hos Lucas Film. Den nye mkII udgave af S-150 har fået forbedret diskant og er om muligt blevet endnu mere åben. Med S-150II er du et skridt nærmere bio himlen, selv ved reference styrke i store rum spiller disse perler u-anstrengt, åbent og luftigt og med et enormt "attack".

De 3 højttalere er 2 år gamle, men har stået ubrugte i 7 måneder pga udenlandsophold. Perfekt stand. Original emballage haves. Står i Kgs. Lyngby. Nypris: 28.485,-

http://www.mksoundsystem.com/home-products/150-series/s-150mkii/

http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2987

Samlet pris: 19.000,-

Redigeret af Stereolab - 13-Marts-2013 kl. 12:54
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 21:23
Dohhhh.... din slyngel!!!!

Kunne du for pokker ikke have sat dem til salg, inden jeg skar hul i min nye baffelvæg til mine Jamo D600 Censored

Spøg til side, hvorfor sælger du forresten?

Mvh
LBA75

Redigeret af LBA75 - 10-Marts-2013 kl. 21:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 10:57
Hehe, det kan da ikke være så svært at lappe hullerne i den baffelvæg Wink

Jeg er stadig meget glad for højttalerne, men har fået lidt penge tilbage i SKAT, så overvejer en "upgrade" til aktive højttalere.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Hehe, det kan da ikke være så svært at lappe hullerne i den baffelvæg Wink

Jeg er stadig meget glad for højttalerne, men har fået lidt penge tilbage i SKAT, så overvejer en "upgrade" til aktive højttalere.

jeg overvejer at skifte mine ud - aktive M&Ker?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg overvejer at skifte mine ud - aktive M&Ker?
PM sendt Smile
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 11:32
Må jeg også få PM? - jeg er egentlig interesseret i at byde, men jeg kender ikke MK lyden og jeg ved ikke lige hvordan de skulle transporteres - bor i nordjyland.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Må jeg også få PM? - jeg er egentlig interesseret i at byde, men jeg kender ikke MK lyden og jeg ved ikke lige hvordan de skulle transporteres - bor i nordjyland.

neutralt - det der er på skiven , er det du hører. Intet bliver lagt til , eller taget fra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 11:44

PM sendt Smile
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:19

p.las, hvordan er de til musik? Er de trættende at høre på? Jeg prioterer egentlig film højest, men jeg søger nogle højttalere som også kan bruges til at lytte til noget musik i ny og næ.. ikke at jeg er audiofil, men jeg vil stadig have noget som er godt..

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:25

p.las, hvordan er de til musik? Er de trættende at høre på? Jeg prioterer egentlig film højest, men jeg søger nogle højttalere som også kan bruges til at lytte til noget musik i ny og næ.. ikke at jeg er audiofil, men jeg vil stadig have noget som er godt..

Nu ved jeg nogenlunde hvad p.las. vil svare dig - tror jeg, men jeg ville absolut lytte til dem først med musikSmile Men ellers er p.las.´beskrivelse ovenover ganske korrekt.

Redigeret af Hother - 12-Marts-2013 kl. 12:28
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:38

det er en højtaler der deler vandene. Selv kan jeg rigtig godt lide dem til musik - især live musik , lyder bare rigtig. hvis man har muligheden kan man med fordel dele ved eks 120hz til musik. Så kommer der lidt mere krop på kickdrums og lign. Man kommer generelt langt , ved at eksperimentere med sit setup. Til film kan de bare noget som andre hifi højtalere ikke kan - kontrol og dynamik , ved høj volume.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:46

Jeg synes personligt at MKerne er fremragende til musik, og det har jeg ytret før på dette forum. Højttaleren er som tidligere nævnt neutrale og tro til kilden. Det kan jeg personligt godt lide, og det ligger langt fra f.eks. Elac, men hver sin smag. Jeg er vist ikke den eneste herinde med den holdning. Se f.eks. denne tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44782&PN=31&title=mr-anderson-nu-med-audyssey-pro

hvor AlJones fortæller at han bruger 150erne i et dedikeret stereosetup til musik (udover surroundsetuppet i hjemmebioen).
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu