|
SACD |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | ||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næppe Du kan se hvordan det er gået med Film. Nogle danske film kommer kun på DVD Og ser du på salget af film, så er det kun nedadgående: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1643968282 |
||
Guld medlem
Bruger Oprettet: 15-April-2020 Status: Offline Point: 244 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svaret. Jeg glæder mig til at høre den i 5.2
|
||
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB (2nd Generation) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2 |
||
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 552 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du vil have den ultimative udgave af Dark side skal du købe
Pink Floyd: Dark Side Of The Moon - Immersion EditionKan vist skaffes for 500 kr og op. |
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
|
En udgave der vist ikke mangler noget
|
||
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB (2nd Generation) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2 |
||
Thomas 78
Ny bruger Oprettet: 22-August-2021 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bortset fra en SACD
|
||
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 552 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og så savner den også sine Immersion Edition brødre;
The Wall og Wish you where here. 3 MEGET flotte boksset! SACD'en hører jeg ikke mere efter jeg har fået Blu-ray discne med mere indhold. (men jeg sælger ikke min SACD). |
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med Blu-Ray disc mener du så musik koncerter (musik-vidioer) eller findes der musik indspilninger (de samme som på SACD) på Blu-Ray uden billede ?
Bond |
||
Audiophile
Bruger Oprettet: 17-December-2020 Sted: København Status: Offline Point: 88 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er lyd på blu-ray - dog også med lidt extras med videoer. Pink Floyd skiverne fra Immersion boksene DSOTM og WYWH, ikke The Wall) indeholder det samme lydspor som SACD’erne, ligeledes gør den nyligt udkomne remastering af Animals, har begge versioner af dem alle, de er fremragende - foretrækker SACD fordi afspilning er nemmere uden de tunge, tunge BD menuer, til ekstras skal man til BD, der indeholder tidlige versioner etc. F.eks. fantastisk at høre de oprindelige quad mix.
Har også købt de de nylige hires stereo i MQA - som alle andre hires versioner er det fremragende lyd 😀
|
||
Audiophile
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og for også at svare OP, jeg har alle tænkelige versioner af DSOTM, SACD’en som efterhånden har nogle år på bagen, er lydmæssigt overlegen sammenlignet med diverse cd udgaver. Sammenlignet med hires fil eller blu-ray må jeg ærligt sige, at det er svært at høre nogen egentlig forskel - men jeg bilder mig ind at SACD multichannel og MQA stereo er de versioner jeg synes lyder bedst… Jeg synes du skal købe SACD’er - Analogue Productions har genudgivet den fornylig, så den burde være til at få fat i…
|
||
Audiophile
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og tilsidst her en advarsel, pas på med at købe DSOTM og WYWH Immersion boksene brugt, der er en fejl på mange af de blu-ray skiver der er med, DSOTM BD kan ikke afspilles og WYWH BD har 3 høje click på sidste track. Jeg har haft begge fejl, men har fået byttet begge skiver via producenten - men ganske besværligt og irriterende…
Redigeret af Audiophile - 07-Januar-2023 kl. 11:04 |
||
Audiophile
Funktioner
Tak(0)
|
|
Undskyld - men en sidste, sidste kommentar - der er vedholdende rygter om et Atmos mix af DSOTM, det er jo 50 året vi fejrer her i 23…
|
||
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har nu lånt en del SACD på biblioteket deriblandt Dark Side. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af surround lyden på den, men mere glad for lyden på nogle skriver med Depeche Mode.
|
||
Beovision Avant 55"
||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |