recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem dtr94160ta hd og underlig 5.1 lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem dtr94160ta hd og underlig 5.1 lyd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

En anden ting der undrer mig ved denne boks er at den kun finder det ene lydspor (som er heldigvis er 5.1 sporet) på DR HD. På de andre DVB-T bokse jeg har samt på selve TV'et er der to lydspor at vælge imellem på DR HD !!?

Er der ikke mulighed for at vælge mellem "multichannel" og "stereo"? Det er der på minConfused

Jo jo , men det har jo vel intet at gøre med valg af lydspor på DR HD . Denne indstilling har vel kun noget at gøre med hvad den digitale lydudgang skal spytte ud.

DR HD sender både i stereo og i 5.1  - altså i to separate lydspor som man normalt kan vælge imellem på sin modtager-boks eller på TV'et. Men på Sagem boksen ses tilsyneladende kun ét spor. På Folketingskanalen kan der dog vælges mellem to lydspor.

Redigeret af filmfreak - 30-Oktober-2010 kl. 11:54
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 19:38

En anden ting der undrer mig ved denne boks er at den kun finder det ene lydspor (som er heldigvis er 5.1 sporet) på DR HD. På de andre DVB-T bokse jeg har samt på selve TV'et er der to lydspor at vælge imellem på DR HD !!?

Er der ikke mulighed for at vælge mellem "multichannel" og "stereo"? Det er der på minConfused

Jo jo , men det har jo vel intet at gøre med valg af lydspor på DR HD . Denne indstilling har vel kun noget at gøre med hvad den digitale lydudgang skal spytte ud.

DR HD sender både i stereo og i 5.1  - altså i to separate lydspor som man normalt kan vælge imellem på sin modtager-boks eller på TV'et. Men på Sagem boksen ses tilsyneladende kun ét spor. På Folketingskanalen kan der dog vælges mellem to lydspor.
Det er vel et aktivt valg om boxen skal videresende stereo sporet eller multichannel sporet. Box'en modtager jo begge, så det har da i høj grad noget med det at gøre.

Min står altid på multichannel, men da jeg havde min reciever på værksted, lagde jeg mærke til at lyden var noget svagere på TV'ets højttalere, som jo kun er stereo. Ved at skifte box'en over på stereo, blev lyden noget højere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 21:47

Det er vel et aktivt valg om boxen skal videresende stereo sporet eller multichannel sporet. Box'en modtager jo begge, så det har da i høj grad noget med det at gøre.

Min står altid på multichannel, men da jeg havde min reciever på værksted, lagde jeg mærke til at lyden var noget svagere på TV'ets højttalere, som jo kun er stereo. Ved at skifte box'en over på stereo, blev lyden noget højere.

OK, men så fungerer den bare lidt anderledes end andre DVB-T bokse. F.eks på min Denver DVB-T boks hvis digitale lydudgang er sat til RAW (hvilket giver DD5.1 lyd ud på DR HD) (kan også sættes til PCM 2.0) kan jeg stadig vælge imellem de to lydspor på DR HD - det ene giver mig DD5.1 og det andet PCM 2.0 (eller også er det DD2.0?)
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 23:26

OK, men så fungerer den bare lidt anderledes end andre DVB-T bokse. F.eks på min Denver DVB-T boks hvis digitale lydudgang er sat til RAW (hvilket giver DD5.1 lyd ud på DR HD) (kan også sættes til PCM 2.0) kan jeg stadig vælge imellem de to lydspor på DR HD - det ene giver mig DD5.1 og det andet PCM 2.0 (eller også er det DD2.0?)

Jeg kan vælge mellem PCM 2.0 og Dts5.1 fra DR HD, også på optagelser på Sagem`en. Dog kun via opsætningen. Så begge spor er til rådighed.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Jeg har lige kørt HDtesten fra en optagelse jeg havde på disken (27.10.2010) via HDMI.

Lyden er korrekt i alle højttalere, dog kan jeg høre en smule fra center når jeg lægger øret til højttaleren. Når jeg sidder i lytteposition 3 m væk kan jeg intet høre fra center når den SKAL være tavs.

En re-boot sletter ikke disken.

Lyttede igen til HD-testen i går (og optog den).
Det var som sidste gang - dvs lyden fra de øvrige højttalere bliver fejlagtig også afspillet samtidigt i center - måske en anelse svagere, men den skal jo være tavs. Selv Nikolaj Sonne's 'subwoofer-lyd' blev også gengivet i center Cry
En re-boot gjorde desværre ingen forskel.
Kan det være fordi jeg kører med en for gammel firmware ? Mener den hedder v3.5 ?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu