recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samdung 55"es8005 eller vente til de nye fra 2013?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samdung 55"es8005 eller vente til de nye fra 2013?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 11:36
når mørket falder på så uploader jeg he he
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 22:10
Så fik jeg testet Batman The Dark Knight 720 på mit apple TV 2 her til aften, vel og mærke i en helt mørklagt stue !

Hvis man køre standard mode, med de settings der bliver nævnt i denne tråd, så er der ingen tvivl om at bleed er ikke eksisterende, dette kan man fx. teste ved bare at tage et helt sort billede, også se om man kan se noget lys. Der er totalt lukket !

Når jeg så ser HD i standard, så syntes jeg stadig billedet er meget mere grumset / og ujævn, end hvis jeg køre movie profil.

Jeg fortrækker personligt stadig Movie (flatpanels settings) også selvom det betyder der forkommer lidt bleed. Fantastisk realistisk billede det giver i HD, og til film er det ikke mindre end perfekt syntes jeg..

Det var min vurdering, er sikker på der er andre der er helt uenig med mig :)


Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 22:31
Hej Crelle. Hvis du slet intet bleed har med disse settings og mit ser ud som på billederne, så må det jo være en bytter! Glæder mig til at se Helljohn´s billeder, for at slå det helt fast.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 22:43
Her er mit i mørke med de settings nævnt her 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 22:45
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 22:47
Billede er taget med Iron man på og den har sorte bjælker og jeg har intet bleed
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Hej Crelle. Hvis du slet intet bleed har med disse settings og mit ser ud som på billederne, så må det jo være en bytter! Glæder mig til at se Helljohn´s billeder, for at slå det helt fast.


Det sidste billede du har uploadet ser virkelig slemt ud mht. torch light bleed fra hjørnerne, samt der er en stor cloud med nedre højre hjørne. Selve kvaliteten er ikke super god på billederne, så det kan være lidt svært at bedømme de første billeder du har uploadet. Men det sidste er slemt.

Man kan indstille sig ud af meget af det bleed, cloud du har. Som nævnt har "standard mode" en betydelig indvirkning på problemet pga. det dimming der aktiveres i standard mode (er slået fra i film mode). Hvis du også har fyret godt op for baglys, brightness.. så vil bleed naturligvis være tydeligere.

"bleed" i sig selv, er en del af LED tv'er i dag. Og jeg er ret sikker på, at Samsung ikke bytter bleed ting for enhver pris. Lidt bleed fra hjørnerne tror jeg er helt almindeligt på LED modellerne. Man skal være yderste heldig, hvis man får et uden bleed. Og hvis man så bytter en model med bleed, så risikere man at få en endnu dårligere model næste gang. Det er som at vinde i en tombola, hvis man får et helt perfekt tv. Jeg kunne godt mistænke Samsung lidt for, at sende specielt udvalgt "perfekte" ES8000 modeller ud til folk som tester tv'et :) Ellers ville de ikke score specielt godt på det punkt. Men jeg ved ikke om de er så frække at gøre det hehe.

Men festaben, hvis det er mega slemt med dit bleed, så kør ud til Elgiganten og få det byttet. Men jeg tror der skal en del til, før de bytter på den regning. Ellers havde jeg også byttet med 40 tommer ES8005 til nyt u. bleed (hvis muligt)


Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 08:40
Tak for de mange svar. Så Star Wars igår på TV3, mens jeg havde lys i stuen og her lå jeg ikke rigtig mærke til noget. Slukkede lyset og herefeter lagde jeg faktisk ikke så meget mærke til hjørnerne, men blev tilgengæld mere opmærksom på den ujævne lysfordeling neders i H side, som også ses af det sidste billede jeg har uploadet. På dette billede er det hele lidt tydeligere end de andre, men har også en 2sec. lukketid på kameraet.
 
Tror jeg vil se om ikke jeg kan få byttet skærmen....burde være muligt da den er under en uge gammel og de har 14dages returret i El-giganten.

Redigeret af festaben - 28-Februar-2013 kl. 08:45
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 08:59
var da så lidt,håber du får det byttet og at du bliver glad for det Smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 09:40
Ja, dey gør jeg også. Tænker bare at et tv til 15000 skal være godt fra starten....og specielt når andre har et tv helt uden gener. Så jeg prøver "tombolaen" igen og ser om jeg er heldig:0)
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 17:32
Tv´et er returneret, så nu er det bare at vente til elgiganten igen får det hjem....
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Ja, dey gør jeg også. Tænker bare at et tv til 15000 skal være godt fra starten....og specielt når andre har et tv helt uden gener. Så jeg prøver "tombolaen" igen og ser om jeg er heldig:0)


Helt enig. Et tv til 15 kilo borde være 110% i orden på billedkvaliteten. Problemet er bare, at det er de sjældent. Jeg tror det med backlight bleed, er accepteret af langt de fleste mennesker, og ser ikke problemerne / fejlene som du og jeg. Mange aner sikkert ikke hvad backlight bleed el. hvad clouds er for noget, eller hvordan det ser ud for den sags skyld. Og det dækker producenterne sig ind under.

Sålænge det forholder sig således, så sker der intet før der kommer ny teknologi på banen der ændre på det.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu