recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 40" LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 40" LCD

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Nu har spørgsmålet om, hvor vidt man skal vælge plasma eller LCD, vel også noget at gøre med, hvordan rumforholdene i ens TV-stue er.

Alle plasma-teknologiens fortræffeligheder til trods, så mener jeg nu alligevel at det er temmelig nødvendigt med en vis afstand imellem TV'et og lænestolen eller sofaen. Ellers kan pixel-størrelsen på et 42-50" plasma-TV nemt komme til at virke for dominerende, når man kigger på skærmen.

Til små TV-rum - med en kortere afstand til skærmen - mener jeg så til gengæld at LCD gør sig bedre end plasma, p.g.a. en "finere" pixel-opløsning.

Det er vist noget sludder det der - ved alm. tv kanaler er der den samme opløsning på billedet ligemeget om det er en LCD skærm eller Plasma skærm.   

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Nu har spørgsmålet om, hvor vidt man skal vælge plasma eller LCD, vel også noget at gøre med, hvordan rumforholdene i ens TV-stue er.

Alle plasma-teknologiens fortræffeligheder til trods, så mener jeg nu alligevel at det er temmelig nødvendigt med en vis afstand imellem TV'et og lænestolen eller sofaen. Ellers kan pixel-størrelsen på et 42-50" plasma-TV nemt komme til at virke for dominerende, når man kigger på skærmen.

Til små TV-rum - med en kortere afstand til skærmen - mener jeg så til gengæld at LCD gør sig bedre end plasma, p.g.a. en "finere" pixel-opløsning.

Det er vist noget sludder det der - ved alm. tv kanaler er der den samme opløsning på billedet ligemeget om det er en LCD skærm eller Plasma skærm.   

Signalets opløsning har ikke noget at gøre med pixelopløsningen at gøre. Her sørger billedbehandling for at opfinde de manglende informationer. Der er også væsentlig forskel på om vi snakker et 1366x768 panel eller et 1920x1080 panel.

Men jeg mener ikke du behøver at være nervøs for at kunne se de enkelte pixels på hverken Plasma eller LCD hvis du eller sidder i normal afstand fra dyret. Optimal afstand fra en 42" (højopløst) Plasma er nok omkring 2,5 - 3 meter.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Nå, ja - godt ord igen. Men jeg vil nu alligevel lige citere en passage fra Tape Connections 'TC-Guide':

"Ulemperne ved plasma-tv i forhold til LCD, findes der mange myter om. Nogle er sande, mens andre enten er overdrevne eller forkerte. Den vigtigste ulempe er at der er en grænse for hvor små plasma-cellerne kan være. Derfor findes plasma-tv generelt kun i størrelser på 37 tommer og op. Samtidig betyder dette at plasma-tv generelt ikke har helt så høj opløsning som LCD, og plasma-teknologien egner sig ikke til stillestående billeder."

Eller har jeg muligvis misforstået noget?

Anyway: Med en kigge-afstand på kun lidt over 2 meter fra sofa til skærm var det da indlysende for mig, at et plasma-TV i en anstændig størrelse ikke kunne komme på tale. Ellers ville det have krævet en gennemgribende om-møblereing af stuen, for at opnå ny placering med en afstand på 2,5 - 3 meter, som der anbefales i et andet indlæg i tråden. Men når jeg står og kigger på plasma-skærme i butikkerne - selv med de go'e skærme fra Pioneer - skal jeg altså træde temmelig mange skridt tilbage, for ikke at føle mig generet af pixelstørrelsen (typisk 1024 x 768). Mindst tre meters afstand - og gerne mere.

Men okay, smag og behag .........

Redigeret af musicus - 11-September-2006 kl. 11:01
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 11:34
2 meter er fint til en 37" Pana.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 12:04
Hej

Jeg har selv et Samsung LE-40R71B og kan SLET ikke følge kritikken der har været.

Jeg vil vove at påstå det står BEDRE end mit gamle CRT (som var topmodel fra Samsung også).. især når jeg ser DVD film.

Jeg kan fuldt ud leve med det.

Jeg har tidligere holdt mig fra  LCD pga. "slør" osv. men det har dette intet af.

MortenP
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu