|
Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet |
Besvar ![]() |
Side <1 1516171819 30> |
Forfatter | |
Gnist ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skrev til Samsung's online support, men jeg kan nu ikke lige se logikken i at det skulle kunne ændre noget som helst. Men OK prøves, det skal det da.
**************************************************
KimP:
Hej Kenn. Du snakker med KimP. Hvordan kan jeg hjælpe dig? Kenn: Jeg har et problem med BD-D8900N, når den stopper en optagelse, stopper den også den afspilning som jeg er igang med at se. Er det noget jeg kan undgå? KimP: har du opdateret til seneste software i maskinen ?? Kenn: Ja KimP: okay det du evt kunne prøve er at du nulstiller maskinen og sætter den op helt på nyt , hvis det stadig ikke virker så ring ind på 70701970 og få en dybere fejlsøgning derfra Kenn: OK KimP: nulstilling = sluk maskinen tag alle ledninger ud lad den stå i ca 1 time KimP: sæt så alle ledninger i igen KimP: og lav en ny kanalsøgning Kenn: Det må jeg prøve |
|
![]() |
|
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det du fik dér var blot en "Har du prøvet at genstarte computeren?" afspisning. KimP er ikke klar over at dette er den måde Samsung-maskinen faktisk fungerer på, idet den har en ringe firmware. Han tror det er en funktionsfejl, imens det rent faktisk er en designfejl.
De begrænsninger Samsung-maskinen har minder rigtigt meget om dem der er i YouSee-boksen (som Samsung jo også har lavet). De er ret præcist årsagen til at vi ikke bruger vores YouSee boks, men den blot står og samler støv. Den er simpelthen så tåbeligt skruet sammen softwaremæssigt. Det er så det samme Samsung nu sælger under deres eget navn.
Dem der er utilfredse bør levere maskinen tilbage. Det er eneste måde at få Samsung til at vågne op på. Ellers har de jo intet incitament til at lave noget om - de arbejder ikke på firmwaren for deres fornøjelses skyld, men prioriterer nøje hver eneste ændring op imod hvor mange ekstra maskiner de får over disken på baggrund af dén konkrete ændring. Sådan er det med alle firmaer.
Pioneer er et godt eksempel på at denne fremgangsmåde betaler sig - Pioneer måtte opgive produktionen af måske verdens bedste TV, da kunderne køber efter kvantitet i højere grad end kvalitet.
Mvh
Steen
|
|
![]() |
|
DreyerDK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2011 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er kommet en ny opdatering, 001005. Som sædvanlig fremgår det ikke, hvad den indeholder. Har noget en ide om, hvad der er rettet/tilføjet?
Maskinen genstarter fortsat efter ca. 5 minutters brug, så denne fejl er der stadig, ligesom der endnu ikke er tilføjet mulighed for automatisk forlængelse af optagelser. Man kan selvfølgelig manuelt ændre optagetiden, men det går mange gange ud over titel - i hvert fald på DR kanalerne. Ved Guide/EPG er der fortsat heller ikke billede eller lyd på, selv om der er plads til billede i oversigten. I aften lejede vi for første gang en film via SF Anytime. Det skulle vi aldrig have gjort. Billedet frøs 7-8 gange under filmen, og maskinen reagerede ikke på noget som helst andet end at tage strømmen og genstarte dyret. Irriterende!! Vi har endnu ikke set de sidste 15 minutter af filmen. Det må vente til i morgen eller på PC'en. Har andre den samme oplevelse? Det er et dyrt stykke hardware, men efterhånden må jeg indrømme, at der er proppet noget billigt og til tider ubrugeligt software ind, ikke hvad man skulle forvente af så dyr en maskine. Jeg håber, at Samsung snart får styr på softwaren, ellers er jeg bange for, at der har været tale om et fejlkøb. Den er efterhånden 3 måneder gammel, så returnering kommer ikke på tale. I sommerhuset har vi lige købt en Maximum CA-614 med indbygget disk. En billig maskine, men den overgår på mange måder Samsung boksen. Ved EPG optagelse f.eks. lægges automatisk 5 minutter til i hver ende, men kan justeres, hvis det ikke er nok.
|
|
![]() |
|
Recorder-hero ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2011 Sted: Søborg Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har netop indkøbt BD-D8900N optager efter at have fulgt med i Recorder-tråden her. Er ganske tilfreds med HDD'en, som fint ser den D-link NAS og Boxer-Flex kort, jeg købte samtidig. Jeg er helt med på, at man ikke kan brænde optagelser til DVD, men er der nogen der ved, om man kan brænde optagede titler til ekstern HD (altså ikke live-optagelser) og på den måde lave backups (der jo så kun kan ses på samme HDD optager)?
|
|
![]() |
|
mfa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-August-2011 Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man kigger på Samsungs hjemmesiden så ligger der en 1006 software klar. http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-D8900N/XE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support
Er der nogen som har prøvet den?
|
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har opdateret men kan ikke se eller mærke forskel !!!
![]() OG JA det kunne være rart med nogle oplysninger om hvad div. opdate gør/forbedere !!!! |
|
|
|
![]() |
|
theboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-December-2005 Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nogen af jer Boxer.
Jeg har problemer med at time optagelser af Boxer kanaler. Jeg kan sagtens se og optage direkte på Boxerkanaler, men hvis jeg slukker boksen og sætter den til at optage, så får jeg bare efterfølgende besked om at den ikke har optaget noget fordi optagen er kodet. Det giver sig også i udslag hvis boksen har været slukket og man tænder den på en kodet Boxer kanal. Boksen starter og der kommer lyd på, men det står at signalet er kodet. skifter man så kanal og tilbage igen så kommer der billede på. Er det andre der har oplevet dette/har dette problem? (jeg køre FW 1006) |
|
![]() |
|
Kruf ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også opdateret, men kan ikke umiddelbart se nogen forandring (har ikke været hele vejen rundt endnu). Jeg tror, at opdatering fra 4 til 5 løste nogle problemer, når man redigerer egne optagelser ![]() Jeg har stillet 3 spørgsmål til Samsung: 1. Den "fryser" ind imellem. Kan det løses? 2. Er det muligt at angive, hvilke problemer/forbedringer en opdatering løser/giver? 3. Maskinen kan godt "se" isofiler fra min NAS, men man kan ikke komme videre end til startbilledet. Skal den kunne afspille isofiler? Jeg fik flg. svar: Hej Per,
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic. Vi har desværre ingen oversigt over, hvilke problemer der bliver løst med de fremtidige opdateringer. Kan godt være, at vi vil angive hvilke problemer der bliver løst, det har vi desværre ingen information om på dette tidspunkt. Nej, den kan ikke afspille ISO filer, beklager. Hav en rigtig god dag! Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen. Med venlig hilsen Laura Samsung Support Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst) Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00 Hjemmeside: www.samsung.dk |
|
![]() |
|
Recorder-hero ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2011 Sted: Søborg Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Over natten har mit BD-D8900N bestemt sig for at fornægte Boxer modulet. Er der andre BD-D8900N brugere med Boxer, der har samme problem, eller er det mon mit Boxer modul, der er stået af. Har kun haft det i 3 dage og det virkede fint kl 23.30 i går aftes. Hos Boxer siger de, at maskinen ikke er en Boxer-godkendt model, men er alligevel søde at hjælpe. |
|
![]() |
|
theboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-December-2005 Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det virker stadig her.
Har du kunnet time optagelse af boxer kanaler tidligere problemfrit? |
|
![]() |
|
Recorder-hero ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2011 Sted: Søborg Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej theboy.
Tak for hurtigt responds. Jeg gik til den lokale Expert butik og spurgte høfligt, om de ville være rare at teste mit modul og mit kort (fik fin service hos Expert på trods af, at jeg ikke har købt HDD eller Boxerkort hos dem!). Det viste sig, at modulet rent faktisk var defekt, så nu er det bare at vente på, at Boxer får sendt et nyt. Har forresten også fået læst mig til, at optagelser på intern HD ikke kan overføres til ekstern HD. For at optage på ekstern HD skal man altså gøre det direkte...hvis nogen eller får brug for den oplysning på et tidspunkt.
|
|
![]() |
|
Dolmio ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg var ude for det for lidt siden da jeg skulle slette 2 optagelser. Jeg markerede begge optagelser og valgte "Slet" i "Tools"-menuen men optageren frøs og jeg måtte hive stikket ud. Anden gang jeg forsøgte med at slette de 2 filer lykkedes det. Jeg har en BD-D8900N og har installeret softwareopgradering fra 27/7-2011 (001006) Jeg har også to gange været ude for at det ikke var noget billede på skærmen da jeg startede optageren. Det eneste jeg kunne se var en sort skærm med en info-bjælke øverst hvor der stod "HDMI 4, Optager 2 (BD-HDD Combo)". Først da jeg genstartede optageren kom der billede. /Dolmio
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 1516171819 30> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |