recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet

Besvar Besvar Side  <1 1516171819 30>
Forfatter
Besked
Gnist Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gnist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:43
Skrev til Samsung's online support, men jeg kan nu ikke lige se logikken i at det skulle kunne ændre noget som helst. Men OK prøves, det skal det da.

KimP:
  Hej Kenn. Du snakker med KimP. Hvordan kan jeg hjælpe dig?
Kenn:
  Jeg har et problem med BD-D8900N, når den stopper en optagelse, stopper den også den afspilning som jeg er igang med at se. Er det noget jeg kan undgå?
KimP:
  har du opdateret til seneste software i maskinen ??
Kenn:
  Ja
KimP:
  okay det du evt kunne prøve er at du nulstiller maskinen og sætter den op helt på nyt , hvis det stadig ikke virker så ring ind på 70701970 og få en dybere fejlsøgning derfra
Kenn:
  OK
KimP:
  nulstilling = sluk maskinen tag alle ledninger ud lad den stå i ca 1 time
KimP:
  sæt så alle ledninger i igen
KimP:
  og lav en ny kanalsøgning
Kenn:
  Det må jeg prøve
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Gnist Gnist skrev:

Skrev til Samsung's online support, men jeg kan nu ikke lige se logikken i at det skulle kunne ændre noget som helst. Men OK prøves, det skal det da.

KimP:
  Hej Kenn. Du snakker med KimP. Hvordan kan jeg hjælpe dig?
Kenn:
  Jeg har et problem med BD-D8900N, når den stopper en optagelse, stopper den også den afspilning som jeg er igang med at se. Er det noget jeg kan undgå?
KimP:
  har du opdateret til seneste software i maskinen ??
Kenn:
  Ja
KimP:
  okay det du evt kunne prøve er at du nulstiller maskinen og sætter den op helt på nyt , hvis det stadig ikke virker så ring ind på 70701970 og få en dybere fejlsøgning derfra
Kenn:
  OK
KimP:
  nulstilling = sluk maskinen tag alle ledninger ud lad den stå i ca 1 time
KimP:
  sæt så alle ledninger i igen
KimP:
  og lav en ny kanalsøgning
Kenn:
  Det må jeg prøve

Det du fik dér var blot en "Har du prøvet at genstarte computeren?" afspisning. KimP er ikke klar over at dette er den måde Samsung-maskinen faktisk fungerer på, idet den har en ringe firmware. Han tror det er en funktionsfejl, imens det rent faktisk er en designfejl.

De begrænsninger Samsung-maskinen har minder rigtigt meget om dem der er i YouSee-boksen (som Samsung jo også har lavet). De er ret præcist årsagen til at vi ikke bruger vores YouSee boks, men den blot står og samler støv. Den er simpelthen så tåbeligt skruet sammen softwaremæssigt. Det er så det samme Samsung nu sælger under deres eget navn.

Dem der er utilfredse bør levere maskinen tilbage. Det er eneste måde at få Samsung til at vågne op på. Ellers har de jo intet incitament til at lave noget om - de arbejder ikke på firmwaren for deres fornøjelses skyld, men prioriterer nøje hver eneste ændring op imod hvor mange ekstra maskiner de får over disken på baggrund af dén konkrete ændring. Sådan er det med alle firmaer.

Pioneer er et godt eksempel på at denne fremgangsmåde betaler sig - Pioneer måtte opgive produktionen af måske verdens bedste TV, da kunderne køber efter kvantitet i højere grad end kvalitet.

Mvh
Steen
Til top
DreyerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2011
Sted: Lystrup
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DreyerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 04:35
Der er kommet en ny opdatering, 001005. Som sædvanlig fremgår det ikke, hvad den indeholder. Har noget en ide om, hvad der er rettet/tilføjet?

Maskinen genstarter fortsat efter ca. 5 minutters brug, så denne fejl er der stadig, ligesom der endnu ikke er tilføjet mulighed for automatisk forlængelse af optagelser. Man kan selvfølgelig manuelt ændre optagetiden, men det går mange gange ud over titel - i hvert fald på DR kanalerne.

Ved Guide/EPG er der fortsat heller ikke billede eller lyd på, selv om der er plads til billede i oversigten.

I aften lejede vi for første gang en film via SF Anytime. Det skulle vi aldrig have gjort. Billedet frøs 7-8 gange under filmen, og maskinen reagerede ikke på noget som helst andet end at tage strømmen og genstarte dyret. Irriterende!! Vi har endnu ikke set de sidste 15 minutter af filmen. Det må vente til i morgen eller på PC'en. Har andre den samme oplevelse?

Det er et dyrt stykke hardware, men efterhånden må jeg indrømme, at der er proppet noget billigt og til tider ubrugeligt software ind, ikke hvad man skulle forvente af så dyr en maskine. Jeg håber, at Samsung snart får styr på softwaren, ellers er jeg bange for, at der har været tale om et fejlkøb. Den er efterhånden 3 måneder gammel, så returnering kommer ikke på tale.

I sommerhuset har vi lige købt en Maximum CA-614 med indbygget disk. En billig maskine, men den overgår på mange måder Samsung boksen. Ved EPG optagelse f.eks. lægges automatisk 5 minutter til i hver ende, men kan justeres, hvis det ikke er nok. 
Til top
Recorder-hero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2011
Sted: Søborg
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Recorder-hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 11:00
Har netop indkøbt BD-D8900N optager efter at have fulgt med i Recorder-tråden her. Er ganske tilfreds med HDD'en, som fint ser den D-link NAS og Boxer-Flex kort, jeg købte samtidig. Jeg er helt med på, at man ikke kan brænde optagelser til DVD, men er der nogen der ved, om man kan brænde optagede titler til ekstern HD (altså ikke live-optagelser) og på den måde lave backups (der jo så kun kan ses på samme HDD optager)?
Til top
mfa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2011
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mfa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 14:02
Hvis man kigger på Samsungs hjemmesiden så ligger der en 1006 software klar. http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-D8900N/XE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support 
Er der nogen som har prøvet den?
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 15:44
Har opdateret men kan ikke se eller mærke forskel !!!Confused

OG JA det kunne være rart med nogle oplysninger om hvad div. opdate gør/forbedere !!!!

Til top
theboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2005
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 16:18
Har nogen af jer Boxer.
Jeg har problemer med at time optagelser af Boxer kanaler.
Jeg kan sagtens se og optage direkte på Boxerkanaler, men hvis jeg slukker boksen og sætter den til at optage, så får jeg bare efterfølgende besked om at den ikke har optaget noget fordi optagen er kodet.
Det giver sig også i udslag hvis boksen har været slukket og man tænder den på en kodet Boxer kanal. Boksen starter og der kommer lyd på, men det står at signalet er kodet. skifter man så kanal og tilbage igen så kommer der billede på.

Er det andre der har oplevet dette/har dette problem?
(jeg køre FW 1006)
Til top
Kruf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2004
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kruf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Har opdateret men kan ikke se eller mærke forskel !!!Confused
OG JA det kunne være rart med nogle oplysninger om hvad div. opdate gør/forbedere !!!!

Jeg har også opdateret, men kan ikke umiddelbart se nogen forandring (har ikke været hele vejen rundt endnu).
Jeg tror, at opdatering fra 4 til 5 løste nogle problemer, når man redigerer egne optagelserSmile

Jeg har stillet 3 spørgsmål til Samsung:
1. Den "fryser" ind imellem. Kan det løses?
2. Er det muligt at angive, hvilke problemer/forbedringer en opdatering løser/giver?
3. Maskinen kan godt "se" isofiler fra min NAS, men man kan ikke komme videre end til startbilledet. Skal den kunne afspille isofiler?

Jeg fik flg. svar:

Hej Per, 

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic. 
Vi har desværre ingen oversigt over, hvilke problemer der bliver løst med de fremtidige opdateringer. Kan 
godt være, at vi vil angive hvilke problemer der bliver løst, det har vi desværre ingen information om på dette 
tidspunkt. 
Nej, den kan ikke afspille ISO filer, beklager. 
Hav en rigtig god dag! 

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte 
os igen. 
Med venlig hilsen 
Laura 

Samsung Support 
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst) 
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00 
Hjemmeside: www.samsung.dk 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Recorder-hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 10:38

Over natten har mit BD-D8900N bestemt sig for at fornægte Boxer modulet. Er der andre BD-D8900N brugere med Boxer, der har samme problem, eller er det mon mit Boxer modul, der er stået af. Har kun haft det i 3 dage og det virkede fint kl 23.30 i går aftes. Hos Boxer siger de, at maskinen ikke er en Boxer-godkendt model, men er alligevel søde at hjælpe.

Til top
theboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2005
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 11:40
Det virker stadig her.

Har du kunnet time optagelse af boxer kanaler tidligere problemfrit?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Recorder-hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 14:49
Hej theboy.
Tak for hurtigt responds. Jeg gik til den lokale Expert butik og spurgte høfligt, om de ville være rare at teste mit modul og mit kort (fik fin service hos Expert på trods af, at jeg ikke har købt HDD eller Boxerkort hos dem!). Det viste sig, at modulet rent faktisk var defekt, så nu er det bare at vente på, at Boxer får sendt et nyt. Har forresten også fået læst mig til, at optagelser på intern HD ikke kan overføres til ekstern HD. For at optage på ekstern HD skal man altså gøre det direkte...hvis nogen eller får brug for den oplysning på et tidspunkt.
Til top
Dolmio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dolmio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Kruf Kruf skrev:

Er der nogen af Jer, der har været ude for, at maskinen "fryser"?
Og er der forslag til løsning?
mvh Per

Ja, jeg var ude for det for lidt siden da jeg skulle slette 2 optagelser. Jeg markerede begge optagelser og valgte "Slet" i "Tools"-menuen men optageren frøs og jeg måtte hive stikket ud. Anden gang jeg forsøgte med at slette de 2 filer lykkedes det.

Jeg har en BD-D8900N og har installeret softwareopgradering fra 27/7-2011 (001006)

Jeg har også to gange været ude for at det ikke var noget billede på skærmen da jeg startede optageren. Det eneste jeg kunne se var en sort skærm med en info-bjælke øverst hvor der stod "HDMI 4, Optager 2 (BD-HDD Combo)". Først da jeg genstartede optageren kom der billede.

/Dolmio
Til top

Besvar Besvar Side  <1 1516171819 30>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu