recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet

Besvar Besvar Side  <12345 30>
Forfatter
Besked
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan slet ikke se samsungs hjemmeside skriver noget som helst om de 2 hdmi´er.... :) Faktisk en MEGET ringe info side..... marketing pladder.... "i naturtro 3d billeder"... bla bla.... MEN det er ikke det tråden handler om! ;) Må slettes.

Du har jo lov at hente en dansk brugervejledning (95 sider) og læse lidt i den.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Soko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg skal nok skrive en test. Mit store problem er tiden lige nu. Jeg har en anden anmeldelse igang, og så har jeg lige 3 dages workshop på arbejdet, som gør jeg ikke kan teste. Det var også derfor jeg lavede denne tråd.

Testen kommer nok først efter næste weekend.

Det var ikke så godt, så bliver du desværre nødt til at melde fra til den omtalte workshopWink

Mvh. soko
Til top
taugusti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2011
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taugusti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 22:03
Hvordan ser det ud mht. brugervenligheden?
Den forrige model fik nogle ret barske anmeldelser... Som gjorde at jeg fravalgte den.
Spec lyder jo ret godt så hvis det ellers er nemt at optage og afspille så ligger den højt på ønskesedlen...
/th
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af taugusti taugusti skrev:

Hvordan ser det ud mht. brugervenligheden?
Den forrige model fik nogle ret barske anmeldelser... Som gjorde at jeg fravalgte den.
Spec lyder jo ret godt så hvis det ellers er nemt at optage og afspille så ligger den højt på ønskesedlen...
/th

Den er rigtigt nem at bruge. 

En ting som jeg var ekstrem glad for, var at jeg kunne backe min kanalopsætning på TV'et og så restore den på boksen via USB.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 20:00
Hummelmose -> først og fremmest tak fordi du tager dig tid til at svare på alle vores spørgsmål:

Jeg er selv i den situation at jeg ønsker så mange funktioner som muligt i så få apparater som muligt. Valget står enten mellem denne Samsung, eller et nyere panasonic tv med streamingfunktioner, og så blot en løs dvd/bluray afspiller ved siden af.

Jeg er klar over at løsningen med et panasonic tv til at varetage alle funktioner har bl.a. følgende begrænsninger: Man kan ikke optage et program mens man ser et andet., man kan selvfølgelig ikke afspille musikfiler med tv'et slukket, som man ville kunne med samsung-maskinen.

Men hvis man sammenligner fx et TX-P42V20/TX-P42G30Y med denne samsung maskine, hvem er så bedst til at:

- være en pvr
- afspille videofiler, enten fra et netværk eller fra en hdd tilsluttet usb
- til at afspille musikfiler
- timeshifte.

og med bedst tænker jeg selvfølgelig både på "rå kvalitet" men nok i højere grad på betjeningsvenlighed.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 20:03
Har samsungmaskinen mulighed for at regulere udgangsniveauet på lyden med dens egen fjernbetjening. Her tænker jeg ikke så meget på om fjernbetjeningen kan sættes op til at styre tv'ets lydniveau for det kan den sikkert.

Men jeg har fx en HOLFI forstærker, som ærlig talt ikke er øverst på listen over produkter som de "store mærker" gør deres fjernbetjeninger kompatible med.

Så hvis jeg blot koblede stereo-out til forstærkeren, ville jeg så kunne styre udgangsniveauet med samsungens remote? Det ville være ret fedt! Det kan man jo på mange pvr-bokse

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 20:16
Et par stykker har spurgt til om man kan brænde optagelser ud på optiske medier.

SELVFØLGELIG KAN MAN DA DET!!!

Kan I huske Jurassic Park filmen? hovedpersonerne bliver vist rundt i parken, og guiden fortæller dem hvor absolut umuligt det er at dinosaurene skulle kunne slippe ud i det fri - hvortil bedstefaren (eller hvem det nu er) siger: Life finds a way....

Så hvis du VIL have optagelserne ned på en DVD skive fra tyskland, så kig på mulighederne: De sidder bag på maskinen. Jeg ville gøre således:

Forbind composite udgangen (og tilhørende lyd selvfølgelig) med en scart-indgang på en gammel vhs-maskine. (brug den SCART du plejede at sætte din parabolmodtager til eller hvis vhs'en ligefrem har composite in, så brug den). Forbind derefter vhs-maskinens primære scartudgang (den du plejede at forbinde til CRT-tv'et!) til en gammel analog DVD/HDD recorder, men brug ikke et almindeligt scart-kabel, men derimod et smart-lead kabel, som fjerner diverse kopi-beskyttelse (sådan et købte du, dengang du skulle kopiere alle dine dyrt indkøbte disney-vhs'er over på dvd-skiver. There you go.!!! Der vil være et kvalitetetstab, fordi det bliver konverteret til analog undervejs - og du vil miste eventuel flerkanalslyd, men kvaliteten vil stadig være god.

Efterhånden er min egen holdning noget i retning af, at hvis der er en film man gerne vil have på optisk medie, så kan den som regel købes til 59,- hos laserdisken når den ikke er en nyhed længere. Så får man den optimale kvalitet, ekstra-materiale, spanske undertekster osv.
Så ovenstående vil mest være relevant for specielle tv-programmer, som ikke udgives på dvd.

Kig på bagsiden af maskinen igen. Den har HDMI-udgang. Jeg ved ikke ret meget om digitale billed-signaler, men hvis man er tilstrækkeligt inde i tingene må det være muligt at få det over på en pc, v.h.a. noget passende hard- og software. DET MÅ SIMPELTHEN VÆRE MULIGT PÅ EN ELLER ANDEN MÅDE!!!!

Ovenstående er besværligt, men for de fleste vil det nok også være ganske få tv-optagelser man absolut SKAL have over på en dvd

Redigeret af pianomartin - 15-Maj-2011 kl. 20:19
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 23:15
kan man starte udsendelser forfra med denne her??   ligesom med vores yousee boks.

og er kvaliteten god? fordi den sidste samsung hdd optager vi havde var tv signalet dårligt ved optagelse, men på yousee boksen f.eks god.

mvh skyeeagle Smile
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 12:04
Kan den optage ét program på DVB-C samtidig med at man ser et andet program på DVB-C?
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 12:25
Kan man indstille hvor mange sekunder den springer ved tryk på pilene.. (min gamle philips sprang 5 min frem, og 10 sek. tilbage.. det var genialt mht. reklamepauser).. 

Denne springer kun 30 sekunder frem og tilbage, men det kunne jo være fedt hvis man kunne kontrollere det. 

har iøvrigt købt BD-D8200 (250gb harddisk).. den er super. RIGTIG godt billede og nem at finde ud af (siger selv konen). 

har dog fundet en mindre fejl. hvis man timer en optagelse via Guide (EPG) så får den naturligvis navn herfra, hvis man så går ind og vælger "man-fre" eller 1 x ugentligt, så skriver den at den ikke kan finde navnet på optagelsen. (det kommer på NÅR man optager, men det ville jo være mere overskueligt at have i listen). 

Nogle der har en løsning til det, så er jeg lydhør :)

Den står iøvrigt til en super pris på elgiganten's hjemmeside lige nu (2499)
Til top
kent77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kent77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 21:24
Hej Jens

Er dette også et problem for BD-D8900N ??

Citat fra Anmeldelsen af Samsung BD-C8500:

Jeg blev da også præsenteret for en kanalliste der modsvarer de kanaler som YouSee stiller til rådighed i min kabel TV pakke.

Men kunne jeg se de nævnte kanaler - næh. Jeg forsøgte rigtigt mange gange med opsætninger osv., men kom aldrig længere, end at jeg kunne modtage det man kalder "Must carry" kanaler - altså de kanaler der gratis og ukodet stilles til rådighed. Og mit YouSee kort virkede heller ikke. Jeg formoder man skal have et CAM-modul.

Og så var der forsøget med at ændre i kanalopsætningen, og hermed mener jeg at flytte på de tilgængelige kanalers indbyrdes plads. Brugermanualen beskriver flytning af kanalerne, men det kunne bare ikke lade sig gøre i mit tilfælde. Desuden fungere kanalskift relativt langsomt, i det mindste langsommere end på min Samsung YouSee boks.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af kent77 kent77 skrev:

Hej Jens

Er dette også et problem for BD-D8900N ??

Citat fra Anmeldelsen af Samsung BD-C8500:

Jeg blev da også præsenteret for en kanalliste der modsvarer de kanaler som YouSee stiller til rådighed i min kabel TV pakke.

Men kunne jeg se de nævnte kanaler - næh. Jeg forsøgte rigtigt mange gange med opsætninger osv., men kom aldrig længere, end at jeg kunne modtage det man kalder "Must carry" kanaler - altså de kanaler der gratis og ukodet stilles til rådighed. Og mit YouSee kort virkede heller ikke. Jeg formoder man skal have et CAM-modul.

Og så var der forsøget med at ændre i kanalopsætningen, og hermed mener jeg at flytte på de tilgængelige kanalers indbyrdes plads. Brugermanualen beskriver flytning af kanalerne, men det kunne bare ikke lade sig gøre i mit tilfælde. Desuden fungere kanalskift relativt langsomt, i det mindste langsommere end på min Samsung YouSee boks.

Nej. Overhovedet ikke. Jeg har indtastet netnummer (151 i københavn), og har fået de over 200 kanaler både kodede og ukodede.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 30>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu