Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bambi
Bruger
Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
|
Sendt: 18-April-2006 kl. 17:51 |
andefeldt skrev:
Ok. Skriv når du har prøvet at se fx. talkshow eller noget i den stil, hvor der skiftes mellem mørke og lyse billeder. |
Efter jeg slog Dynamic Dimming fra i går eftermiddags har jeg ikke bemærket pludselige skift i lysintensitet, men det beviser ikke rigtig noget; dels fordi jeg ofte kan se tv i timer uden at bemærke fænomenet og dels fordi det ikke altid er lige tydeligt. Desuden er det svært at afgøre om fænomenet er forsvundet når jeg ikke har set samme billede med Dynamic Dimming slået til. Så for at undgå at I ikke farer ud og købet tv'et under falske forudsætninger har jeg forsøgt at gå mere systematisk til værks ved at optage en bid af et David Letterman show og afspille det både med og uden Dynamic Dimming. Desværre var det ikke helt så let, fordi det både var svært at identificere overgange hvor skiftet i lysintensitet er tydeligt og fordi tv'et eller mine øjne ikke ikke regerer ens hver gang klippet afspilles. Selv om de overgange jeg har optaget slet ikke er så markante som andre jeg har set er min konklusion dog at den skiftende lysintensitet forsvinder når Dynamic Dimming er slået fra.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
|
Sendt: 18-April-2006 kl. 18:05 |
Det lyder da ret godt. Selvfølgelig kan man ikke være 100% sikker på, at det er slået helt fra nu, men det virker da sådan. Jeg havde nu købt skærmen alligevel. Jeg venter bare på, at den kommer ![](smileys/smiley1.gif) Og så må jeg jo bare selv til at lege. Men lad os da endelig høre fra andre, der har prøvet at slå det fra.
|
Anders
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 18-April-2006 kl. 19:51 |
Stay_Bamboocha skrev:
ja ændre den er måske fint, men hvad med helt fra som 'TOBBZ' skriver han har læst.....er også helt vild efter at vide det, mit vagl står også nemlig på et 40R72B eller Panasonic TH 37PV60.
|
Må jeg anbefale dig at kigge nærmere på JVC LT-40S70 som er markedets første LCD med 2 x HDMI og JVC's Dynapix HD 6.0 billedteknologi som kan korrigere og optimere billedet i realtime uden det påvirker gengivelsen. Den til dato eneste billedteknologi som kan justere på DVD og HD-signal.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
|
Sendt: 18-April-2006 kl. 19:57 |
BrianJVC skrev:
Stay_Bamboocha skrev:
ja ændre den er måske fint, men hvad med helt fra som 'TOBBZ' skriver han har læst.....er også helt vild efter at vide det, mit vagl står også nemlig på et 40R72B eller Panasonic TH 37PV60.
| Må jeg anbefale dig at kigge nærmere på JVC LT-40S70 som er markedets første LCD med 2 x HDMI og JVC's Dynapix HD 6.0 billedteknologi som kan korrigere og optimere billedet i realtime uden det påvirker gengivelsen. Den til dato eneste billedteknologi som kan justere på DVD og HD-signal.
|
Øhhh eneste billedteknologi som kan justere på DVD og HD-signal. ? Kan det nu passe ? Mener nu også Pixel Plus 2HD kan ændre på et DVD og HD-signal.
|
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
|
Sendt: 27-April-2006 kl. 21:18 |
Hvad er der ellers at finde af indstillinger i service menuen?
|
lurking
Junior bruger
Oprettet: 17-April-2006
Point: 32
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 17:47 |
Anders
[/QUOTE] Jeg er heller så skrap til tysk, men fremgangsmåden er som du skriver:
- Tv'et skal være på standby
- Man trykker på knapperne INFO, MENU og MUTE i den rækkefølge på fjernbetjeningen
- Tænder for tv'et
- Vælger punkt nr. to (Option Table) i servicemenuen
- I undermenuen kan man slå Dynamic Dimming fra
Nu har jeg prøvet at slå det fra, men det er svært at vurdere om det gør nogen forskel da jeg jo ikke ved hvordan det samme billede ville se ud med funktionen slået til... men jeg vil prøve at se om fænomenet med de pludselige skift i lysintensitet forsvinder. [/QUOTE]
Hm jeg må sq være dum, gør som der står her, men intet sker ? Model le32r72b
For lige at sige hva jeg egentlig gør så kommer det her:
1. slukker tv'et på power/standby på fjernbetjeningen
2. trykker på info (knap nr. 22 på fjernbetjeningen, den lige inder "piltasterne"
3. trykker på menu (knap nr. 8 på fjernbetjeningen)
4. trykker på mute (knap nr. 7 på fjernbetjeningen)
5. tænder tv'et igen på power/standby
Nogen der evt kan sige hva jeg gør galt heh ?
Redigeret af lurking - 01-Maj-2006 kl. 17:57
|
bambi
Bruger
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 17:54 |
lurking skrev:
Hm jeg må sq være dum, gør som der står her, men intet sker ? Model le32r72b
Nogen der evt kan sige hva jeg gør galt heh ? |
Ok, og du er helt med på at tv'et skal være slukket (på standby) inden du trykker på de tre taster, og at du derefter selv skal tænde for tv'et ved at trykke på den røde POWER-knap på fjernbetjeningen?
|
lurking
Junior bruger
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 17:59 |
Jeps vil jeg da mene, slukker det på den røde POWER på fjernbetjeningen hvis det er det du mener... :) damn hurtig respons der bambi.. har forresten redigeret mit andet indlæg med min fremgangsmåde
|
lurking
Junior bruger
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 18:03 |
Jamen det er sq da så typisk... så prøver jeg for gang nr. 1000 og så virker det...
|
bambi
Bruger
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 18:04 |
lurking skrev:
Jamen det er sq da så typisk... så prøver jeg for gang nr. 1000 og så virker det... |
Kanon, for jeg ville ikke vide hvad jeg ellers skulle foreslå dig... *G*
|
kallek
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 18:13 |
Der er noget jeg ikke forstår hvad gør det dynamic dimming godt for? og hvorfor så fjerne det?hvad er det som i ikke kan bruge ved det?
kallek
|
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 18:24 |
Nå men så kan jeg måske spørge igen, hvad er der ellers at finde i den omtalte service menu :)
|