Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bambi
Bruger
Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 18:31 |
Gooferen skrev:
Nå men så kan jeg måske spørge igen, hvad er der ellers at finde i den omtalte service menu :) |
Du kan fx indstille dit 32" tv til at være 40" – en let måde at spare 5.000,- på! *G* Der skal nok være de første 50 parametre med dårlige navne du kan stille på... jeg skal ikke rode for meget med dem.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 18:42 |
hehe nej forståeligt nok.. point of no return =)
Så må jeg vel bare vente på at jeg får mit tv, så jeg kan se hvad der er at pille ved i denne menu
Forsvinder denne service menu igen, når man starter tv'et eller hvordan får man den normale menu frem igen?
Redigeret af Gooferen - 01-Maj-2006 kl. 18:46
|
kallek
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1287
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 20:22 |
Der er noget jeg ikke forstår hvad gør det dynamic dimming godt for? og hvorfor så fjerne det?hvad er det som i ikke kan bruge ved det? er der ikke nogen der kan give et bud?
kallek
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 20:28 |
Samsung har noget de kalder DNIe. Dette er en teknologi, der automatisk justerer lysniveauet (eller kontrasten er det vidst) alt efter, hvor meget lys der er i det billede, man kigger på. Teoretisk er det jo nok ret smart, men problemet er, at tv'et automatisk står og justerer kontrasten. Det gør, at billedet "blinker", når der skiftes fra en lys til en mørk scene i en film, eller når der skiftes kamera i et talkshow osv. Det er til at blive sindsyg af! Derfor vil mange gerne have det slået fra ![](smileys/smiley1.gif) Og det kan vi med ovenstående metode.
|
Anders
|
kallek
Guld medlem
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 20:37 |
Ja det er da til at forstå,men hvorfor har de så lavet et system der er så dårligt så de fleste ikke vil bruge det.Det virker da ikke særligt smart af en af de største LCD fimaer i verden.har de ikke selv set tv på deres egne skærme på mig lyder det da underligt?
kallek
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 20:46 |
Egentlig er ideen vel god nok. Man får optimale lysforhold uanset, hvordan lyset er i billedet. Det forbedrer også billedkvaliteten en smule. Der er en DNI-e demo funktion på tv'et. Her bliver den ene halvdel af skærmen vist med DNIe og den anden uden. Her kan man godt se forskel i kvaliteten. Men jeg vil hellere have det lidt dårligere signal end at gå amok, hver gang jeg ser tv
|
Anders
|
como
Bruger
Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 21:50 |
Den nemme metode, brug det der hedder MOVIE mode. der skulle dynamisk kontrast være slået fra.
|
kallek
Guld medlem
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 21:58 |
Tak for svar,det prøver jeg først,inden jeg går ind og roder i menu![](smileys/smiley2.gif)
kallek
|
bambi
Bruger
Oprettet: 25-December-2005
Point: 76
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 22:02 |
como skrev:
Den nemme metode, brug det der hedder MOVIE mode. der skulle dynamisk kontrast være slået fra. ![](smileys/smiley4.gif) |
Er du sikker på det? Ud over at farverne bliver gullige og grimme har jeg ikke lagt mærke til nogen forskel hos mig... altså at de fire modes skulle have andre egenskaben end dem man selv kan justere på i Billede-menuen.
|
como
Bruger
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 22:07 |
Det er hvad jeg har læst på et par udenlanske forums, jeg skal ikke kunne sige om det passer.
|
como
Bruger
|
Sendt: 01-Maj-2006 kl. 22:15 |
Fandt lige dette indlæg på et engelsk forum om hvorfor man bør slå dynamisk kontrast fra.
To put it short, Dynamic Contrast (at least in the old models, not sure about the new R7x series which i still haven't seen in action) gets rid of a lot if not all details in dark areas by making them totally black and give the impression that blacks are darker, when in fact they aren't. The same happens on the other end, with the whites. In practice, it makes things that aren't black, look totally black, and things that aren't white, look totally white. That gives the impression that the contrast is much higher, but in fact it just erases detail which lots of people like.
The fact is that as long as you spend 2 minutes tweaking the brightness/contrast settings, you can get blacks that are just as black as with Dynamic Contrast ON, and still retain detail that is lost when it's ON.
For an example, look at some brunette's hair on TV. With Dynamic Contrast ON, it will most probably look totally black, with no detail whatsoever, with it OFF you will see the detail in her hair. Things that aren't black shouldn't be black, and what Dynamic Contrast does is just that, just to give more of a WOW effect.
Turn it OFF, change the brightness/contrast a little bit so that blacks are black, and look at how much detail you were missing out when the feature was ON.
If you then prefer it when it was ON, then that's fine, in the end it's your TV and your eyes, if you prefer it like that, we can't tell you what to do. Beauty is in the eye of the beholder! All we can say is that you get more detail when the feature is OFF.
DNIe is totally different and is needed in order to make the images better as it handles, among other things, motion, colour and sharpness and i think it does a good job.
|
Deathrow
Bruger
Oprettet: 28-Juni-2004
Point: 188
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 18:44 |
Er der nogen som gider gå ind i deres service menu -> option table og så se hvad deres "FRC2X" står på on eller off... kom ved en fejl til at trykke på den, uden at jeg så hvad der var fra start.
|
~>Deathrow<~
|