recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung eller Asus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung eller Asus?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har her under min frokostpause kigget lidt på computere. For at begrænse det, valgte jeg følgende kriterier:
- Skærm lig med 17,3".
- Harddisk minimum 750 GB.
- Ram minimum 8 GB.
- Ikke Acer og ikke HP.

Desuden kiggede jeg efter at harddisken ikke skulle være langsommere end 7200 RPM, hvilket en del faldt fra på.

Hvis du bliver sat til at købe en computer til chefen, så prøv at spørg ham, hvad han har af krav, og hvordan de enkelte valg indvirker på valget.

Eksempelvis:
Skærmstørrelse, versus vægt/størrelse
Harddisk størrelse versus hastighed (mulighed for SSD)
Tykkelse/vægt versus ydelse

En 7200 RPM disk kan sagtens være langsommere overall end en god 5400 RPM.

Og så forstår jeg ikke den her "Det må ikke være mærke X eller Y". Lenovo har intet med IBM at gøre, HP laver ganske fine bærbare på samme vis som Dell også gør det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:13
Jeg ved bare at der før har været en del problemer med HP, Acer har heller ikke et meget godt ry. Dell er generelt overpriset (især i professional klassen), ligesom IBM/Lenovo måske har været. Så derfor er der nogle enkelte mærker jeg går udenom, mens resten får en chance.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:17
Hvad med de bærbare fra MM-Vision?
http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_notebook.asp?action=shop&menu=notebook&gruppe=PcnoteVision&type=notevision 

Redigeret af Non-Desperado - 04-September-2012 kl. 12:25
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:19
Det må være HP og Acer i budgetklassen du har hørt om. HP har et virkeligt godt ry i prof-klassen. Asus er nok best value for money. Og Lenovo et sikkert valg.

Hvordan kan Samsung overhovedet komme på tale?

Redigeret af Kampus - 04-September-2012 kl. 12:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:23
Fordi Samsung var den med de bedste formfaktorer og nogenlunde samme specifikationer som en tilsvarende Asus. Hvorfor spørger du?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:24
[QUOTE=Non-Desperado]Hvad med de bærbare fra MM-Vision?

http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_notebook.asp?action=shop&menu=notebook&gruppe=PcnoteVision&type=notevision[/QUOTE]

Linket virker ikke, jeg tror det er lavet forket. Men forresten skal computeren nok kunne købes i Norge, da han er fra Norge.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:36

Jeg ved bare at der før har været en del problemer med HP, Acer har heller ikke et meget godt ry. Dell er generelt overpriset (især i professional klassen), ligesom IBM/Lenovo måske har været. Så derfor er der nogle enkelte mærker jeg går udenom, mens resten får en chance.

Fordomme er en god ting.

Har gennem tiderne være på 2x Compaq, 3x Dell og har nu en HP som arbejdscomputer. Ingen af dem har svigtet på noget tidspunkt. Men okay, det er også "professionelle maskiner", som ikke nødvendigvis giver den højeste ydelse for pengene, men derimod er kvalitet.

Igen er det et spørgsmål om at vide, hvad det er chefen har brug for.

Klaus
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 12:52

Fordi Samsung var den med de bedste formfaktorer og nogenlunde samme specifikationer som en tilsvarende Asus. Hvorfor spørger du?
Fordi Samsung er en mindre spiller på PC markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fordi Samsung er en mindre spiller på PC markedet

Ok - og? Ved du noget om hvorvidt Samsung laver gode bærbare computere? Det er jo i princippet lige meget hvad navn der står på den, bare det er en god computer med gode specifikationer til prisen. Som du siger et Samsung en mindre spiller (ny?) på PC-markedet. Det betyder måske, at der ikke er så meget erfaring med dem - men derfor kan de jo godt være lige så gode som Asus eller andre.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

.... Igen er det et spørgsmål om at vide, hvad det er chefen har brug for.

Klaus

17" og så lille (tynd) og let som muligt.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 15:16
Jeg tjekkede lige Samsung computeren på komplett.no's hjemmeside for at få en fornemmelse af om den kan fås i Norge. Det kan den - men det som slog mig var at dens harddisk er en hybriddisk ligesom den jeg har i min Asus - med 8 GB flash (jeg tror nok min er 4 GB). Det havde jeg ikke lagt mærke til før - jeg tjekkede igen edbpriser og også komplett.dk's hjemmeside og jeg kan se at der står det også. Det giver den et ekstra plus over Asus'en. Det betyder at den er hurtigere til at starte og hurtigere til at starte programmer, som man bruger ofte. Desuden er batteriet i Samsung'en 8 celler (80 Wh) mod 6 celler (56 Wh) - det burde betyde bedre batteritid.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 16:04

Desuden er batteriet i Samsung'en 8 celler (80 Wh) mod 6 celler (56 Wh) - det burde betyde bedre batteritid.

Det kommer vel an på effektforbruget i computeren?

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu