|
Samsung eller Asus? |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, det er klart - og hvilke komponenter osv, der er i. Men da disse to Samsung og Asus har omtrent de samme specs. burde det betyde bedre batteritid på Samsung - men det afhænger så igen af hvor meget skærmen bruger.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Det kunne da være der dukker noget op her.
http://www.komplett.dk/k/kcf.aspx?id=8434&gclid=CNHLpdarm7ICFYe-zAod9XUAAQ |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Og det gør dem mindre interessant? - har du prøvet en Samsung bærbar eller giver du råd ud fra dine egne mavefornemmelser? Min søster har en billig samsung. Den fungerer fint nok. Desværre ligger driverne til komponenterne på et lille drev på harddisken som kun kan tilgås med et stykke software ved formattering.. som skal hentes via internettet.. som ikke fungerer uden driveren ![]() Ved dog ikke om det også gælder for de dyre modeller.. den min søster købte havde hun 4 krav til: billig, 17", billig og billig.. man får jo oftest hvad man betaler for.
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
|
I bla. HPs DV7 serie er der forberedt for 2 diske internt. Mon ikke disse og andre mærker kan modelleres på respektive internetshops.
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
|
Af de bærbare, jeg gennem tiderne har haft i fingerene, er det kun min egen 5 år gamle Asus, der har overlevet uden fejl. De andre tæller Acer (værste lort), Dell (reklamationsbøvl), HP (falsk kvalitetsfornemmelse), MSI (der kunne have stået Medion).
|
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
|
Jeg oplever, at chefer går mod at anskaffe sig mindre maskiner. Børn og teenagere bruger 17".
Chefer vil gerne have dyret med til møder, og der skal være plads til et sim kort i maskinen også. Dette kombineres så evt. med en dockingstation og en 24" eller 27" skærm på selve arbejdspladsen. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
Dit krav med lille og let. En 17" skærm er hverken lille og let. Køb dog en smart ultrabook eller Mac air. Så lad fodfolket om en tung udvikler maskine. 17" hvad skal man bruge det til ? |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Den 17" Samsung var nu ganske "lille" og let. Men nu går vi mod 15,6", fordi det er den som han har nu (siger han). Mindre skal den ikke være for han sætter den ikke til hverken docking eller ekstern skærm eller andet eksternt.
Det skal ikke være Apple.
Redigeret af Thorvald - 04-September-2012 kl. 18:35 |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Som sagt kan en 17" åbenbart godt være relativt "lille" og "let". Det har Samsung jo bevist, kan jeg se. Jeg indrømmer gerne at min 17" er lidt tung og stor (men den er også et bæst af en Asus G73SW - dén serie er rigtige "bæster"...) ![]() Til min chef: Jeg tror ultrabook er for lille, men jeg vil alligevel foreslå ham den bedste Asus Zenbook i største skærmstørrelse jeg kan finde, som alternativ til de to 17" jeg har fundet samt nogle 15,6" alternativer som jeg er ved at kigge efter. Mac air - nej, han vil ret sikkert ikke have en computer der står Apple på og det vil jeg heller ikke. Hvad kan man bruge en 17" til? Jeg har meget glæde af min - også når jeg bruger den uden ekstern skærm m.v. .....
![]() |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
|
||
![]() |
||
|
Fordi han bruger den bærbare direkte, også på sine kontorer - så hvilken fordel ville han have af en docking station?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Docking station, bedre skærm, tastatur, mus samt du slipper for montere kabler hver gang du skal bruge den. Nå ja også bedre sidde stilling osv.
Det er jo ikke for ingenting at arbejdstilsynet anbefaler det hvis man benytter en bærbar i sit daglige arbejde. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |