recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung eller Asus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung eller Asus?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Desuden er batteriet i Samsung'en 8 celler (80 Wh) mod 6 celler (56 Wh) - det burde betyde bedre batteritid.

Det kommer vel an på effektforbruget i computeren?

Klaus

Ja, det er klart - og hvilke komponenter osv, der er i. Men da disse to Samsung og Asus har omtrent de samme specs. burde det betyde bedre batteritid på Samsung - men det afhænger så igen af hvor meget skærmen bruger.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 16:27
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fordi Samsung var den med de bedste formfaktorer og nogenlunde samme specifikationer som en tilsvarende Asus. Hvorfor spørger du?
Fordi Samsung er en mindre spiller på PC markedet

Og det gør dem mindre interessant? - har du prøvet en Samsung bærbar eller giver du råd ud fra dine egne mavefornemmelser?

Min søster har en billig samsung. Den fungerer fint nok. Desværre ligger driverne til komponenterne på et lille drev på harddisken som kun kan tilgås med et stykke software ved formattering.. som skal hentes via internettet.. som ikke fungerer uden driverenWink

Ved dog ikke om det også gælder for de dyre modeller.. den min søster købte havde hun 4 krav til: billig, 17", billig og billig.. man får jo oftest hvad man betaler for.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 17:24
I bla. HPs DV7 serie er der forberedt for 2 diske internt. Mon ikke disse og andre mærker kan modelleres på respektive internetshops.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 17:32
Af de bærbare, jeg gennem tiderne har haft i fingerene, er det kun min egen 5 år gamle Asus, der har overlevet uden fejl. De andre tæller Acer (værste lort), Dell (reklamationsbøvl), HP (falsk kvalitetsfornemmelse), MSI (der kunne have stået Medion).
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 17:46
Jeg oplever, at chefer går mod at anskaffe sig mindre maskiner. Børn og teenagere bruger 17".

Chefer vil gerne have dyret med til møder, og der skal være plads til et sim kort i maskinen også.

Dette kombineres så evt. med en dockingstation og en 24" eller 27" skærm på selve arbejdspladsen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Jeg oplever, at chefer går mod at anskaffe sig mindre maskiner. Børn og teenagere bruger 17".

Chefer vil gerne have dyret med til møder, og der skal være plads til et sim kort i maskinen også.

Dette kombineres så evt. med en dockingstation og en 24" eller 27" skærm på selve arbejdspladsen.

Korrekt køb dog en ordentlig maskine til chefen.

Dit krav med lille og let. En 17" skærm er hverken lille og let.

Køb dog en smart ultrabook eller Mac air.

Så lad fodfolket om en tung udvikler maskine.

17" hvad skal man bruge det til ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 18:34
Den 17" Samsung var nu ganske "lille" og let. Men nu går vi mod 15,6", fordi det er den som han har nu (siger han). Mindre skal den ikke være for han sætter den ikke til hverken docking eller ekstern skærm eller andet eksternt. Det skal ikke være Apple.

Redigeret af Thorvald - 04-September-2012 kl. 18:35

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Korrekt køb dog en ordentlig maskine til chefen.
Dit krav med lille og let. En 17" skærm er hverken lille og let.
Køb dog en smart ultrabook eller Mac air.
Så lad fodfolket om en tung udvikler maskine.
17" hvad skal man bruge det til ?

Som sagt kan en 17" åbenbart godt være relativt "lille" og "let". Det har Samsung jo bevist, kan jeg se. Jeg indrømmer gerne at min 17" er lidt tung og stor (men den er også et bæst af en Asus G73SW - dén serie er rigtige "bæster"...) Wink og også den 17" jeg havde før. Men hvis det Samsung er begyndt på, er begyndelsen til en ny tendens - også for de større bærbare, så begynder det for alvor at ligne noget. Til gengæld, kunne jeg måske godt nøjes med f.eks. en 15,6" næste gang jeg skal have ny bærbar - fordi nu bruger jeg alligevel ekstern skærm det meste af tiden og jeg kunne sikkert godt få den samme eksterne skærm og tastatur m.v. til kontoret i Lithauen. Men det afhænger også af om en sådan 15,6" ville have gode nok specifikationer til mit brug - men det tyder tendensen i udviklingen dog på.

Til min chef: Jeg tror ultrabook er for lille, men jeg vil alligevel foreslå ham den bedste Asus Zenbook i største skærmstørrelse jeg kan finde, som alternativ til de to 17" jeg har fundet samt nogle 15,6" alternativer som jeg er ved at kigge efter. Mac air - nej, han vil ret sikkert ikke have en computer der står Apple på og det vil jeg heller ikke.

Hvad kan man bruge en 17" til? Jeg har meget glæde af min - også når jeg bruger den uden ekstern skærm m.v. .....  Smile

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 07:31

Den 17" Samsung var nu ganske "lille" og let. Men nu går vi mod 15,6", fordi det er den som han har nu (siger han). Mindre skal den ikke være for han sætter den ikke til hverken docking eller ekstern skærm eller andet eksternt.
Det skal ikke være Apple.
Hvorfor benytter han ikke en dockingstation? Kan ikke komme på nogle argumenter hvorfor det er smart at lade være.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den 17" Samsung var nu ganske "lille" og let. Men nu går vi mod 15,6", fordi det er den som han har nu (siger han). Mindre skal den ikke være for han sætter den ikke til hverken docking eller ekstern skærm eller andet eksternt.
Det skal ikke være Apple.
Hvorfor benytter han ikke en dockingstation? Kan ikke komme på nogle argumenter hvorfor det er smart at lade være.

Fordi han bruger den bærbare direkte, også på sine kontorer - så hvilken fordel ville han have af en docking station?

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 08:20
Docking station, bedre skærm, tastatur, mus samt du slipper for montere kabler hver gang du skal bruge den. Nå ja også bedre sidde stilling osv.

Det er jo ikke for ingenting at arbejdstilsynet anbefaler det hvis man benytter en bærbar i sit daglige arbejde.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu