recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung eller Asus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung eller Asus?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 15:55
Burde måske også overveje om den skal køre win8 ?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 16:37
Den kører det styresystem den er født med - og det vil idag sige Windows 7. Jeg ville også gætte på at han hellere ville have Windows 7, end Windows 8 - i hvert fald p.t. Springet til Windows 8 er ret stort. Jeg vil heller ikke selv have Windows 8, før jeg "skal".
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Den kører det styresystem den er født med - og det vil idag sige Windows 7. Jeg ville også gætte på at han hellere ville have Windows 7, end Windows 8 - i hvert fald p.t. Springet til Windows 8 er ret stort. Jeg vil heller ikke selv have Windows 8, før jeg "skal".
Nej langsom boot tid osv er da klart at foretrække på win7
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 17:03
Er Windows 8 hurtigere til at starte op? Det er selvfølgeligt værd at tænke på. Min computer der har en hybriddisk er under 1 minut om at starte op og det er jo fint.

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Er Windows 8 hurtigere til at starte op? Det er selvfølgeligt værd at tænke på. Min computer der har en hybriddisk er under 1 minut om at starte op og det er jo fint.
1min på en hybrid disk lyder ekstremt langsomt. Men det er vel standard hvis man benytter win7.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

1min på en hybrid disk lyder ekstremt langsomt. Men det er vel standard hvis man benytter win7.

Arrrrh - har lige købt en billig Medion stationær, der kører win7. Fra bios er færdig med at vise al sin tingeltangel til win7 er klar, tager det 37 sekunder. Vi taler om en 2900 kroners computer uden SSD eller andet fint.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Arrrrh - har lige købt en billig Medion stationær, der kører win7. Fra bios er færdig med at vise al sin tingeltangel til win7 er klar, tager det 37 sekunder. Vi taler om en 2900 kroners computer uden SSD eller andet fint.

Klaus
Kan være at thorvalds monster pc er et sløvt monster. Din lyder ok med en alm disk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:21

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus
Kan være at thorvalds monster pc er et sløvt monster. Din lyder ok med en alm disk

Jeg skal prøve at tage tid i morgen, når jeg tænder den. Den er ikke et sløvt monster. Min forrige computer (en 17" Toshiba), var flere minutter om at starte op.

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:34
Tja jeg kan boote fra slukket tilstand, logge ind, åbne en browser og skrive dette indlæg på under 30 sek.

Men har heller ikke en monster laptop.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:42
Vælg en ultrabook med nyeste Intel chipset (dem med HD4000 grafik)
Vælg en med SSD og gerne 8 GB ram, for så generes konen/manden ikke når han/hun arbejder i stuen, da maskinen er lydløs.

Vælg en maskine med 13.3" eller 11,6" skærm. (Chefer skal være mobile og smarte, ikke nørder)

Køb dockingstationer, 24" skærme, staveplader og andet handicapudstyr efter behov.

Og sørg nu for at maskinen har plads til det sim-kort, så der ikke skal sidde et latterligt 3g/4g modem i en usb port på maskinen. Chefer skal være online 24/7

Endelig skal du finde en eller anden lækker lille lædertaske/sleeve til dyret. Dette er hvor der kan udtrykkes individualitet, så tag chefen med på råd her.

/B
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:49

Tja jeg kan boote fra slukket tilstand, logge ind, åbne en browser og skrive dette indlæg på under 30 sek.

Det kan jeg også - på min iPad.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 06:33

Hej.

Min computer var 1 minut og 10 sekunder om at blive helt færdig med at starte op her til morgen, fra jeg trykkede på knappen. Dette er inkl. at starte forskellige programmer: Win7 gadgets, jeg har kun ur og kalender, Skype, søgning af indhold på min eksterne harddisk, Filezilla Server og Yahoo Messenger med dens sidevindue med reklamer for spil, nyheder m.v., der kommer sidst op (gad vide om man kan slå den fra - altså reklamevinduet). Selve Windows med de to gadgets, tror jeg var ca. 50 sekunder om at starte. Hvor hurtig computeren er til at starte afhænger jo også af hvor meget der er installeret på den. På mit C-drev er der anvendt 61,3 GB. Flashdelen af hybriddisken er kun på 4 GB, så det er måske for lidt i forhold til de 61 GB, til at computeren bliver væsentligt hurtigere til at starte op.

Den bærbar jeg har er denne computer (link til komplett.dk), bortset fra at min har 16 GB ram. (Link til Asus' hjemmeside). Jeg er meget glad for min bærbar - den er rigtig go'. Smile Hvilken bærbar har du?

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu