recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung eller Asus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung eller Asus?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 06:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Tja jeg kan boote fra slukket tilstand, logge ind, åbne en browser og skrive dette indlæg på under 30 sek.

Men har heller ikke en monster laptop.

Det kan jeg også - på min iPad.

Klaus

Hehehe, det kan jo ikke sammenlignes. En bærbar computer og en iPad er to vidt forskellige ting.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Vælg en ultrabook med nyeste Intel chipset (dem med HD4000 grafik)
Vælg en med SSD og gerne 8 GB ram, for så generes konen/manden ikke når han/hun arbejder i stuen, da maskinen er lydløs.

Vælg en maskine med 13.3" eller 11,6" skærm. (Chefer skal være mobile og smarte, ikke nørder)

Køb dockingstationer, 24" skærme, staveplader og andet handicapudstyr efter behov.

Og sørg nu for at maskinen har plads til det sim-kort, så der ikke skal sidde et latterligt 3g/4g modem i en usb port på maskinen. Chefer skal være online 24/7

Endelig skal du finde en eller anden lækker lille lædertaske/sleeve til dyret. Dette er hvor der kan udtrykkes individualitet, så tag chefen med på råd her.

/B

Jeg tror ikke det bliver en ultrabook. Alene fordi der ikke er harddisk plads nok endnu, da de rene SSD computere, ikke går ret meget højere op end 256 GB. Men nok også fordi 13" givetvis vil blive dømt for lille. Dockingstationer og alt andet eksternt udstyr vil han heller ikke have, alt skal være på / i den bærbare computer. Ja, det er smart med de bærbare der har indbygget sim-kort læser - det er ærgeligt at det ikke er mere udbredt. Det er dog ikke et kriterie for hans computer. De eneste tidspunkter udenfor kontoret, hvor han vil være online, uden adgang til "almindeligt" Internet er nok primært hvis han sidder i en lufthavn - om han bruger USB modem, ved jeg ikke.
Taske - han har en taske, hvor han har sine papirer - og sin computer i. Kravet til den nye computers fysiske størrelse er altså at den skal kunne være i denne taske uden at fylde for meget især i tykkelsen og uden at veje for meget. Lædertaske / sleeve - ja, hvis det var en ultrabook han skulle have, så ja måske, men når han nu alligevel putter computeren i sin taske, så har han jo ikke brug for det.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hehehe, det kan jo ikke sammenlignes. En bærbar computer og en iPad er to vidt forskellige ting.

Jo, for en iPAd og en Win8 maskine gør begge det samme. De lukker ikke operativsystemet ned.

Win 8 går i "hibernation" når man slukker, gør du det samme med en Win7 pc, vil den også være hurtigere om at starte.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 07:24
Dvs. når man slukker en Windows 8 computer, så slukker den faktisk ikke helt??? Hvad så når man skal f.eks. rejse med den. Det er vel ikke særligt sundt for en computer, kun at være halvt slukket, når man rejser med den - eller har man fundet ud af at gøre det på en måde så det er ok? Bruger en Windows 8 computer så ikke mere strøm?
Ja, hvis jeg sætter min computer til at slumre er den meget hurtig til at starte (øjeblikkeligt) og det samme med dvale, der er den også meget hurtig.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 07:45
Forskellen på "hibernation" og "sleep"er at i sleep beholder du strøm på computeren, men ved hibernation skriver du et billede af aktuel hukommelse ned på harddisken og slukker. Ved opstart er man så præcist, hvor man efterlod computeren.

Win 8 kører med en mellemløsning. Lukker programmer og logger ud, men lukker ikke styresystemet. Det kan man gøre ved at holde shift nede, når man trykker sluk, så slukker den som en win7 maskine.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Forskellen på "hibernation" og "sleep"er at i sleep beholder du strøm på computeren, men ved hibernation skriver du et billede af aktuel hukommelse ned på harddisken og slukker. Ved opstart er man så præcist, hvor man efterlod computeren.

Win 8 kører med en mellemløsning. Lukker programmer og logger ud, men lukker ikke styresystemet. Det kan man gøre ved at holde shift nede, når man trykker sluk, så slukker den som en win7 maskine.

Klaus

I den forbindelse bør det understreges at det for brugeren vil være samme oplevelse af at slukke og tænde sin computer, bortset fra at det går hurtigere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 07:48
Efter at have kogt ned i udbuddet er det min anbefaling til min chef at lade valget stå mellem disse to:

Som jeg skrev til ham: ... Men resultatet er et meget tæt løb mellem Samsung og Asus. Og hvilken en du ville vælge er måske en smagssag. Men selvom Samsungs 15,6" har en lidt svagere processor, lidt mindre ram, lidt svagere grafikkort og lidt dårligere opløsning på skærmen, så er specifikationerne fuldt ud rigeligt gode nok til dit brug.

En ting som ikke nævnes nogen steder, men som man kan se på billederne er også at den fra Samsung har ét langt bredt hængsel og den fra Asus har 2 mindre hængsler. Det giver en chence for at Samsung's hængsel holder længere (og dermed at skærmen holder længere). Til gengæld er Asus gode til at køle deres computere, uden at de støjer.

Samsung's store fordel er dens hybriddisk som sikrer meget god opstartstid og hurtigere opstart af programmer. Asus' touchpad er meget følsom, hvilket måske er en ulempe for dig. Asus' er 1 cm tykkere end Samsung's og vejer også 400 gram mere. Samsung's er den klart mindste på alle ledder og også den letteste (af de to).

Totalt set er Samsung's 15,6" måske det bedste køb for dig, og samtidigt også den billigste. Du kan også evt. vælge Samsung's 17,3" computer hvis den fysiske størrelse er ok. Den er jo trods alt 4,36 cm bredere, 2,34 cm dybere, men kun 0,11 cm tykkere. Samtidigt er den 520 gram tungere end sin Samsung lillesøster, men kun 140 gram tungere end den fra Asus på 15,6".

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:52
Der er sidenhen kommet to nye potentielle computere til:

- Samsung 900X4C. Ser meget frem til Dinside.no's test af denne i næste uge.

Ulempen ved disse to er at der kun er 256 GB diskplads. Jeg vil lige spørge: De siger i testen af Asus' variant at de to SSD'ere sidder i raid. Betyder det at der kun kan bruges 128 GB plads??

Jeg kan ikke finde ud af hvor meget plads min chef faktisk bruger på sin nuværende computer. Hans svar var:

Memory 4 GB
Harddisk 282 GB
Recovery 14,9 GB

Og det ved jeg ikke hvor meget jeg kan bruge til. Andet end at gætte på at han har en 300 GB HDD - men hvor meget af de 300 GB har han brugt? Jeg har forsøgt at forklare ham hvordan han skal se det - men findes der en meget simpel metode til det? En simpel tastatur genvej? Fordi hvis han for nuværende kun bruger f.eks. 140 GB ialt, så ville 256 GB jo være ok. For at vejlede ham om endeligt valg af computer, er jeg jo nødt til at vide dette.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 11:56
Hvis nu min chef køber en af disse to Ultrabooks, som jo er med Windows 8 - kan man så nemt nedgradere til Windows 7??

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu