|
Samsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa |
Besvar | Side <1234 13> |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 16:44 | |
Måske er årsagen til at folk ikke kan forstå at noget så simpelt kan blive til så stor en sag, at sagen netop ikke er så simpel som den umiddelbart kunne se ud på overfladen. Der er _lidt_ mere i sådan en sag her, end at sige "se selv, den ligner!!!" |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 16:46 | |
Du kan læse lidt mere om det her Redigeret af lunddal - 10-August-2011 kl. 16:46 |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 17:01 | |
Det håber jeg da du har ret i Otto.
Men er det ikke lidt mere pudsigt så, hvis forbrugerne (som netop er dem der skal købe disse vare), netop synes det er simpelt og uforståligt. Har producenterne, (hvad enten det er Apple, Samsung eller andre), så ikke bare lavet produceret en vare, som, i det her tilfælde, er designmæssigt ligegyldig, og dermed (efter min mening) slet ikke et design?
Måske Samsung tænkte sådan, mens apple, som vi ved er meget fokuseret på design, ikke følger forbrugernes tanker, men derimod deres egne.
Jeg vil nødig lyde som om jeg angriber Apple, for jeg er da principfast nok til at mene, at hvis man har et design, så skal man også beskytte det. Jeg er bare ikke helt enig i, hvornår noget er et design, eller et design der er værd at beskytte på den her voldsomme måde. Det handler selvfølgelig også om, hvor man ønsker at smide sit "krudt". På design eller funktioner. Førstnævnt er sekundært for mig. Hvis det er primært for andre, så vil de uden tvivl kunne se sagen nogen anderledes.
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 17:05 | |
Var det Xoom du sagde.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 17:13 | |
Som sagt, jeg tror netop at sagen er mere kompliceret end som så. Og jeg tror på at såvel dommeren i Düsseldorf, som de instanser der har udstedt patenter/designbeskyttelser fra starten, har sat sig mere ind i sagen end du og jeg. Derfor tror jeg på at der findes et svar på dine spørgsmål, også selv om jeg ikke selv har det. Det er simpelthen bragende naivt at tro at fordi man lige læser en artikel eller to om sagen, så er man straks meget klogere end de involverede parter. |
||
McNiklas
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 17:42 | |
Men det lidt sjove er jo at der er samsung dele i en ipad2
|
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 17:46 | |
i anden artikel nævnes andre firma'r som apple har været efter
og her er det ikke android, som er på? Hvis operativ system er årsagen, burde det så ikke være Apple <-> Google og ikke de andre producenter? |
||
Stougaard
Super bruger Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 18:00 | |
Hov jeg havde ikke sat mig helt godt nok ind i det.. Apple har også lagt sag an angående software og hardware men det er der ikke taget stilling til endnu.. Faldt lige over denne artikel som beskriver noget mere.. men den er måske også lidt "farvet" http://iphoneguide.dk/nyheder/domstol-samsung-ma-ikke-saelge-galaxy-tab-10-1-i-eu/ |
||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 18:17 | |
Hvor mange af dem der ville have købt en galaxy tab, går efter apple har stoppet dem i at købe en, ud og køber en ipad 2?
Men ja ja hvis den går så går den...
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 18:34 | |
Så ender det sikkert med Motorola sagsøger Apple for at have lavet håndholdte mobil telefoner.
Flot af Apple, hvis de kan få lukket konkurrenterne ude på den måde, det må man sige. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 18:42 | |
Så det er altså fordi det handler om design, og ikke patenter, at en afgørelse gælder i hele EU. Hvordan ender sådan en sag så? Må Samsung holde op med at lave tabletter, der ligner iPad, eller laver man en aftale om at betale licens. Jeg aner ikke hvad man gør i sådanne sager. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Prospect
Guld medlem Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
Sendt: 10-August-2011 kl. 18:49 | |
Så skal apple da til at passe på : |
||
Besvar | Side <1234 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |