Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 29-August-2009 kl. 17:09 |
Der er der i min 3126. jeg har intet at bruge en uden HDD til.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
|
Sendt: 29-August-2009 kl. 17:13 |
OK. Godt ord igen. Men når jeg for størstedelen af kanalernes vedkommende har fint signal og BER så må det vel være et udefra kommende problem, ikke sandt (mit setup kan altså godt opnå tilfredsstillende billed&lyd på kanalerne)?
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 29-August-2009 kl. 17:34 |
Har lige rodet med min box, da den var stillet på den lokale antenneforenings kode var der lidt BER fejl, men efter den er stillet til You See område koden så er alt i orden, ingen BER fejl.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 29-August-2009 kl. 17:58 |
MEN du har stadig ikke forklaret mig hvordan det teknisk kan lade sig gøre at én kanal udaf et budt har dårligt signal (eller hvad helt præcist betyder BER?)? Bliver TV2 sendt på en "sårbar" frekvens ift de øvrige kanaler? Kan det være at TV2 af uvisse årsager har generelt dårligt signal i min andelsbolig?
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 29-August-2009 kl. 19:03 |
Alle kanaler bliver udsendt på flere forskellige QUAM (MUX), sammen med andre kanaler, så det skulle ikke kun være en der ikke er god. Modtages den uden udfald, så ignorer det. Har du som jeg mulighed for at vælge en anden netkode, så gør det, her blev det bedre da det blev gjort.
|
|
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 30-August-2009 kl. 02:10 |
Jeg tror ikke man kan få boksen til at være helt perfekt, uden at der af og til er pixelering, særlig på HD kanaler. For mig lyder det som om du (nicoleif) måske prøver at opnå det umulige? Måske du skal være tilfreds med lidt mindre?
Der kan også være forstyrrelser periodisk som boksen ikke er skyld i, lidt af den slags kan nok ikke undgås. TV er jo ikke perfekt hele tiden.
Jeg har 2 bokse med harddisk så en vis erfaring har jeg nok.
I øvrigt er en antenneforstærker ikke en god ide sammen med samsung boksen, det giver forstyrrelser, om der faktisk er en der er god ved jeg ikke rigtig helt sikkert.
Dit signal er faktisk svagt (-11) det kan godt stilles op via en tekniker. Men hør først om det er ok hos yousee, så du ikke selv skal betale et besøg.
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 30-August-2009 kl. 09:52 |
Radiomanden skrev:
Alle kanaler bliver udsendt på flere forskellige QUAM (MUX), sammen med andre kanaler, så det skulle ikke kun være en der ikke er god. Modtages den uden udfald, så ignorer det. Har du som jeg mulighed for at vælge en anden netkode, så gør det, her blev det bedre da det blev gjort. |
Jeg tror jeg bruger netkode 150 for hovedstaden, hvilken netkode skal jeg så forsøge med i stedet?
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 30-August-2009 kl. 10:08 |
Da boxen søgte efter netværk, fandt den flere end den du bruger.?
|
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 30-August-2009 kl. 10:16 |
Radiomanden skrev:
Da boxen søgte efter netværk, fandt den flere end den du bruger.? |
Jeg har nu prøvet med både 101 og 200 (der begge virker) men BER for TV2 er uforandret. Tak for hjælpen men jeg tror jeg kontakter Yousee Support og hører om de kan justere signalet!
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 30-August-2009 kl. 10:18 |
Ken_T skrev:
Jeg tror ikke man kan få boksen til at være helt perfekt, uden at der af og til er pixelering, særlig på HD kanaler. For mig lyder det som om du (nicoleif) måske prøver at opnå det umulige? Måske du skal være tilfreds med lidt mindre?
Der kan også være forstyrrelser periodisk som boksen ikke er skyld i, lidt af den slags kan nok ikke undgås. TV er jo ikke perfekt hele tiden.
Jeg har 2 bokse med harddisk så en vis erfaring har jeg nok.
I øvrigt er en antenneforstærker ikke en god ide sammen med samsung boksen, det giver forstyrrelser, om der faktisk er en der er god ved jeg ikke rigtig helt sikkert.
Dit signal er faktisk svagt (-11) det kan godt stilles op via en tekniker. Men hør først om det er ok hos yousee, så du ikke selv skal betale et besøg.
|
Jeg søger ikke det perfekte, problemet er at TV2 nu og da giver en fejlmeddelelse om at jeg skal checke om antennen er tilkoblet! Mine HD-kanaler står forøvrigt super fint.
|