Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
prodic
Junior bruger
Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
|
Emne: Samsung LE40M61B kontra Sony 40V2000 Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:07 |
Aloha recordere...
Efter at have rodet rundt i LCD-verdenen i kort tid, så har jeg nu fået mit valg, og dermed kommende tv, ned på 2 mulige. Så nu er det afgørende spørgsmål... hvilket af de 2 skal vælges.
Der er tale om den berygtede Samsung LE40M61B og den fra fælleskøb notoriske Sony 40V2000. Hvilken af de 2 ville I vælge - og ikke mindst hvorfor? Og ville I vælge noget helt andet, hvis det var jeres sparegris der skulle plyndres?
Håber på nogle konstruktive inputs...
|
|
mattias.dk
Bruger
Oprettet: 06-April-2006
Point: 63
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:32 |
Du må nok vente på at Sony'en kommer på markedet - er selv i fuldstændig samme situation (dog nok nærmere med M71/M72), men vi får først et svar når det er muligt at se dem i virkeligheden
Redigeret af mattias.dk - 02-Maj-2006 kl. 18:33
|
|
prodic
Junior bruger
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:50 |
Er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste med bekymringerne vedr. indkøb. Mit spørgsmål er naturligvis ansporet af fælleskøbet, og mulighederne for besparelse deri, og ikke mindst et presserende behov for et nyt TV. Priserne er nogenlunde de samme, men der er jo mange om budet i netop det prisleje. Dog er de 2 også udvalgt på baggrund af designet. Håber naturligvis på flere konstruktive inputs - om ikke andet så har vi da noget at fordrive tiden med inden Sony'en kommer på gaden.
|
|
hekke
Super bruger
Oprettet: 01-Januar-2006
Point: 407
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 20:05 |
Jeg vil da tro at Sony 40V2000 benytter en nyere teknologi,da Samsung 40M61 efterhånden er en ældre sag.
|
|
MikeOne
Guld medlem
Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 20:06 |
Men spørgsmålet ville måske mere være Sony 40V2000 imod Samsung LE-40M71/72...Det bliver interessant.
|
|
peejay
Bruger
Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 20:46 |
For det første mener jeg et moderne TV bør have DVB-T, og så er Samsung pt. udelukket. Selvom man ikke har brug for DVB-T i dag, er der vel ingen der med sikkerhed ved hvor de bor i den forhåbentlig meget lange levetid som et nyt TV i den prisklasse vil have. (Mit nuværende B&O LX-2500 er 20 år gammelt, og helt på toppen endnu)
For det andet er fælleskøbet på Sony ikke et Internet køb, men en handel mellem den enkelte køber og Sony Center Lyngby. Derfor er en tilmelding til fælleskøbet ikke bindende før selve handlen med Sony gennemføres. I sagens natur sker det ikke før TV'et er tilgængeligt og derfor har man også mulighed for at se det inden aftalen indgås - og evt. springe fra hvis man ikke kan lide resultatet.
|
|
prodic
Junior bruger
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 21:00 |
Må indrømme at jeg har luret en del på Samsung's LE-40M71/72. Dels pga. alderen på M61'eren, og dermed tekniken som nævnt. Omvendt så er M61'eren rost til, nogle måske lidt lavthængende, skyer men rost er den i hvert fald, og bedre anbefaling kan man vel næppe få - uanset om teknikken nu er ½ år gammelt.
Både Sony og Samsung's kommende modeller må dog forventes, at være forbedrede udgaver, hvis teknikken følger den normale fremgang.
Slutteligt så er prisen på Samsung's LE-40M71/72 lige præcist over min økonomiske smertegrænse, men de grænser har det jo med at flytte sig.
|
|
prodic
Junior bruger
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 21:06 |
Interessante betragtninger peejay. Du har ganske ret i, at man bør sikre sig bedst muligt ved en investering i denne prisklasse, men man kan vel også forvente at teknikken kan gøre DVB-T overflødig i løbet af f.eks. 20 år. Dermed ikke sagt, at den ikke er rar at have. Det er den selvsagt, og den er hermed tilføjet til min +-liste ud for Sony.
Og slutteligt, så har jeg ikke nærlæst de mange tråde/indlæg intenst, men du har sikkert ret vedr. internet/butik handel, og jeg bør have mulighed for at tjekke Sony'en i den nærmeste butik/concept store inden aftalen er endeligt bindende.
|
|
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 21:22 |
Er det egenlig ikke et spørgsmål om at gå ud og kigge i butikkerne når de kommer? Hvis vi alle nu havde samme smag ville der jo nok kun være et mærke tv på market. Personligt har jeg lige selv valgt et Samsung LCD fremfor Sony som jeg finder meget tamme. I forhold til Sonys CRT skærme er jeg virkelig skuffet over deres LCD skærme, men igen - det er en smags sag!
|
|
prodic
Junior bruger
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 22:03 |
Problemet ville ganske korrekt være mindre, hvis der var mulighed for at tjekke de enkelte modeller ud inden købet. Det har jeg desværre ikke den store mulighed for pt. pga. antallet af butikker og deres sparsomme udvalg i min nærhed.
Jeg har selvsagt tjekket det sparsomme udvalg alligevel, og har derfor begrænset udvalget til de 2 mærker Samsung og Sony. Model-udvælgelsen er derefter sket på basis af anmeldelser, og generelle betragtning fra diverse fora samt prisen.
Valget var først Sony's første Bravia(V-modellen), dernæst blandede Samsung's prisvinder sig, hvorefter jeg opdagede fælleskøbet på Sony's nye Bravia, og endeligt har Samsung's 40M71 været indeover. Spørgsmålet er nok om man tør kaste spareskillingerne på noget nyt og uprøvet, eller om man skal holde på den hest man kender. Det var til dels her at jeg håbede, at I kunne bidrage - hvilket I også har gjort.
|
|
rasmusj_dk
Junior bruger
Oprettet: 30-April-2006
Point: 30
|
Sendt: 02-Maj-2006 kl. 22:06 |
DarkHelmet skrev:
Er det egenlig ikke et spørgsmål om at gå ud og kigge i butikkerne når de kommer? Hvis vi alle nu havde samme smag ville der jo nok kun være et mærke tv på market. Personligt har jeg lige selv valgt et Samsung LCD fremfor Sony som jeg finder meget tamme. I forhold til Sonys CRT skærme er jeg virkelig skuffet over deres LCD skærme, men igen - det er en smags sag! |
enig i at man nok bør se "dyrene" i levende live... men kan du uddybe din skuffelse over sony's lcd ? i.e. er det ren design/smag eller bunder det i deres teknologi... ?
|
|
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
|
Sendt: 03-Maj-2006 kl. 12:55 |
rasmusj_dk skrev:
DarkHelmet skrev:
Er det egenlig ikke et spørgsmål om at gå ud og kigge i butikkerne når de kommer? Hvis vi alle nu havde samme smag ville der jo nok kun være et mærke tv på market. Personligt har jeg lige selv valgt et Samsung LCD fremfor Sony som jeg finder meget tamme. I forhold til Sonys CRT skærme er jeg virkelig skuffet over deres LCD skærme, men igen - det er en smags sag! |
enig i at man nok bør se "dyrene" i levende live... men kan du uddybe din skuffelse over sony's lcd ? i.e. er det ren design/smag eller bunder det i deres teknologi... ?! |
Jeg går ikke så meget op i teknik. Jeg har haft mange Sony CRT - sværger til deres CRT monitore fx. Men deres LCD ville jeg simpelthen ikke sætte mine penge i. Jeg så som sent som idag i Fona i City Syd ved Aalborg et Sony til 18000 kr. Farverne er matte (sikkert mere korrekte) men jeg synes at de står som et gammelt LCD hvor der er efterslæb på billedet. Dette er set med DVD. Det er den generale opfattelses jeg har haft af Sony og jeg synes jeg har set på en del efterhånden.
Om det er et spørgsmål om indstillinger ved jeg ikke, men det skulle være mærkeligt at stort set alle steder at de ikke kan finde ud af at stille billedet ordenligt.
Samsung og Philips er helt klart mine favoritter. Mest Philips, men de er alt for dyre efter min mening. Især med Pixel Plus 2 HD osv. Det får man lov til at betale for.
En anden ting er vel også når vi får ordenlig gang i DVB og HD medier, er det vel totalt ligemeget med Pixel Plus og hvad fabrikkerne ellers kan finde på. Billedet burde være så rent og klart at man kan se tv uden disse ting.
Dog med det analoge tv signal er det en hel anden snak.. :-)
Jeg så for nogle måneder siden et LG LCD med HD film fra Microsoft.. Det var helt fantastisk godt billed. Som en biograf. Perfekte farver - kanon skaphed, og detajler som jeg ikke har set før på noget tv - med eller uden Pixel Plus!
PS nu får jeg sikkert hug af Sony fans, men det laver ikke rigtig om på hvordan jeg oplever Sony, og det kommer ellers fra en meget STOR Sony fan :-)
[/QUOTE]
Redigeret af DarkHelmet - 03-Maj-2006 kl. 12:59
|
|