recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-40M71B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-40M71B

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af bowinkel bowinkel skrev:

Nogle der ved om de tyske specs holder til det danske marked også?

Tror de gælder for hele Europa - Kan ikke forstille mig de laver forskellige eneder til de enkelte markeder.

Mike.

 

Til top
bowinkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2005
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 09:33

mht specs på M71 modellen er det da seføli cool med to HDMI indgange. Men hvis det passer at de fleste af de andre indgange er skåret væk (her tænker jeg specielt på pc-indgange) så synes jeg da det er lidt af et tilbageskridt... eller måske lidt for fremsynet :).Det er ikke så pænt at have s-video tilkoblet på siden af fjernsynet heller - hvis der er tale om en permanent tilkobling altså... og det er det desværre med min hjemmestrikkede htpc løsning hvis d-sub ikke findes på den nye serie.

Nogle der ved om de tyske specs holder til det danske marked også?

 

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2006 kl. 14:14
Det var lidt det, jeg fiskede efter. Om det var et
irritationsmoment eller noget, der var lidt overdrevet af folk. Jeg
har fundet diverse steder på nettet, hvor det står, at det evt.
kunne genere, hvis man sad i et meget lyst eller meget mørkt
rum og så tv, men at man ikke lagde mærke til det, hvis man
sad i et "normal belyst" rum. Om det helt holder stik ved jeg
ikke.

Nå, men det må jeg jo bare se, når jeg får mit R72B tv Hvis
det er helt galt, så må jeg jo bare levere det tilbage igen. Men
de par gange jeg har set tv'et, så har jeg intet bemærket
omkring dette problem. Men det virker da lidt fjollet, at man
ikke kan slå auto brightness fra...

Anders
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Oprindeligt skrevet af bambi bambi skrev:


Jeg har selv et Samsung LE32R72B og kender godt de fire indstillingsmuligheder, men det er ikke mit indtryk at de kan bruges til at slå ”auto brightness” til eller fra med. Effekten er der stadig selv om jeg har valgt Brugertilpasset.

Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel.


Hvad præcis betyder det for kvaliteten af billedet? Jeg fandt på flatpanels.dk, at det kunne have effekt, hvis man så tv i et meget mørkt eller meget lyst rum. Hvordan det?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om…

Indstillingen Dynamisk er bare en profil hvor der er fyret helt op for kontrasten. Det skulle ifølge manualen gøre indstillingen velegnet til et meget oplyst rum. Det kan muligvis imponere i et demolokale, men i min stue virker det alt for voldsomt. Men det kan man heldigvis skrue ned for.

Med auto brightness prøver tv’et selv at tilpasse lysintensiteten til det aktuelle billede. Der har tidligere været diskussioner om at LCD-skærme skulle have meget svært ved at gengive ”ægte” sort, så jeg tror det er et forsøg på at få det mørke til at virke endnu mørkere, og det lyse endnu lysere.

I praksis betyder det at man ved overgange fra mørkere billeder til lyse billeder kan opleve at billedet nærmet blinker fordi der et kort øjeblik skrues meget op for lysintensiteten inden den sænkes lidt igen.

Det meste af tiden er det ikke et problem, men som andre har jeg især bemærket det ved interview eller talkshows hvor der klippes mellem intervieweren/værten og den interviewede/gæsten.

Selv om det ikke er nok til at ødelægge glæden ved mit nye tv, så er det lidt irriterende at se på – det er trods alt ikke noget helt billigt tv og funktionen kan så vidt jeg har forstået ikke slås fra.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af bambi bambi skrev:


Jeg har selv et Samsung LE32R72B og kender godt de fire indstillingsmuligheder, men det er ikke mit indtryk at de kan bruges til at slå ”auto brightness” til eller fra med. Effekten er der stadig selv om jeg har valgt Brugertilpasset.

Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel.



Hvad præcis betyder det for kvaliteten af billedet? Jeg fandt på flatpanels.dk, at det kunne have effekt, hvis man så tv i et meget mørkt eller meget lyst rum. Hvordan det?

Anders
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 15:41
Kan den da slåes fra på M61 serien ?
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2005
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Birdynamnam Birdynamnam skrev:

Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Utroligt at nævnte at "auto brigness" skulle være et problem, det tyder jo på at manden ikke har læst en dyt i vejledningen om opsætning.

Der er, ihvertfald på M61, en direkte knap til valg af billede type, altså bright, dark eller auto. De hedder noget andet kan bare ikke lige huske hvad.....



Har efterhånden læst nogle steder, at det ikke kan slås fra på r72.

I følge manualen er der også en knap på R72 modellerne, ligesom man kan ændre det inde i menu. Valg mulighederne er:

  • Dynamisk: Vælger billedet til højopløsning i et lyst rum.
  • Standard: Vælger billedet til den bedste visning i normale omgivelser.
  • Film: Vælger billedet til behagelig visning i et mørkt rum.
  • Brugertilpasset: Vælges for at vise med dine foretrukne indstillinger. (Se “Justering af det brugerdefinerede billede”.)

  /Lars

Jeg har selv et Samsung LE32R72B og kender godt de fire indstillingsmuligheder, men det er ikke mit indtryk at de kan bruges til at slå ”auto brightness” til eller fra med. Effekten er der stadig selv om jeg har valgt Brugertilpasset.

Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel.

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 09:47

Her er forresten er specs af M71 serien....(scannet af en i Tyskland)

img106/6223/samsung331zy.jpg

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 09:39

Hmmmm - Lidt interessant læsning

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-116-3.html

Ich habe jetzt wenig Zeit, hier was ich geschrieben habe in einem anderen Forum auf English:

There was a samsung rep in the store where I usually go to view different panels. I got a chance to talk to him and this is what he said:

The M7 panels (atleast the 32" and 40" version), will be shipped to distributors in 3 weeks. They should be for sale no later than the first week of May. I told him I was contemplating buying the R72 or waiting for the M7 series. He says they are definately worth the wait, because of the Smooth Motion Technology. He said it enhances the image considerably.

I then asked him why Samsung hadn't anounced any 1920x1080 panels. He then told me they had a meeting about that the very same morning. He said there will be new models out at the end of June/beginning of July. They will have 1920x1080 resolution. He said that Full HD screens are considerably sharper when watching Full HD sources. He said this even though Samsung hasn't got any screens with Full HD on the market! I was a bit surprised by that.

To top it all off he said that the 1920x1080 screens will only be a few hundred euros more than the M7 series. HE actually comprated them to the Sony X-series which will be almost twice the price of the samsung 1080 panels. Again he told me: If you;re a movie fan, you had better wait for the full HD panels. They will have considerably better picture quality than the screens that are out now!

I know what you're all thinking: do they accept 1080p?
Sadly, I didn;t get a chance to ask him since he got a phone call in the middle of our conversation.

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 09:34

Mich61 - Hvis du går ind under "flere informationer" så er der et andet billede - Mon ikke det er det rigtige ???

 

http://www.inside-digital.tv/fernseher/bildergalerie/samsung /le-40m71b/447-1.html

Mike

Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2006 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

M71B er skam sat til salg hos fx laptops til 24 kg 

 

Ja, men de har ikke billede af det rigtige TV

 

http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=63&products _id=910

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2006 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Birdynamnam Birdynamnam skrev:

Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Utroligt at nævnte at "auto brigness" skulle være et problem, det tyder jo på at manden ikke har læst en dyt i vejledningen om opsætning.

Der er, ihvertfald på M61, en direkte knap til valg af billede type, altså bright, dark eller auto. De hedder noget andet kan bare ikke lige huske hvad.....



Har efterhånden læst nogle steder, at det ikke kan slås fra på r72.

I følge manualen er der også en knap på R72 modellerne, ligesom man kan ændre det inde i menu. Valg mulighederne er:

  • Dynamisk: Vælger billedet til højopløsning i et lyst rum.
  • Standard: Vælger billedet til den bedste visning i normale omgivelser.
  • Film: Vælger billedet til behagelig visning i et mørkt rum.
  • Brugertilpasset: Vælges for at vise med dine foretrukne indstillinger. (Se “Justering af det brugerdefinerede billede”.)

  /Lars



Redigeret af Lars - 09-April-2006 kl. 11:56
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu