Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MikeOne
Guld medlem
Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
|
Sendt: 10-April-2006 kl. 09:47 |
Her er forresten er specs af M71 serien....(scannet af en i Tyskland)
|
|
bambi
Bruger
Oprettet: 25-December-2005
Point: 76
|
Sendt: 10-April-2006 kl. 14:16 |
Lars skrev:
Birdynamnam skrev:
Tsunde skrev:
Utroligt at nævnte at "auto brigness" skulle være et problem, det tyder jo på at manden ikke har læst en dyt i vejledningen om opsætning.
Der er, ihvertfald på M61, en direkte knap til valg af billede type, altså bright, dark eller auto. De hedder noget andet kan bare ikke lige huske hvad..... |
Har efterhånden læst nogle steder, at det ikke kan slås fra på r72.
|
I følge manualen er der også en knap på R72 modellerne, ligesom man kan ændre det inde i menu. Valg mulighederne er:
-
Dynamisk: Vælger billedet til højopløsning i et lyst rum.
-
Standard: Vælger billedet til den bedste visning i normale omgivelser.
-
Film: Vælger billedet til behagelig visning i et mørkt rum.
-
Brugertilpasset: Vælges for at vise med dine foretrukne indstillinger. (Se “Justering af det brugerdefinerede billede”.)
/Lars |
Jeg har selv et Samsung LE32R72B og kender godt de fire indstillingsmuligheder, men det er ikke mit indtryk at de kan bruges til at slå ”auto brightness” til eller fra med. Effekten er der stadig selv om jeg har valgt Brugertilpasset.
Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel.
|
|
MikeOne
Guld medlem
|
Sendt: 10-April-2006 kl. 15:41 |
Kan den da slåes fra på M61 serien ?
|
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
|
Sendt: 10-April-2006 kl. 22:17 |
bambi skrev:
Jeg har selv et Samsung LE32R72B og kender godt de fire indstillingsmuligheder, men det er ikke mit indtryk at de kan bruges til at slå ”auto brightness” til eller fra med. Effekten er der stadig selv om jeg har valgt Brugertilpasset.
Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel.
|
Hvad præcis betyder det for kvaliteten af billedet? Jeg fandt på flatpanels.dk, at det kunne have effekt, hvis man så tv i et meget mørkt eller meget lyst rum. Hvordan det? Anders
|
|
bambi
Bruger
Oprettet: 25-December-2005
|
Sendt: 11-April-2006 kl. 21:41 |
andefeldt skrev:
bambi skrev:
Det ligner blot fire profiler som man kan ændre som man har lyst. Fx kan man give Dynamisk og Film samme indstillinger så der ikke er nogen visuel forskel. |
Hvad præcis betyder det for kvaliteten af billedet? Jeg fandt på flatpanels.dk, at det kunne have effekt, hvis man så tv i et meget mørkt eller meget lyst rum. Hvordan det?
|
Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om… Indstillingen Dynamisk er bare en profil hvor der er fyret helt op for kontrasten. Det skulle ifølge manualen gøre indstillingen velegnet til et meget oplyst rum. Det kan muligvis imponere i et demolokale, men i min stue virker det alt for voldsomt. Men det kan man heldigvis skrue ned for. Med auto brightness prøver tv’et selv at tilpasse lysintensiteten til det aktuelle billede. Der har tidligere været diskussioner om at LCD-skærme skulle have meget svært ved at gengive ”ægte” sort, så jeg tror det er et forsøg på at få det mørke til at virke endnu mørkere, og det lyse endnu lysere. I praksis betyder det at man ved overgange fra mørkere billeder til lyse billeder kan opleve at billedet nærmet blinker fordi der et kort øjeblik skrues meget op for lysintensiteten inden den sænkes lidt igen. Det meste af tiden er det ikke et problem, men som andre har jeg især bemærket det ved interview eller talkshows hvor der klippes mellem intervieweren/værten og den interviewede/gæsten. Selv om det ikke er nok til at ødelægge glæden ved mit nye tv, så er det lidt irriterende at se på – det er trods alt ikke noget helt billigt tv og funktionen kan så vidt jeg har forstået ikke slås fra.
|
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 12-April-2006 kl. 14:14 |
Det var lidt det, jeg fiskede efter. Om det var et
irritationsmoment eller noget, der var lidt overdrevet af folk. Jeg
har fundet diverse steder på nettet, hvor det står, at det evt.
kunne genere, hvis man sad i et meget lyst eller meget mørkt
rum og så tv, men at man ikke lagde mærke til det, hvis man
sad i et "normal belyst" rum. Om det helt holder stik ved jeg
ikke.
Nå, men det må jeg jo bare se, når jeg får mit R72B tv Hvis
det er helt galt, så må jeg jo bare levere det tilbage igen. Men
de par gange jeg har set tv'et, så har jeg intet bemærket
omkring dette problem. Men det virker da lidt fjollet, at man
ikke kan slå auto brightness fra...
Anders
|
|
bowinkel
Bruger
Oprettet: 26-November-2005
|
Sendt: 14-April-2006 kl. 09:33 |
mht specs på M71 modellen er det da seføli cool med to HDMI indgange. Men hvis det passer at de fleste af de andre indgange er skåret væk (her tænker jeg specielt på pc-indgange) så synes jeg da det er lidt af et tilbageskridt... eller måske lidt for fremsynet :).Det er ikke så pænt at have s-video tilkoblet på siden af fjernsynet heller - hvis der er tale om en permanent tilkobling altså... og det er det desværre med min hjemmestrikkede htpc løsning hvis d-sub ikke findes på den nye serie.
Nogle der ved om de tyske specs holder til det danske marked også?
|
|
MikeOne
Guld medlem
|
Sendt: 14-April-2006 kl. 22:42 |
bowinkel skrev:
Nogle der ved om de tyske specs holder til det danske marked også?
|
Tror de gælder for hele Europa - Kan ikke forstille mig de laver forskellige eneder til de enkelte markeder.
Mike.
|
|
Tracebuzta
Bruger
Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 140
|
Sendt: 19-April-2006 kl. 16:16 |
Sidste nyt fra Samsung er at skærmen skulle kunne leveres primo juni.........
|
|
bowinkel
Bruger
Oprettet: 26-November-2005
|
Sendt: 19-April-2006 kl. 18:05 |
Uhhhh,
Og så er det jo altid et spørgsmål om der kommer fælleskøb på dette. Og hvad prisen i det hele taget bliver.....
Har jo været meget (!) fristet af det andet fælleskøb med R72xx, men jeg er vidst tålmodigheden selv
Redigeret af bowinkel - 19-April-2006 kl. 18:06
|
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 19-April-2006 kl. 18:13 |
Hej!
Ved du på nuværende tidspunkt,om M71 bliver med 1920x1080 opløsning..som i den kommende Sonyx2000...som kommer til Sep.?
|
|
Delima
Ny bruger
Oprettet: 18-April-2006
Point: 10
|
Sendt: 19-April-2006 kl. 19:37 |
hej
Her er specs på M71 fra Tysk Samsung katalog
LE4OM71B 101 cm 16:9 TFT-LCD mit Super-PVA-Technologie WXGA (1366 x 768)
92% der NTSC- Norm 450 cd/m2 7.000:1 (Dynamischer Kontreat)
8ms 178°/i 78° HDMI- oder PC-Anachluaa erforderlich 5 (Kalt2, Kaltl, Normal, Warml, Warm2) 4 (Dynamiach, Standard, Film, benutaerdetiniert) 4 (16:9, Autobreit, 4:3, Zoom) m 99,4 x 69,6 x 32,6 99,4 x 64,0 x 8,7 111,2 x 80,6 x 40,6 27,0 31,0 152W <1 W 20° UR (im Lieterumtang) VVMTL-4001 (nicht im Uetarumtang) TM87A Om Lieterumfang(
RMS 2 x lOW NicamIA2 SRS TruSurround )CP’+ DACS-Syatem 5 (Standard, Mualk, Film, Sprache, benutzerdet.( 5 Kanåle i BIG, 01K, I, I/I, IfL, NTSC (3.58, 443) BIG, 01K, I, I/I, LJL, NTSC (3.58, 4.43) 1.000 Seitenapeicher
2 i 10 in 3
2 AV-i IFBAS. 5-Viden, BOB), AV-2 (FBAS,
|
|