recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung led i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung led i nyt hus

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 22:04
Ok, så er jeg sgu mere rolig...  Thumbs Up  LOL

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Det ved jeg godt, men ikke designet, som jeg går op i og som vi vil have i stuen.

Det fatter jeg simpelthen ikke.

De fleste Samsung tv jeg møder har så ringe et billede at jeg ikke gider at se på det. Min svoger smed 15 af "de store" for at få et Samsung med en flot lilla ramme som min søster kunne bruge. Til gengæld er billedet ikk enoget at råbe hurra for. Skal man gå efter designet uden at kunne holde ud til at se billedet var der meget andet jeg ville have op på væggen at hænge. Et par smukke billeder eksempelvis.

Her hos os, går vi efter et godt billede, ellers kommer der skutte noget tv op!

Klaus
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 23:17
Jeg har været i Hifiklubben og jeg synes da ikke at billedet på de nye Samsung LED skærme er så ringe endda.
Jeg har desværre ikke plads til et 50´i den nye stue, ellers havde jeg nok overvejet Samsungs Plasma 7705..

Så kan ikke rigtigt finde et alternativ til Samsung designmæssigt og hvor DLNA funktionaliteten er på samme niveau, eller kan i finde nogle alternativer..?

Det skal simpelthen bare være nemt at tilgå de film vi har tænkt os at skulle ligge ned på en NAS og afspille direkte på tv fra NAS, samtidig med at det skal være et fedt designet tv. Billedkvaliteten skal selvfølgelig også være ok, mn det er ikke et rav at det skal være KURO Pioneer niveau.

Redigeret af nkt1 - 24-August-2010 kl. 23:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 23:25

Så kan ikke rigtigt finde et alternativ til Samsung designmæssigt

Som skrevet er designet vigtigst havde jeg valgt en flot guldramme om en kæmpe stregtegning af et damplokomotiv.

Men vi er heldigvis forskellige. Jeg foretrækker at se på billedet på skærmen frem for om rammen er lilla eller lyseblå.

Klaus
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 23:26
Jeg ville proppe en afspiller imellem hvis jeg var dig.

Sæt nas serveren på netværket sammen med en afspiller som har HDMI trukket til dit tv.

Det kan godt være at du bliver nødt til at fatte en ekstra fjernbetjening for at afspille filmene, til gengæld slipper du for alle de ting med at filmene skal ligge i et specielt format mht. lyd og billede.
Mange gode afspillere som Popcorn Hour kan afspille næsten alt man kaster efter dem.
De er også rimeligt fremtidssikret til når der kommer et nyt format, ellers køber man en ny boks.

Du man måske finde en måde at gemme boksen i kælderen med en IR extender som man ikke ser.
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 00:01
Hej Cyberguiden,

Se der er du inde på noget der er interessant for mig. Jeg ville rigtigt gerne gemme afspilleren i kælderen, og så koble den med HDMI kabel direke til mit tv. Skal lige tjekke om man ikke kan få et tomrør fra kælder til bagved stue tv. Så er der ingen tvivl om at jeg ville anvende dette setup..

Dvs at jeg kobler medieafspilleren direkte til min NAS (Kable eller trådløst?) og trækker HDMI fra medieafspiller til TV. Du nævner selv Popcorn hour..

Mht IR extender, så ville jeg jo helst slippe for noget synligt oppe i stuen, sålede tv kun hænger på væggen og ikke andre komponenter er synlige, og ikke have noget tv bænk under tv.

Kan man få en Mac Mini eller en WD live, som man kan betjene via netværket på en remote..? Fëks ligesom Sonos systemet..?

Mvh

Redigeret af nkt1 - 25-August-2010 kl. 00:11
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 07:05
Jeg ville også droppe DLNA og købe en  popcorn hour. Angående remote så er wifi ubrugligt til dette da man skal vente nogle sekunder på den får forbindelse før man kan trykke noget. Hvis du køber en logitech harmony 900 som har RF kan du købe en RF extender/repeater af logitech også, på den måde har du ikke noget synligt oppe i stuen, på den måde har du også kun en fjernbetjening der både virker til popcorn hour og samsung tv (og evt lysstyring osv osv.)

En Mac Mini er lidt for dyr til at have stående i kælderen efter min mening og hvis du vil have en computer sat til kræver det også du bruger en del tid på at sætte dig ind i software og sådan. 

Men hvis du gerne vil kunne optage tv og sådan er det måske et godt tidspunkt at tænke det ind i systemet!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:08

Mht IR extender, så ville jeg jo helst slippe for noget synligt oppe i stuen, sålede tv kun hænger på væggen og ikke andre komponenter er synlige, og ikke have noget tv bænk under tv.

Er det ike på tide at du overvejer en Lintronic løsning til både tv og resten af udstyret?

Så kan du også få en rigtig lækker fjernbetjening, der ud over at være klasser over Samsungs at have i hånden også er designmæssigt korrekt at have liggende på bordet - en B&O remote.

Klaus
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:13

Jeg kan umiddelbart ikke lave tomrør fra rummene i stueplan til teknikskabet i kælderen, da der skal lægges betondæk, som vil gøre dette svært desværre. Dog har jeg snart møde med elektrikkeren hvor vi lige skal have uddybet dette spørgsmål, så hvis der er nogen der har gjort dette i forbindelse med at bygge kælder, så vil jeg gerne høre om det..? Vi bygger desværre med flad tag, så muligheden for at køre tomrør hertil er udelukket.

Alt af hængig af husets konstruktion, så kan jeg ikke se at det burde være noget problem at trække tomrør fra stueplan til kælder. I mit hus har jeg også loft til kip, så alle el-rør er trukket i gulvet og ført ned til teknikskabet i kælderen.

Min gulvkontruktion er bygget op med først de rå betonelementer, herefter isolering, gulvvarme og støbt beton. Da gulvet endte med at være overplastret med rør, så blev der faktisk lagt et lag sand ud for at gøre underlagt jævnt af hensyn til isoleringen.

Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 09:00
Til Briam,

Hvis jeg skulle købe en Logitech 900, ville jeg så ikke skulle have den RF extender fremme oppe i stuen for at den kan modtage signalet..?

Så ville du have en Popcornhour i kælderen, men hvordan kan den så modtage signalet fra Logitech 900..?

Sorry, men skal lige have den forklaret i mindste detalje hvis du vil være så venlig..?

Nicolai
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 09:15
Kunne man ikke bare købe en PS3, som jo kan styres´selvom den er gemt af vejen, og sætte den i kælderen, og så bruge den som mediaplayer..?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 09:17
RF er lidt ligesom bluetooth, så hvis den sidder i kælderen under fjernsynet så tror jeg godt den kan række, ellers kan den jo evt sidde bag fjernsynet? eller gemmes under en sofa......

Så modtager den signalet og oversætter det til et infrarød signal som den så sender ud. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu