recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung led i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung led i nyt hus

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 09:49
Ok det er jeg med på, men så skal RF modtageren være i kælderen tæt på min Popcorn hour, og så sende signalet videre..

Men er der nogen der har erfaring med dette..? Kan man sende et rf signal gennem betondæk til rf modtager i kælder, som så sender det videre til Popcorn hour..? Det lyder lidt som noget der ikke helt er afprøvet..?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Men er der nogen der har erfaring med dette..? Kan man sende et rf signal gennem betondæk til rf modtager i kælder, som så sender det videre til Popcorn hour..? Det lyder lidt som noget der ikke helt er afprøvet..?

Smid da de 1000-1500 kr mere og så få en Beo4 remote og et Lintronic anlæg der kan oversætte alt det du har lyst til. Det eneste du har brug for er et hul ned til kælderen (så svært er det vel eller ikke at få et rør derned, der skal jo alligevel strøm derned) til IR øjet.

En Beo4 er langt mere betjeningsvenlig end en Logitech.

Klaus
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 10:12
Er det ikke lidt kikset med en B&O fjernbetjening når man ikke har noget B&O udstyr..?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 10:24
Er ret sikkert på det er afprøvet :) det er trods alt et kommercielt produkt. Det eneste jeg ikke er sikker på at hvor god rækkevidden er og hvor nemt det går igennem et gulv og sådan. Ellers så gør 14 dages fuld returret på nettet det jo nemt at aflevere den tilbage.
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 10:48
Det er korrekt.

Men hvis jeg bruger en mediaplayer som Popcorn hour, hvordan skal den så tilsluttes min NAS..? Hvis den skal tilsluttes et netværkstik, så skal jeg vel have 2 stik i stuen, hvis jeg samttidig også vil tilslutte mit tv til netværket..?

Vil selvfølgelig helst have en mediaplayer i kælderen, men hvis det ikke kan lade sig gøre, så må jeg jo finde plads i stuen til den, og så kommer spøgsmålet omkring hvor mange netværkstik man så skal have, 1 eller 2..? Vil jo helst køre kablet forbindelse pga hastigheden.

Nicolai
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 10:51

Er det ikke lidt kikset med en B&O fjernbetjening når man ikke har noget B&O udstyr..?

Vel ikke mere kikset end en Logitech når man ikke har noget Logitech udstyr?

Klaus
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:57

Det er korrekt.

Men hvis jeg bruger en mediaplayer som Popcorn hour, hvordan skal den så tilsluttes min NAS..? Hvis den skal tilsluttes et netværkstik, så skal jeg vel have 2 stik i stuen, hvis jeg samttidig også vil tilslutte mit tv til netværket..?

Nicolai

Hvis din Popcorn Hour står i kælderen, skal du have et netværksstik i kælderen til den og et netværksstik i stuen til TV'et.

(Men 3-6 netværksstik i kælderen vil nu heller ikke være overdrevet. Spillekonsoller, musikafspillere, TV-apparater og surround-receivere kommer jo efterhånden med netværksforbindelse.)

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:59
Hvorfor netværksstik i stuen? Han får jo billedet fra Popcorn Hour gennem HDMI...

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvorfor netværksstik i stuen? Han får jo billedet fra Popcorn Hour gennem HDMI...

For at kunne gå på internettet og se Youtube film, direkte fra fjernsynet?

Klaus
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:57
Jeg ville tage mindst 2 netværks kabler til hvert udtag (hvor man tænker man kun skal bruge en) da man altid for brug for ekstra og det er altså nemmere at få lagt kablerne ind og ikke bruge dem end at skal ligge dem ind bagefter.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

For at kunne gå på internettet og se Youtube film, direkte fra fjernsynet?

Klaus

Eller hvis NAS eller andet storage står i et andet rum.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:34
Og generelt så bør man simpelthen bare trække CAT6 kabler rundt i hytten uanset hvad. Du har en del muligheder mht. konvertering af signaler fra X til noget du kan proppe i et netværksstik.

Jeg vil også godt slå et slag for brugen af Lintronic og en Beo4. Vi har tidligere lavet en anmeldelse af systemet:
Når nu B&O laver en af de fjernbetjeninger der oser mest at kvalitet, så kan jeg ikke se noget galt i at benytte dén fremfor det gyselige plastic man spises af med fra alle andre fabrikanter.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu